• سه‌شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96022616577
  • خبرنگار : 71434

دیدار ترامپ و ولیعهد امارات درباره خاورمیانه و روابط دوجانبه

دیدار ترامپ و ولیعهد امارات درباره خاورمیانه و روابط دوجانبه

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با ولیعهد امارات با وی درخصوص تقویت روابط استراتژیک میان دو کشور و پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات در سفر دو روزه‌اش به واشنگتن با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار به بررسی مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی و راه‌های ارتقای روابط دوجانبه میان آمریکا و امارات پرداختند.

ترامپ در جریان استقبال از ولیعهد امارات گفت: این افتخار بزرگی است که محمد بن زائد امروز با ماست. مردی که من با شخصیت ویژه او آشنا هستم و احترام زیادی برایش قائلم و دولت کشورش را دوست دارم. برای همین می‌توانم بگویم که به نظرم او هم آمریکا را دوست دارد و عقایدش بسیار مهم است.

ترامپ و ولیعهد امارات در این دیدار درباره آخرین تحولات در پرونده‌های داغ خاورمیانه گفت‌وگو کردند و ولیعهد امارات سلام و پیام محبت آمیز حاکم این کشور خلیفه بن زاید آل نهیان و ملت امارات را به رئیس‌جمهور و مردم دوست آمریکا رساند.

در این دیدار که با حضور جمعی از مقامات و مسئولان ارشد دو کشور از جمله وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات برگزار شد دو طرف بر تقویت روابط "منحصر به فرد" برای تحقق دستاوردهای مشترک تاکید کردند.

همچنین طی این دیدار درباره دخالت‌های منطقه‌ای که باعث برهم زدن امنیت خاورمیانه می‌شود و مساله سوریه و لیبی نیز گفت‌وگو شد.

محمد بن زاید در این دیدار رئیس‌جمهور در جریان تلاش‌های طرف‌های زیرربط درگیری از طریق نشست اخیر ابوظبی و تلاش‌های جامعه جهانی برای مبارزه با تروریسم و تندروی و طرح‌های کشورش برای مبارزه با تروریسم و ریشه‌کن کردن این معضل قرار داد و از طرح‌های ترامپ درباره منطقه و تروریسم استقبال کرد.

ولیعهد ابوظبی گفت: روابط آمریکا و امارات روابط استراتژیک و دارای سابقه طولانی است که بر پایه احترام متقابل و ارزش‌های مشترک بنا شده است.

وی به دیدگاه دو کشور درباره لزوم ایجاد موضعی بین‌المللی و قوی برای رویارویی با تروریسم و کشورهای حامی آن به عنوان خطرناک‌ترین چالش جهان اشاره و بر ضرورت ارائه کمک‌ها و گسترش آن و همکاری‌ میان همه طرف‌ها برای رویارویی با چالش‌های انسانی روزافزون که نتیجه درگیری‌هاست تاکید کرد.

ولیعهد ابوظبی همچنین به نقش" محوری" آمریکا در مسائل خاورمیانه و بحران‌های آن اشاره کرده و حضور این کشور را در تمامی سطوح "موثر" خواند.

وی اعلام کرد که امارات به طور کامل آماده همکاری با آمریکا و جامعه جهانی برای تقویت امنیت منطقه خلیج فارس و خاورمیانه است.

محمد بن زاید با اشاره به سفر قریب الوقوع ترامپ به عربستان و دیدارش با رهبران کشورهای حوزه خلیج فارس کشورهای عرب و مسلمان منطقه، این سفر را دلیلی بر اهمیت منطقه خلیج فارس و خاورمیانه در سیاست‌های آمریکا دانست

ولیعهد ابوظبی اعلام کرد: توجه ویژه آمریکا به امنیت خلیج فارس و همکاری با عربستان در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در رویارویی با خطراتی که منطقه را تهدید می‌کند، اهمیت استراتژیکی برای منافع آمریکا و جهان دارد.

دو طرف در پایان این دیدار بر تمایل کشورشان برای تلاش بیشتر جهت مهار بحران‌های منطقه و بهبود اوضاع انسانی در منطقه تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha