• دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96021811073
  • خبرنگار : 71480

میرسلیم در دانشکده فنی دانشگاه تهران:

باید همه حضور داشته باشیم تا انتخابات به مرحله دوم برود

 باید همه حضور داشته باشیم تا انتخابات به مرحله دوم برود

یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید ببینیم رقیبمان در انتخابات چه درصدی از آرا را دارد تا بر اساس آن تصمیم بگیریم که با چه تعدادی تا پایان انتخابات حضور یابیم.

به گزارش ایسنا، سیدمصطفی میرسلیم  در دانشکده فنی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که شما به نفع کدام یک از نامزدهای دیگر انتخابات کنار خواهید رفت، اظهار کرد: من سایر نامزدها را می‌شناسم و با آقای هاشمی طبا،‌ جهانگیری و روحانی کار کرده‌ام، با آقای رییسی و قالیباف کمتر کار کرده‌ام اما خودم برنامه دارم و پای کار ایستاده‌ام.

وی در ادامه افزود: بودن یا نبودن ما به طرف مقابل هم بستگی دارد. اینجا بحث مهندسی آرا مطرح است. یعنی باید ببینیم درصد رقیب چقدر است. اگر رقیب رأیش در حد 35درصد باشد باید همه در انتخابات حضور داشته باشیم تا انتخابات به مرحله دوم برود.

نامزد حزب موتلفه همچنین خاطرنشان کرد: ما باید به فکر اقتدار نظام هم باشیم. شاید عده‌ای بگویند مثلاً ما فقط میرسلیم یا روحانی را قبول داریم، در این شرایط کنار کشیدن اشتباه است چون موجب کاهش مشارکت می‌شود.

میرسلیم ادامه داد: من خودم دنبال حضور در انتخابات نبودم اما دوستان موتلفه گفتند باید به صحنه بیایی و من هم قبول کردم. این تصمیم حزب موتلفه با بیش از 50 سال سابقه با تصمیم شخصی یا تصمیم تشکیلاتی که یک شبه شکل گرفته فرق می‌کند.

در ادامه دانشجویی با انتقاد از دیدگاه میرسلیم درباره آزادی مطبوعات در دهه 70 گفت که آیا شما همچنان بر همان دیدگاه هستید که میرسلیم در جواب اظهار کرد: من آن مقطع از سر دلسوزی خطاب به مطبوعات گفتم که ما به شما آزادی می‌دهیم، ولی شما هم باید قانون را رعایت کنید، خود شما قدر آزادی را بدانید. اما برخی رسانه‌ها به حقوق عمومی توجه نمی‌کردند و به دنبال سوء استفاده از آزادی بودند و روزنامه اطلاعات هم عنوانی خلاف صحبت‌های من منتشر کرد. من به خاطر اینکه از آزادی مطبوعات دفاع کردم حتی از طرف مجلس استیضاح شدم. در واقع چوب دفاع از آزادی را خوردم.

این نامزد حزب موتلفه همچنین درباره دیدگاهش نسبت به برگزاری مناظره میان احمدی نژاد و روحانی اظهار کرد: احمدی نژاد فعلاً از گردونه تاریخ خارج شده است، برگزاری چنین مناظره‌ای هم موجب التهاب جامعه شده و هم فایده‌ای ندارد. روحانی باید پاسخگوی عملکردش باشد، ما هم انتقادات خود را مطرح می‌کنیم و کاری به احمدی نژاد هم نداریم.

میرسلیم در پاسخ به این پرسش که آیا لیست اموال خود را منتشر خواهید کرد، تصریح کرد: من فیش حقوقی خود را منتشر کرده‌ام و تنها حقوقی که از نظام می‌گیرم همان فیش حقوقی بوده است. لیست اموالم را هم اعلام کرده‌ام و معتقدم اگر رییس جمهور شدم خود من، وزرا و معاونان باید اموال خود را اعلام کنند. باید دنبال شفاف‌سازی در این حوزه‌ها باشیم.

وی همچنین در تشریح دیدگاه خود نسبت به جذب سرمایه خارجی و داخلی، گفت: ما باید سرمایه داخلی را هم جذب کنیم و این سرمایه‌ها را به کشور باز گردانیم در حالی که با ایجاد مشکل برای سرمایه‌داران داخلی، آنها سرمایه خود را به خارج از کشور برده‌اند. اما ما به جای جذب این سرمایه‌ها به دنبال جذب سرمایه خارجی هستیم. ما نباید سرمایه‌گذاران را مأیوس کنیم. نباید بگوییم 4 درصد و 96 درصد، سرمایه‌ای که درست به دست آمده  بد نیست.

وی در مورد دیدگاهش نسبت به سند 2030 یونسکو گفت: به لحاظ روش‌شناسی این سند را رد نمی‌کنم اما محتوای این سند مبتنی بر سکولاریسم است و ما را به انحراف می‌کشاند. از سال 83 سندی در کشور با موضوع آموزش و پرورش تهیه و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید اما اجرا نشد.

میرسلیم در پاسخ به این پرسش که چرا قوه قضاییه فعالان مدنی و حقوق بشری را بدون تشکیل پرونده و دادگاه در بازداشت نگه داشته چیست؟ اظهار کرد: من حقوقدان نیستم و اینها جزو وظایف قوه قضاییه اما اگر رییس جمهور شوم باید به رییس قوه قضاییه بگویم چرا پرونده‌ای برای بازداشتی‌ها تشکیل نمی‌شود زیرا معتقدم همه اصول قانون اساسی باید محترم شمرده شود.

وی همچنین در مورد موضوع حصر نیز گفت: تعیین تکلیف این موضوع با دستگاه قضایی است و باید دادگاه در این زمینه تشکیل شود. البته محاکمه به ضرر خود آنها است چون آنها هنوز بر سر موضع خود هستند. این موضوع در حوزه اختیارات قوه مجریه نیست.

این نامزد حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا حاضرید تصمیمی خلاف تصمیم رهبری بگیرید،‌اظهار کرد: در قانون اساسی جایگاه وظایف رهبری و رییس جمهور مشخص است، قوه مجریه باید در ذیل سیاست‌های ابلاغی رهبری به کار خود بپردازد که اگر این سیاست‌ها اجرا می‌شد ما بسیار جلوتر بودیم. کار رییس جمهوری این نیست مقابل رهبری بایستد. اگر ابهامی داشته باشد پیش رهبری باید برود تا ابهامات رفع شود. در مورد سایر اختلافات نیز قانون تکلیف را مشخص کرده و ما در این زمینه بن‌بستی نداریم.

میرسلیم در پایان رفع محرومیت از کشور، اصلاح نظام بانکداری، برقراری مناسبات صلح‌آمیز با تمام کشورهای دنیا به جز ،رژیم صهیونیستی  حمایت از مردم منطقه، اجرای برجام و پیگیری حقوق ملت در برجام، برنامه‌ریزی حوزه فرهنگی بر اساس موازین اسلامی و حل مشکلات دانشگاه‌ها از جمله مدرک‌گرایی را بخشی از برنامه‌های خود در صورت انتخاب شدن ذکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha