• پنجشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۳:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96021408371
  • خبرنگار : 71477

تیلرسون: برای اعمال تحریم‌های جدید پیونگ‌یانگ آماده‌ایم/اعتمادی بین آمریکا و روسیه وجود ندارد

تیلرسون: برای اعمال تحریم‌های جدید پیونگ‌یانگ آماده‌ایم/اعتمادی بین آمریکا و روسیه وجود ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، واشنگتن آماده است تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی وضع کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، رکس تیلرسون، رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا در گفت‌وگو با کارکنان وزارت امور خارجه این کشور اظهار کرد: در صورتی که پیونگ‌یانگ به آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب موشک ادامه دهد، واشنگتن آماده است که تحریم‌های بیشتری علیه کره‌شمالی به تصویب برساند.

وی تأکید کرد: اگر کاشف به عمل بیاید که اقدامات کره شمالی مستلزم اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور است، ما می‌توانیم تحریم‌های بیشتری اعمال کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت: ما امید داریم که دولت کره‌شمالی به این مسأله بیاندیشد و به این نتیجه برسد که راه‌های دیگری وجود دارد.

تیلرسون افزود: آبادانی و بهبود اقتصاد و امنیت کره شمالی تنها از طریق تعهد این کشور به فرایند خلع سلاح قابل تحقق است.

رکس تیلرسون در ترجمه "اول آمریکا" در سیاست‌های دیپلماتیک گفت: کشورهای خارجی دیگر برای داشتن رابطه با آمریکا مجبور نخواهند بود ارزش‌های آمریکایی همچون حقوق بشر را اتخاذ  کنند.

وی افزود: در دو دهه گذشته واشنگتن برخی از ائتلاف‌های پس از جنگ سرد را که همچنان به نفع آمریکا عمل می‌کند از دست داده است. اینها ائتلاف‌های بسیار مهمی هستند اما ما باید تعادل را در آنها برقرار کنیم.

وی درخصوص وجه تمایز میان ارزش‌ها و سیاست‌های آمریکا گفت: سیاست‌ها می‌توانند و باید تغییر کنند در حالی که چالش برای دیپلمات‌ها تعیین این مساله است که چطور به بهترین نحو ارزش‌های آمریکا را نشان دهند. برای امنیت ملی آمریکا لازم نیست که سیاست‌ها مشروط بر ارزش‌ها باشند.

تیلرسون در ادامه گفت: در برخی شرایط اگر تلاش‌های امنیت ملی‌مان را مشروط به پذیرش ارزش‌هایمان از سوی کشور دیگر قرار دهیم نمی‌توانیم به اهداف امنیت ملی‌مان برسیم. این مساله موانع جدی را به وجود می‌آورد. با این حال این بدان معنا نیست که آمریکا از ارزش‌هایش دست می‌کشد.

تیلرسون درخصوص روسیه گفت: در حال حاضر تقریبا هیچ اعتمادی میان قدرت‌های بزرگ اتمی جهان وجود ندارد اما دولت دونالد ترامپ در تلاش است تا این اعتماد را بازسازی کند. اول از همه دولت ما تلاش می‌کند با مسکو به آتش‌بسی درخصوص سوریه دست یابد.

وی درخصوص دو همسایه نزدیک آمریکا گفت: مکزیک و کانادا سخت در تلاش هستند تا روابط تجاری خود با آمریکا را به روز رسانی کنند. هم اکنون می‌توان گفت که روابط با این دو کشور به اندازه‌ای که گاهی اوقات به نظر می‌رسد سخت و پیچیده نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha