• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96021207335
  • خبرنگار : 71533

رئیسی در سنندج مطرح کرد:

با رسانه‌ها و کسانی که فساد را افشا می‌کنند برخورد نکنیم

با رسانه‌ها و کسانی که فساد را افشا می‌کنند برخورد نکنیم

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: حقوق این مردم را کسی به آنان نداده بلکه خداوند در اختیار آنان قرار داده است که وظیفه دولت حمایت از این حقوق است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در ادامه سفرهای تبلیغاتی خود عصر امروز با حضور در جمع مردم شهرستان سنندج با بیان اینکه کردستان یک مرکز و یک جایگاه و یک استان فرهنگی و تمدن ساز است، گفت: مدنیت و فرهنگ کردی مربوط به امروز و دیروز نیست، امروز تمامی مورخان از پیشینه تمدنی این استان آگاهند که آثاری هنری آمیخته با حکمت و خردمندانه داشته است.

وی افزود: کردستان هر وجب و قدمش مملو از رشادت، ایستادگی، ایثار و دشمن شناسی است که کسی نباید این موارد را از یاد ببرد و یادآوری این موارد برای ما مسئولیت مان را در برابر شما مردم استان کردستان سنگین تر و سخت تر می کند.

رییسی گفت: معادن بسیاری در این منطقه قرار دارد و نیروی انسانی متراکمی را هم در خود انباشته است و نیروی کارشناس و متخصص در این استان کم نداریم.

وی افزود: حقوق این مردم را کسی به آنان نداده بلکه خداوند در اختیار آنان قرار داده است که وظیفه دولت حمایت از این حقوق است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: رسم الخط این مردم را کسی به این مردم نداده است که امروز منتش را بگذارد. این امری خدادادی و مربوط به شرایط فرهنگی و جغرافیایی این خطه است که مطابق قانون اساسی مردم کردستان حق دارند که رسم الخط خاص خود را داشته باشند.

وی گفت: جوان کردستانی می خواهد هم کار داشته باشد و هم کرامت اما آیا قاچاق کالا همان چیزی است که از آن به کولبری یاد می شود یا آنچه امروز کسانی با فرار از مالیات های فراوان انجام می دهند؟ کولبری قاچاق است یا کشتی‌هایی که در بنادر لنگر انداخته‌اند و فضا را برای کسب و کار مردم تنگ کرده‌اند؟

رییسی اظهار کرد: آیا مشکل ما در اخذ مالیات یک کاسب در کردستان و کرمانشاه است که برای سیر کردن شکم زن و بچه‌اش کالایی را می فروشد یا آنکه از زیر پرداخت مالیات‌های فراوان فرار می‌کند و کالاهای بی‌شمار به کشور وارد می‌کند؟

وی گفت: آقایانی که می گویند نمی‌شود با بودجه فعلی یک میلیون کار ایجاد کرد، چطور خود را دوباره در معرض رای مردم قرار داده‌اند؟ شما که می‌گویید نمی‌شود و نمی‌توانید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من هم دست فروشی کرده‌ام و هم می‌دانم فقر و محرومیت یعنی چه. من  این وضعیت را تجربه کرده‌ام و می‌دانم معنایش چیست، من به بازار می روم و اوضاع را می بینیم نه اینکه مثل آقایان اصلا سری به بازار هم نزنم.

رییسی افزود: امید بستن به دست بیگانگان را نمی پذیریم، آنان خودشان می گویند که پا به کشوری نمی‌گذاریم و در آن وارد نمی‌شویم مگر آنکه منافع ما تضمین شود.

وی گفت: سه سال تاخیر برای تکمیل پروژه ستاره خلیج فارس که آنقدر طول کشید و دلارهای فراوانی خرج آن شد، چیست؟  اگر در منابع کشور مدیریت شود، می‌توان به صورت میلیونی شغل و مسکن و ازدواج فراهم کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: امروز کمتر صنعتی است که بیش از مسکن سازی در کشور شغل ایجاد کند اما شما مسکن سازی را تعطیل کردید و مسکن سازی سالی شش درصد تحرک دارد، آیا این میزان کافی است؟

وی گفت: ما اگر ریخت و پاش‌ها را در کشور کنار بگذاریم به خدا می‌شود بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد.

رییسی تصریح کرد: چرا ذخایر فرهنگیانی که این روزها، روز آنها است باید در موعدی که می خواهند بروند و از صندوق ذخیره فرهنگیان وام گیرند باید شاهد اختلاس های باورنکردنی در آن باشند؟

وی افزود: هر روز شما به عنوان یکی از مردم این کشور می‌بینید که تیتر رسانه ها فساد است، این موارد شما را نگران می‌کند و ما می‌گوییم فساد در این کشور فراجناحی شده است و آیا ما می‌توانیم بگوییم که در ادارات دولت اسلامی ما فسادی وجود ندارد؟

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: برای مقابله با فساد دو راهکار وجود دارد یکی اینکه اولین مدعی مبارزه با فساد رییس دولت، وزرا، استانداران باشند و اگر رسانه‌ای هم آن را افشا کرد، نماینده‌ای در مجلس فساد را فریاد زد و دانشجویی در پشت تریبون از آن سخن گفت، با آنان برخورد نکنیم و آنان را به عنوان کسانی نبینیم که باید با آنان برخورد صورت گیرد، این چه برخوردی است که ما با منتقد می‌کنیم و فکر می کنیم او آمده است که حال ما را بگیرد؟

وی ادامه داد: دومین راه این است که یک سامانه اطلاعاتی الکترونیک فراهم کنیم که در آن تمامی موارد مربوط به قراردادهای دولت و مزایده ها و مناقصه ها وجود داشته باشد و در واقع قراردادهای دولت را پشت ویترین بگذاریم تا همه از آن خبر دار شوند. چرا این مسائل را پنهان می کنید؟ مگر اینها جزو اطلاعات محرمانه است؟

رییسی گفت: من نمی‌دانم کم کاری و مشکلی که ما امروز با آن مواجه شده‌ایم که موجب خجلت زدگی پدران و مادران و جوانان شده است، چه بلایی است که با آن مواجه شده‌ایم؟ ما معتقدیم اگر درست عمل کنیم و در کارمان از هیچ تلاشی نگذریم، می‌توان این مشکلات را حل کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: این که می‌گویند ما و اهل سنت، ما و اهل سنت نداریم همه در کنار هم هستیم و کشور متعلق به همه مردم است. این موضوعی نیست که بخواهم بگویم من آن را به مردم داده‌ام، نه، چنین نیست. این موارد در قانون اساسی تصریح شده است.

رییسی اظهار کرد: آقایان می آیند و از حقوق شهروندی سخن می گویند و آن را رونمایی می کنند، آقایان حق شهروندی مدت زیادی است که وجود دارد، است حق شهرو اقدام و عمل می‌خواهد، آیا کسی که شغل ندارد، حق شهروندی ندارد؟ آیا کسی که با رشوه گیرنده مواجه می‌شود حق شهروندی ندارد؟ آیا کسی که مسکن‌اش را دیر تحویل می گیرد حق شهروندی ندارد؟

وی گفت: ما برای برخورد با فساد هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت و گام اول در این مسیر تغییر نظام مدیریت کشور است.

رییسی اظهار کرد: کردستان قطب بزرگی از معاون و صنایع است که اگر درست مدیریت شود نباید جوان کردستانی بیکار بماند که امیدواریم خداوند کمک کند تا تغییر ایجاد شود چرا که همانطور که امام (ره) فرمود میزان رای ملت است و ما تنها وظیفه خود را در این راه انجام می‌دهیم.

وی گفت: همه شهروندان کشور برای ما محترم هستند و ما شهروند درجه یک و درجه دو نداریم. همه باید به اقتضای امکانات کشور از آن به صورت برابر بهره مند شوند.

به گزارش ایسنا، رئیسی همچنین در دیدار با علمای اهل سنت کردستان، با بیان اینکه سخن از اقلیت و اکثریت به هیچ عنوان درست نیست و همه «ما» هستیم، گفت: ما و شما ندارد، همه «ما» و همه بخشی از یک ملت بزرگ هستیم. خط کشی در میان یک ملت بزرگ و تاریخی وجود ندارد.

وی افزود: کردستان از نعمت آب، هوا و از آن مهمتر همت و تلاش و فعالیت مردم تلاشگر برخوردار است و این میزان از بیکاری قابل قبول نیست.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما فکر می‌کنیم راه برای توسعه کردستان فراهم است‌، اظهار کرد: با وجود اینکه کارهایی انجام شده اما کافی نیست و استان کردستان می‌تواند در ظرفیت مدیریت کشور تاثیرگزار باشد و سهم جدی ایفا کند.

رئیسی در پایان این دیدار با تاکید بر اینکه ما به عرصه آمده‌ایم تا از همه ظرفیت‌های کشور به ویژه کردستان و منابع انسانی آن استفاده کنیم، گفت: کردستان قطب کشاورزی و معادن کشور است و باید برای پیشرفت آن کار جدی انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha