• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96021207155
  • خبرنگار : 71577

طی یک نشست خبری در ایسنا مطرح شد

دیدگاه‌های دانشجویان حامی ابراهیم رییسی در حوزه‌های مختلف

دیدگاه‌های دانشجویان حامی ابراهیم رییسی در حوزه‌های مختلف

نشست خبری کمیته دانشجویان حامی رییسی با حضور اعضای این کمیته صبح امروز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در حوزه‌ مباحث اقتصادی، فرهنگی و دانشجویی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه محمدی‌زاده عضو مرکزی ستاد دانشجویان حامی رییسی با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت روحانی، اظهار کرد: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس که امروزه در تولید بنزین سالم و داخلی بسیار حائز اهمیت است در دوره دولت قبل ۷۰ درصد پیشرفت داشت اما در این دولت تنها پنج درصد پیشرفت داشته است. این پالایشگاه با همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ساخته شد اما اکنون می‌بینیم که در افتتاحیه آن هیچ اسمی از قرارگاه خاتم وجود ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه با یک بی‌صداقتی مواجه هستیم به اینگونه که دولت در روزهای آخر خود یارانه‌های اعضای کمیته امداد را سه برابر کرده است. ضمن اینکه پروژه‌های نیمه تمام را نیز افتتاح می‌کند. این بی‌صداقتی تا کجا قرار است ادامه پیدا کند.

این فعال دانشجویی در ادامه انتقادات خود از دولت یازدهم، گفت: بعد از این دوره رکود در دوره بعدی قرار است تا یک سیل تورمی از سرمایه‌های کشور به راه بیفتد که طبقه متوسط را ضعیف و طبقات فقیر را فقیرتر خواهد کرد. امروز تورم نقطه به نقطه بیشتر از دولت قبل شده است. تورم نقطه به نقطه در فروردین امسال بیش از ۱۲ درصد بود. اگر این سیل نقدینگی به راه افتد یک سیل تورمی به همراه خواهد داشت که راهکار آن سانسور نخواهد بود.

وی اظهار کرد: دولت آقای روحانی همانند دولت بوش پدر در آمریکا برای فرار از تبعات اقدامات اقتصادی خود به سراغ تصویب طرح‌های سلامت و حقوق شهروندی رفته است که این برای پراکنده ساختن افکار عمومی از توجه به تبعات اقتصادی اقدامات دولت است. دولت برای احیای محبوبیت رو به کاهش خود به سراغ طرح‌های اجتماعی رفته است.

در ادامه این نشست، حسنلو عضو دیگر ستاد دانشجویان حامی رییسی گفت: کسی که به خاطر حقوق‌های نجومی از کار برکنار شده است اما در واقع از جایی به جای دیگر منتقل شده است این در واقع فریب افکار عمومی است. این توهین به مردم است که یک مصوبه برای برگرداندن این پول‌های نجومی به بیت‌المال تصویب نشده است. ما باور داریم اگر این دولت با صداقت با مردم برخورد می‌کرد مردم نیز وعده‌های او را باور می‌کردند.

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به حوزه مسائل آموزش عالی و آموزش و پرورش، گفت: در حوزه آموزش عالی اگر بخواهیم محورهای اصلی که دغدغه دانشجویان است را برشماریم اولین آنها آمار بسیار بالای فارغ‌التحصیلان بیکار در جامعه است که موضوع آنچنان واضح است که دیگر نیازی به ارائه عدد و رقم در مورد آن وجود ندارد.

وی اظهار کرد: این مساله معلول چند واقعیت است. اول اینکه یا بازار کار ما از مهارت دانشجویان به طور کلی راضی نیست و یا اینکه دانشجویان نمی‌توانند متناسب با بازار فعالیتی انجام دهند. در حال حاضر مساله عدم تناسب عرضه و تقاضا مطرح است که هر چقدر فارغ‌التحصیلان ما کیفیت فنی کمتری داشته باشند جریان اقتصاد و بازار کار نیز از آن استقبال نمی‌کند، ضمن اینکه اقتصاد و بازار کار کشور دچار رکود است و حجم بالای فارغ‌التحصیلان را نمی‌تواند در خود درگیر کند.

حسنلو با بیان اینکه ما امروزه با پدیده فارغ‌التحصیلان بیکار مواجهیم که در حال ارتقای تحصیل نیز هستند، گفت: مساله دیگر مساله تامین مالی و آموزش عالی است. در سال‌های اخیر مساله‌ای تحت عنوان دانشجویان پولی در دانشگاه‌ها مطرح شده است. وزارت علوم و وزارت بهداشت باید به این پاسخ دهند که در مورد متناسب‌سازی ظرفیت آموزش عالی کشور چه کرده‌اند که دانشگاه‌ها را به این وضعیت گرفتار کرده‌اند که بخواهد برای تحصیلات از دانشجویان پول دریافت کند.

وی افزود: مساله دیگر فساد و تقلب علمی است. آماری که از تخلفات علمی در مقالاتی که نویسندگان ایرانی در مقالات جهانی نوشته‌اند وجود دارد حاکی از تقلب علمی در نوشتن مقالات است. این مساله علمی در بالاترین سطح و مقام اجرایی کشور هم وجود دارد. ابهاماتی در خصوص موقعیت علمی رییس‌جمهور وجود دارد که ما در مقام دلسوزی می‌گوییم دولت این مساله را زودتر حل و ابهام‌زدایی کند. فساد علمی همانند فساد در سایر عرصه‌ها بیش از آنکه تلاش شود تا رفع گردد تلاش شده تا بر روی آن سرپوش گذاشته شود.

احسان ابراهیمی رییس کمیته دانشجویی ستاد حامیان رییسی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آقای رییسی چه برنامه‌ای برای حوزه فرهنگ و موسیقی کشور دارد، گفت: ایشان در مورد مظلومیت هنر و هنرمندان در کشور صحبت صریحی داشتند. امروزه هنر تبدیل به بخشی از ضایقه جوانان ما شده است که باید مورد توجه قرار بگیرد اما در سال‌های اخیر بخشی از جامعه هنری ما کاملا منزوی شده‌اند و از حق خود از دولت بی‌نصیب هستند و به عرصه‌های مختلف خصوصی در هنر پناه آورده‌اند. تلقی ما از نگاه آقای رییسی به مساله هنر این است که جریانی سرشار از عدالت را بدون تبعیض در عرصه هنر سرازیر کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برنامه آقای رییسی در تکثر تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها، پاسخ داد: مساله اصلی در آموزش عالی بحث تقلب‌های علمی و دانشجوی پولی است. البته ایشان در حوزه تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی معتقد به حضور حداکثری دیدگاه‌های مختلف هستند. در دوره دولت قبل ما در همین مراسم روز ۱۶ آذر سال گذشته شاهد بودیم که سخنرانی و صحبت‌های دانشجویان با تاخیر پخش شد و همه تشکل‌ها به محدودیت‌هایی که ایشان در دانشگاه ایجاد کرده‌اند اعتراض داشتند.

ابراهیمی در پایان گفت: علاوه بر اینها ما معتقد به افزایش فعالیت زنان در جامعه و دانشگاه هستیم. همانطور که می‌بینیم همسر آقای رییسی خود جزو اندیشمندان برجسته حوزه زنان و از چهره‌های برجسته علمی در دانشگاه هستند که بسیار به پیشبرد فعالیت‌های زنان در جامعه علمی کمک کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha