• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96021609710
  • خبرنگار : 71038

روزنامه الصریح تونس در گزارشی نوشت

برای محمد بن سلمان در جهان اسلام ایران خطرناک‌تر از رژیم صهیونیستی است؟

برای محمد بن سلمان در جهان اسلام ایران خطرناک‌تر از رژیم صهیونیستی است؟

روزنامه الصریح چاپ تونس در مقاله‌ای به نام "ابوذاکر الصفایحی" نوشت: آیا محمد بن سلمان نمی‌بیند که کشور سعودی گفت‌وگو با رژیم صهیونیستی، دشمن اعراب و مسلمانان را می‌پذیرد؟! پس ما چگونه خودداری آن از گفت‌وگو با ایران را بپذیریم؟ ای مسلمانان آیا در نزد بن سلمان، ایران برای جهان اسلام از رژیم صهیونیستی خطرناک‌تر است؟

به گزارش ایسنا، در این مقاله آمده است: از اظهارات امیر سعودی و وزیر دفاع محمد بن سلمان در باره بعید دانستن انجام هر گونه گفت‌وگو با ایران که به نظر وی مشغول توطئه علیه جهان اسلام است، خوشم نیامد؛ چرا که می‌بینیم پادشاهی سعودی و همپیمانانش بعد از دو سال جنگ ویرانگر و از دست دادن منابع مالی در یمن نتوانسته هیچ گونه پیروزی کسب کند. جنگی که به قول آن‌ها به خاطر دفاع از خودشان و ایجاد مصونیت از نیت ایران برای حمله به سعودی است.

نویسنده این مقاله ادامه می‌دهد: اما درباره خودداری از گفت‌وگو با ایران، ما به وی یادآوری می‌کنیم که وقتی آمریکا بزرگ‌ترین قدرت نظامی در حال حاضر با ایران گفت‌وگو می‌کند، چطور سعودی‌ها برای گفت‌وگو با ایران و با گرداندن روابط طبیعی با این کشور آن هم در این شرایط سخت و دشوار خودداری می‌کنند.

روزنامه الصریح ادامه داد: از آن گذشته آیا امیر محمد بن سلمان نمی‌بیند که کشور سعودی گفت‌وگو با رژیم صهیونیستی، دشمن اعراب و مسلمانان را می‌پذیرد؟! پس ما چگونه خودداری آن از گفت‌وگو با ایران را بپذیریم؟ ای مسلمانان آیا در نزد بن سلمان، ایران برای جهان اسلام از رژیم صهیونیستی خطرناک‌تر است؟ این حرفی است که دیوانه‌ها، کودکان و حتی افراد احمق هم نمی‌پذیرند.

وی ادامه داد: در پایان می‌خواهم از این امیر سعودی بپرسم آیا نشانه رفتن اسلحه سعودی و اعراب و مسلمانان به سوی اسرائیل، دشمن مسلمانان، مقدم‌تر از نشانه رفتن آن به قلب و سینه مسلمانان یعنی ایران نیست؟ آیا خداوند به صلح و همکاری میان مسلمانان فرا نخوانده است؟ آیا صلح این است که امیر محمد بن سلمان از گفت‌وگو با ایران خودداری کند؟ آیا من حق ندارم که بگویم از موضع این امیر سعودی خوشم نمی‌آید، چرا که موضوع وی نه با منطق سیاست سازگار است و نه با منطق عقل و نه با نص و متن قرآن کریم.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha