• سه‌شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 96022617066
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

دبیر ستاد انتخابات کرمانشاه:

قریب 1.5 میلیون کرمانشاهی واجد شرایط رای دادن هستند

قریب 1.5 میلیون کرمانشاهی واجد شرایط رای دادن هستند

ایسنا/کرمانشاه دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: قریب یک میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت استان واجد شرایط شرکت در انتخابات 29 اردیبهشت هستند.

کرم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آمادگی کامل استان برای برگزاری  انتخاباتی پرشور در روز 29 اردیبهشت، گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم و پرشور اندیشیده شده است.

محمدی تعداد واجدین شرایط استان در این دوره انتخابات را یک میلیون و 461 هزار و 727 نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 83 هزار و 374 نفر رای اولی هستند.

این مقام مسئول از آماده‌سازی 1934 شعبه اخذ رای در سطح استان  برای برگزاری انتخابات خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 913 شعبه شهری (887 شعبه ثابت و 26 شعبه سیار) و 1021 شعبه روستایی (131 شعبه ثابت و 890 شعبه سیار) هستند.

محمدی با بیان اینکه امسال برای اولین بار انتخابات شوراها در سه شهر اسلام آبادغرب، کنگاور و جوانرود بصورت الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: در این سه شهر، 152 شعبه تمام الکترونیک تدارک دیده شده است که در آن‌ها انتخابات شورای شهر بصورت الکترونیکی و انتخابات ریاست جمهوری بصورت دستی انجام می‌شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: 30 هزار نفر در استان مجری برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا هستند.

"دولت" نشان داده امانتدار خوبی برای رای مردم است

وی با بیان اینکه سیستمی با امنیت بالا برای برگزاری انتخابات در کشور وجود دارد، گفت: حداقل 15 نفر در هر شعبه حضور دارند که شامل پنج تا هفت نفر از هیات‌های اجرایی که عمدتا معتمدین محلی هستند که از سوی فرمانداران انتخاب شده اند، یک تا پنج نفر از هیات نظارت، تعدادی از هیات‌های بازرسی و تعدادی نیز از هیات نظارت مجلس(برای انتخابات شوراها) است.

وی افزود: با توجه به گرایش‌های مختلف افراد حاضر در هر شعبه، امکان تقلب بسیار اندک است. همچنین تعداد کمی از افراد حاضر خواهند شد دین خود را برای دنیا بفروشند و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری که رای مردم را حق الناس می دانند، کمتر کسی حاضر به تخلف در این زمینه می‌شود.

محمدی با تاکید بر اینکه این دولت نشان داده امانتدار خوبی برای رای مردم است، گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره گذشته در استان بسیاری نمایندگان که از نظر تفکر سیاسی مخالف دولت بودند رای آوردند و این نشان می‌دهد که دولت صیانت خوبی از آرای مردم داشته و رای مردم از صندوق بیرون خواهد آمد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه با بیان اینکه از چند ماه پیش تمام تدارکات لازم برای برگزاری این انتخابات اندیشیده شده است، گفت: تنها یک گام باقی مانده و آن انجام رای گیری از مردم است.

وی به امنیت مطلوب استان برای برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: با تلاش شبانه‌روزی همه نهادهای مربوطه و با ارتباط خوبی که مردم با بدنه تشکیلات امنیتی دارند، خوشبختانه امنیت خوبی در سراسر استان برای برگزاری انتخابات فراهم است.

مردم ساعات اولیه برای رای دادن اقدام کنند

محمدی مدارک لازم برای شرکت در این دوره انتخابات را داشتن شناسنامه و شماره ملی عنوان کرد و افزود: انتخابات از ساعت 8 صبح روز جمعه (29 اردیبهشت) شروع شده و تا ساعت 18 همان روز ادامه دارد.

وی افزود: در صورت استقبال مردم، امکان تمدید ساعت رای گیری وجود دارد، اما تقاضای ما از مردم این است که در همان ساعات اولیه برای دادن رای اقدام کنند و این کار را به ساعات پایانی رای گیری موکول نکنند.

وی افزود: توصیه اکید ما در این زمینه بویژه برای مردم سه شهر اسلام آبادغرب، جوانرود و کنگاور است که انتخابات در آنها بصورت الکترونیکی برگزار می‌شود و این امکان وجود دارد که در ساعت پایانی سیستم اجازه اخذ رای ندهد.

تخلف تبلیغاتی چشمگیری نداشتیم

محمدی به انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و افزود: در این دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، 9876 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 1329 نفر در شهرهای استان برای تصاحب 167 کرسی و 8547 نفر در روستاهای استان برای تصاحب 5315 کرسی حضور پیدا کردند.

وی افزود: در نهایت با بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی و نظارت، 1150 نفر از کاندیداهای شوراهای شهر و 8098 نفر از کاندیداهای شوراهای روستای استان تایید صلاحیت شدند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تعداد اعضای شورا در 22 روستای استان با جمعیت بیش از 1500 نفر پنج نفر و در مابقی روستاها سه نفر است.

وی افزود: همچنین تعداد اعضای شورای شهر در کرمانشاه یازده نفر، در سه شهر دیگر هفت نفر و در مابقی شهرهای استان پنج نفره خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه تمامی باید و نبایدهای انتخاباتی توسط فرمانداران در جلسات متعددی با کاندیداهای شورای شهر و روستا مطرح شده است، گفت: خوشبختانه تاکنون تخلف تبلیغاتی چشمگیری که بر فضای عمومی تاثیر گذار باشد، از کاندیداها مشاهده نشده است.

هیچ سخنرانی و جلسه "انتخاباتی" در استان لغو نشده است

وی با تاکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت: همه شرایط برای حضور حداکثری مردم در این دوره انتخابات فراهم شده و هر دو جناح عمده کشور چه کاندیداها و چه طرفداران آنها هیچ مشکلی در برگزاری جلسات و سخنرانی‌های خود نداشتند.

وی افزود: احزاب سیاسی خوشبختانه در این دوره خوب کار کردند و کاندیداها و حامیان آنها فضای سالم و پرشور انتخاباتی در کشور ایجاد کردند و پیش بینی من این است که مشارکت در این دوره انتخابات بیش از 80 درصد باشد.

محمدی با تاکید بر اینکه انتخاب حق هر فرد است و خداوند این حق را برای انسان ایجاد کرده، گفت: همه باید از این حق قانونی و الهی خود استفاده کنند و قدر این نعمت را بدانند که می‌توانند با دست خویش سرنوشت خویش را رقم بزنند.

این مقام مسئول افزود:خوشبختانه مردم ایران همواره در 34 دوره انتخابات کشور حضور فعال داشته و می‌دانند که حضور آنها چه نقشی در ضریب امنیتی کشور دارد و امیدواریم در این دوره نیز با حضور پرشور خود آینده روشنی را برای کشور رقم بزنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha