• یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 96022415168
  • منبع : نمایندگی یزد

رییس ستاد انتخابات استان:

بیش از 600 هزار نفر در استان یزد واجد شرایط رأی دادن هستند

بیش از 600 هزار نفر در استان یزد واجد شرایط رأی دادن هستند

ایسنا/یزد رییس ستاد انتخابات استان یزد با بیان این که در این دوره از انتخابات جمعاً یک هزار و 339 نفر به عنوان اعضای اصلی شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب می‌شوند، گفت:‌ در استان یزد 677 هزار و 942 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

به گزارش ایسنا، «محمدعلی طالبی» در نشست خبری ستاد انتخابات استان یزد با بیان این که در آخرین هفته برنامه زمان‌بندی انتخابات هستیم، اظهار کرد: تمام برنامه‌های انتخابات برابر با برنامه زمانبندی انجام شده است.

وی با اشاره به این که برنامه‌های آموزشی در قالب 31 همایش آموزشی در کل استان انجام شده است، افزود: در حال حاضر با توجه به تغییراتی که در تعداد افراد انصرافی انجام شده از تعداد سه هزار و803 نفر ثبت‌نامی، سه هزار و 563 نفر آخرین آمار نامزدهای این دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان یزد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان این که از کل افراد ثبت‌نام شده برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا 19 نفر رد صلاحیت شدند، گفت:221 نفر انصراف دادند که 116 نفر در حوزه‌های روستایی و 105 نفر در حوزه‌های شهری بودند.

طالبی خاطرنشان کرد: 876 شعبه در انتخابات ریاست جمهوری و 836 شعبه در انتخابات شوراها در استان یزد راه‌اندازی می‌شوند.

رییس ستاد انتخابات استان یزد بیان کرد: بعضی از روستاهای کم جمعیت با یک شعبه و چند صندوق فعالیت اخذ رای را انجام می دهند که در آمار دقیق تعداد صندوق‌های انتخاباتی بعد از تصویب نهایی اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مقام مسئول گفت: 95 شعبه اخذ رای به صورت تمام مکانیزه در دو شهر اردکان و میبد عملیات انتخابات شورای شهر را انجام می‌دهند.

وی با بیان این که در این دوره از انتخابات جمعاً یک هزار و 339 نفر به عنوان اعضای اصلی شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان انتخاب می‌شوند، بیان کرد: در حال حاضر 413 حوزه انتخابیه در استان یزد وجود دارد که برای حوزه‌های شهری 117 نفر و روستایی 1222 نفر به عنوان اعضای اصلی شوراهای استان انتخاب می‌شوند.

رییس ستاد انتخابات استان یزد افزود: در استان یزد 677 هزار و 942 نفر واجدین شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد 17 هزار و 9 نفر رأی اولی هستند.

معاون استاندار با بیان این که در این دوره از انتخابات تاکنون آمار تخلفات انتخاباتی 30 درصد کاهش داشته است، گفت: با توجه به گستردگی فضای تبلیغات انتخاباتی میزان تخلفات انجام شده نسبت به دوره‌های قبل مطلوب تر گزارش شده است.

طالبی با اشاره به ضرورت رعایت زمان تبلیغات از سوی ستادهای انتخاباتی، تصریح کرد: هشت صبح روز پنج شنبه 28 اردیبهشت ماه آخرین مهلت انجام تبلیغات انتخاباتی است.

نزدیک به 24 هزار نفر در قالب عوامل  اجرایی، نظارت، بازرسین، نیروهای امنتیی، ستادی و پشتیبانی فرآنید انتخابات در استان یزد را انجام می‌دهند.

وی در پایان هماهنگی کامل بین هیئت‌های نظارت و هیت‌های اجرایی را از جمله ویژگی‌های این دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و بیان کرد: این هماهنگی‌ها نوید دهند برگزاری انتخابات قانونی و گسترده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha