• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 96021710243
  • خبرنگار : 90047

استاد دانشگاه هامبورگ: سطح زبان انگلیسی دانشجویان علوم ورزشی ایران بسیار پایین است

استاد دانشگاه هامبورگ: سطح زبان انگلیسی دانشجویان علوم ورزشی ایران بسیار پایین است

یک متخصص رفتار حرکتی از دانشگاه هامبورک آلمان معتقد است: همایش‌های بین‌المللی در صورتی می‌تواند در افزایش سطح علمی دانشجویان، متخصصان و پژوهشگران علوم ورزشی موثر باشد که تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند و بتوانند در مباحث علمی مشارکت کنند.

هنینگ بوده، استادیار دانشگاه هامبورگ آلمان در رشته رفتار حرکتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی اظهار کرد: برای اولین‌بار است که در چنین همایشی حضور پیدا می‌کنم و معتقدم برپایی چنین همایش‌هایی در افزایش سطح علمی دانشجویان، پژوهشگران و محققان علوم ورزشی بسیار موثر است به شرط آن که به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند تا بتوانند در مباحث علمی شرکت و دانش خود را ارتقاء ببخشند. متاسفانه در این همایش برخی از دانشجویان به دلیل تسلط کافی نداشتن به زبان انگلیسی نمی‌توانستند درک درستی از مطالب ارایه شده داشته باشند و در مباحث علمی شرکت کنند.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلاتی که عنوان کردید، تصور می‌کنید حضور اساتید خارجی در چنین همایش‌هایی برای تبادلات علمی دانشجویان و اساتید علمی تاثیرگذار باشد؟ خاطرنشان کرد: این مساله زمانی تاثیر مثبت و مفید دارد که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علوم ورزشی پیش از شرکت در چنین همایش‌هایی ملزم به ترجمه متون تخصصی رشته خود باشند تا با شناخت و آگاهی نسبت به متون تخصصی خود در همایش شرکت کنند تا از یافته‌های علمی نهایت بهره را ببرند. این که پژوهشگران و محققان تنها به دنبال حضور در این گونه همایش‌ها باشند، کافی نیست و بهره‌برداری لازم را نمی‌توانند از مطالب علمی همایش داشته باشند.

بوده در پایان اظهار کرد: با توجه به این که چنین همایشی در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، برای این که بازخورد مثبتی داشته باشد و دستاوردهای خوبی را برای پژوهشگاه علوم ورزشی در پی داشته باشد، بهتر است پژوهشگاه در پذیرش افراد و مقالات شرایط سخت‌تری را اعمال کند تا به نتایج قابل قبولی در پایان همایش برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha