• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96021609391
  • منبع : نمایندگی فارس

دبیرخانه دائمی مرکز مطالعات بین‌المللی «خلیج فارس» در شیراز دایر می‌شود

دبیرخانه دائمی مرکز مطالعات بین‌المللی «خلیج فارس» در شیراز دایر می‌شود

به دنبال برگزاری همایش «خلیج فارس در مسیر تاریخ» به میزبانی شیراز، دبیرخانه دائمی مرکز مطالعات بین‌المللی خلیج فارس در این شهر دایر می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدی حسینی، دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه 2 کشور با بیان این که بعداز ظهر شنبه، 16 اردیبهشت ماه با حضور صاحب‌نظران، اندیشمندان،‌ اساتید دانشگاه و مسؤولان ارشد کشوری و استانی، همایش «خلیج فارس در مسیر تاریخـ به میزبانی شیراز برگزار می‌شود، گفت: روز دهم اردیبهشت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به‌نام روز ملی خلیج فارس ثبت شده و برگزاری همایش خلیج فارس در مسیر تاریخ، در گرامی‌داشت این مهم است.

وی با تصریح اینکه برنامه‌ریزی برای برگزاری این همایش از 6 ماه قبل در سطح کشور آغاز شده است، تصریح کرد: همایش ملی خلیج فارس یک حرکت عملی در راستای دفاع از هویت تاریخی و ایرانی خلیج همیشه فارس خواهد بود؛ این همایش در سال‌های گذشته در استان‌ها و شهرهای همجوار خلیج فارس برگزار می‌شد و امسال برای اولین بار شیراز و فارس میزبانی آن را عهده‌دار است.

به گفته حسینی محور اصلی، بررسی و تبیین تاریخی نام و عنوان خلیج‌ فارس در سده‌های گذشته است و شرکت کنندگان در این رویداد نگاه همه‌جانبه‌ای به موضوع خلیج فارس خواهند داشت.

دبیر همایش خلیج فارس در مسیر تاریخ گفت: این همایش یک رویداد تبلیغی و رسانه‌ای نیست، بلکه قصد تبیین علمی و پژوهشی موضوع است؛ به‌همین دلیل تمام مهمانان و سخنرانان، متخصصانی در حوزه‌های علمی، اقتصادی، نظامی، اجتماعی و سیاسی هستند.

وی اضافه کرد: برون‌داد همایش راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مرکز مطالعات بین‌المللی خلیج فارس در شیراز خواهد بود و از مهمترین مهمانان، پروفسور پیروز مجتهدزاده معاون پژوهشی دانشگاه سازمان ملل و ژئوپلیسین بین‌المللی، دکتر عجم دیپلمات ارشد و مشاور وزارت امور خارجه، ضیائی‌فر دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران، جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه و استاندار فارس هستند.

حسینی همچنین گفت: یکی از رویدادهای حاشیه‌ای این همایش، رونمایی از جلد اول کتاب "وقایع اتفاقیه خلیج فارس" تالیف شمسی کاظمی و مهدی حسینی است. این کتاب با پرداختن به وقایع مرتبط با خلیج فارس، تحلیل‌های کوتاهی بر موقعیت سیاسی، اجتماعی خلیج فارس داشته و به دنبال اثبات تاریخی خلیج فارس است.

دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه 2 کشور با بیان اینکه کمیسیون حقوق بشر اسلامی این همایش را برگزار می‌کند، از همکاری استانداری فارس، آموزش و پرورش فارس، وزارت امور خارجه و مرکز مطالعات بین‌المللی خلیج فارس در برپایی این همایش ملی خبر داد.

حسینی گفت: همایش «خلیج فارس در مسیر تاریخ» ساعت 16 بعدازظهر روز 16 اردیبهشت در تالار حافظ مجموعه رفاهی فرهنگی فرهنگیان استان فارس در شیراز برگزار خواهد شد و اساتید تاریخ، جغرافیا و علوم اجتماعی دانشگاه شیراز نیز مهمان این همایش خواهند بود.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha