• دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۷:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96021810916
  • خبرنگار : 71290

قره‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا:

ادعای برخی از کاندیداها از اختیارات مجلس است/افزایش یارانه یعنی6 برابرشدن قیمت حامل‌های انرژی

ادعای برخی از کاندیداها از اختیارات مجلس است/افزایش یارانه یعنی6 برابرشدن قیمت حامل‌های انرژی

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس، با بیان اینکه «تقسیم کردن جامعه به 4 درصد و 96 درصد برای نظام جمهوری اسلامی ایران بد است» گفت: باید درآمد مردم را افزایش دهیم و آنها را قوی کنیم نه اینکه مردم را اعانه بگیر کنیم.

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سخنان و استدلال های برخی از کاندیداها در مناظرات در حدی که جایگاه ریاست جمهوری تمام اقشار و طبقات را بخواهد تحت پوشش قرار دهد، نبوده است. به عنوان مثال درباره مساله حاشیه نشینی بر روی رقم واقعی آن تردید وجود دارد و این نشان می دهد که اطلاعات دقیقی در این مورد نداریم.

وی افزود: در حال حاضر اکثر روستاها از نعمت برق، جاده آسفالته، مدرسه، خانه بهداشت، تلفن و اینترنت برخوردار هستند و حتی 90 درصد آنها گازرسانی شده اند اما چرا برخی از این ها مهاجرت کرده و در حاشیه شهرها با این سختی زندگی می کنند، این ها همه معلول است و ما باید علت را پیدا کنیم.  اگر علت توسعه نیافتگی زیرساخت‌هاست که واقعا بی انصافی است که بخواهیم تا این اندازه نظام را زیر سوال ببریم.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار کرد: این که برخی صحبت از 4 درصد و 96 درصد می کنند و می گویند این 96 درصد از حقوق محروم هستند اینها برای جمهوری اسلامی ایران بد است. در صورتی چنین شرایطی وجود خواهد داشت که یک نظام ساختار مناسب نداشته و یا دستگاه های متولی وجود نداشته باشند، اما نظامی که ساختارها و چارچوب مشخصی دارند و تحت امر عالی‌ترین مقام قرار داشته و قوای مقننه، قضائیه و مجریه در کشور مسئولیت های خود را دارند، بیاییم ادعا کنیم که این 4 درصد خورده اند و برده اند.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس، افزود: تصور می کنم این کار تهمت زدن به فرد است. حتی اگر این دولت مطابق با انتظار نبوده باشد نباید چنین مساله ای را به کل نظام تعمیم دهیم.

قره‌خانی تاکید کرد: آقایان کاندیداها متناسب با درک و شعور مردم صحبت کنند و نمی خواهیم که جامعه در سطح پایینی قرار گیرد، ما باید کارهایی انجام دهیم که درآمد کشور افزایش داشته باشد و سرمایه گذاری رونق گیرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه باید سرمایه گذاری در کشور رشد پیدا کند، گفت: در این صورت بانک ها باید قوی‌تر عمل کنند. در سالهای گذشته بانک ها دستوری وارد کار شده‌اند در حالی که فلسفه بانک ها این است تا سرمایه های کوچک را جمع آوری کرده و واحدهای تولید رونق گیرند تا بتوانند در بازارهای بین المللی حاضر شوند و در خدمت تولید باشند و این کار از طریق تجمیع سرمایه گذاری های پراکنده انجام می شود.

وی تصریح کرد: این که مردم فقیر شده اند در اثر سیاست های غلطی است که اجرایی شده و ندارند که بخواهند واحدهای تولیدی خود را بچرخانند. به نظر می رسد این آقایان باید برنامه دهند که در عرصه بین‌المللی چه دیپلماسی را می خواهند به‌کار گیرند.

قره‌خانی ادامه داد: واحدهای تولیدی که در بخش های گوناگون وجود دارد، می توانند نسبت به تامین مایحتاج بالای 200 میلیون جمعیت پاسخگو باشند. اگر همه این واحدها سه شیفته کار کنند می توانند همه واحدها را مشغول به کار کنند.

این نماینده مجلس در ادامه افزایش درآمد مردم و رونق صادرات را از جمله راهکارهای حل این معضل دانست و گفت: باید صادرات تحت تاثیر دیپلماسی فعال و قوی و هماهنگی بین المللی با کشورهای همسایه باشد. موقعی که دیپلماسی بین المللی فعال و عرصه داخلی پویا شد، جذب سرمایه گذاری خارجی هم انجام شده و اشتغال و تولید ایجاد می شود. در این شرایط درآمد مردم افزایش یافته مصرف هم بالا می رود.

وی تاکید کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی، دیپلماسی قوی در صادرات، رقابتی کردن صادرات و استفاده از تکنولوژی های برتر می توانند به تولید کشور کمک کنند.

قره‌خانی در ادامه بیان کرد: این که بگوییم 50 هزار تومان را 150 هزار تومان کنیم درست نیست. این که کاندیدایی به عنوان ادعا مطرح می کند که وام ازداوج را بالا می برد، چرا باید چنین حرفی گفته شود، نباید مردم را اعانه بگیر کنیم.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: اگر بخواهیم یارانه را افزایش دهیم باز از جیب مردم باید تامین شود و به دنبال آن برق، بنزین، گازوئیل، تلفن، گاز و... شش برابر می شود. در واقع حامل های انرژی هم افزایش می یابد و آیا جامعه ما تحمل این مقدار افزایش را دارد که شاهد تورم 50 درصدی باشند.

وی خاطرنشان کرد: آن مسیری که رفتیم مورد تایید هیچ کارشناس اقتصادی و مدیر اجرایی نیست. باید کاندیداها این را هم در نظر بگیرند که مجلس برنامه ششم را تصویب کرده و برخی از ادعاهایی که مطرح می شود جزو اختیارات رئیس جمهور نیست و مجلس باید تصمیم گیری کند.

قره‌خانی اظهار کرد: در تعجب هستم که چرا آقایان چنین چیزی را مطرح می کنند، آیا اطلاع ندارند که این خیلی بد است و اگر هم اطلاع دارند، چرا باید در جامعه انتظار نسبت به قوه‌ای که انجام این کارها در اختیارش نیست، ایجاد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۲-۱۸ ۱۱:۱۲

لایحه می دهند مجلس تصویب نکنه