• سه‌شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۸:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96022617235
  • منبع : سایت ریاست جمهوری

جهانگیری انصراف داد

جهانگیری انصراف داد

اسحاق جهانگیری با صدور بیانیه‌ای از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.

به گزارش ایسنا متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

 بسم الله الرحمن الرحیم
 ملت شریف و بزرگوار ایران
میهن عزیز ما در آستانه ورود به دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاست. توجه به مسائل ملی و فرصت ها و چالش‌های جهانی، درک اهمیت و حساسیت ویژه این انتخابات و ضرورت حضور و مشارکت فعال در آن را اجتناب ناپذیر می‌سازد. ‌انتخابات پیش‌رو را باید فرازی دیگر برای پیشبرد مردم سالاری و توسعه همه جانبه و پایدار کشور بدانیم. در امتداد راهی که تا به امروز برای اصلاح رویکردها و سیاست‌های نادرست و بازگشت نظام اجرایی به عقلانیت و اعتدال پیموده‌ایم، ‌ ضروری است گامی بلندتر برای حل تنگناهای جامعه و مشکلات مردم برداریم.


 این ضرورت مرا واداشت که با صلاحدید بزرگان اصلاحات و رایزنی با جناب آقای دکتر روحانی در آخرین لحظه‌های ثبت نام، نامزد ریاست جمهوری شوم و همانگونه که در آن زمان اعلام کردم برای تبیین وضعیت کشور در آغاز راه و مسیری که طی کردیم و راهی که پیمودیم و ارایه چشم‌انداز پیش‌رو، وارد عرصه رقابت‌ها شدم.
 
اکنون که دوره تبلیغات رو به پایان است و بحمدالله جناب آقای دکتر روحانی با عبور از میان همه بداخلاقی‌ها و بی‌انصافی‌ها توانسته است در معرض اقبال چشمگیر ملت قرار گیرد. ‌ من بار این مسئولیت را از خود برداشته می دانم و با اعلام کناره‌گیری از کاندیداتوری، تمام توان خود را در خدمت حمایت از دکتر روحانی و پیشبرد برنامه‌های آینده ایشان قرار می‌دهم.
 
با سپاس از حسن ظن و بذل عنایت همه بزرگان، دلسوزان و شخصیت‌های کشور، همه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان و اصول‌گرایان که حضور این بنده کوچک خداوند را در انتخابات متضمن نفعی برای ملت و نظام می‌دانستند و با تقدیر از حمایت و لطف همه جوانان و زنان و مردان عزیز ایرانی که در دور و نزدیک کشور حماسه و شور مشارکت در انتخابات آفریدند، ‌می‌گویم خود را موظف و مکلف به خدمت در راه اصلاحات و اعتدال و پیشبرد سیاست تدبیر غلبه کشور بر همه مشکلات پیچیده و مزمن می‌دانم.

 اعتقاد راسخ دارم که مجموعه ظرفیت‌های فراوان این کشور، آرمان ما برای دستیابی به توسعه همه‌جانبه کشور را دست یافتنی تر از همیشه کرده است و هر جا نیاز به تجربه، ‌توان و حیثیت من باشد، ‌ بی‌دریغ در خدمت اسلام، ایران، ملت و نظام بوده و خواهم بود.

 من دراین مقطع، حمایت از دکتر روحانی و رای قاطع به ایشان را حمایت از ملت توانمند ایران می‌دانم که حق دارد امید به فردایی بهتر داشته باشد. من حمایت از دولت را که توانسته است با سنجیدگی و ایستادگی، ‌زمینه‌ها را برای جبران سوء تدبیرهای گذشته فراهم کند، ‌حمایت از نظام جمهوری اسلامی می‌دانم.

 من یقین دارم که دولت آینده که انشاءالله با رأی بالای مردم آگاه ما به دکتر روحانی انتخاب شود، قادر خواهد بود با پشتیبانی رهبری معظم انقلاب و استفاده از همه ظرفیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور راهی روشن‌تر برای ‌گفت‌و گو، ‌ تفاهم و مشارکت ملی و برآوردن همه خواسته‌های ملت بگشاید. مردم سالاری، ‌آزادی، ‌دغدغه معیشت مردم و پیشرفت کشور، آموختن از تجارب گذشته و باور به "همه برای ایران " راه غلبه بر همه مشکلات است.

 از شما می‌خواهم که با مشارکت و حضور مؤثر خود در انتخابات به کمک رییس جمهور و دولتی بیائید که می‌خواهد کارهای بزرگی را با قوت و قدرت بیشتر به پیش برد.

 از خداوند بزرگ در این راه برای همه ملت ایران توفیق روز افزون مسئلت دارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۱۸:۴۸

درود بر شما

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۱۹:۰۱

بلاخره انصراف داد و انداخت گردن اصرار بزرگان...

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۰:۵۹

اصلا پیامش رو درست خوندی؟!؟! "همانگونه که در آن زمان اعلام کردم برای تبیین وضعیت کشور در آغاز راه و مسیری که طی کردیم و راهی که پیمودیم و ارایه چشم‌انداز پیش‌رو، وارد عرصه رقابت‌ها شدم." بدون شرح...!!!

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۱۹:۰۲

رییس جمهور سال 1400

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۱۹:۱۱

احسنت به تو دکتر جهانگیری به حق در مناظره مسئولیت خود را در مورد اصل اساسی جامعه اسلامی یعنی امر به معروف و نهی از منکر به درستی انجام دادی. درود خدا و خون خدا امام حسین (ع) بر تو باد.

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۲:۵۸

توداری درموردکی حرف میزنی؟؟؟ اصلاح طلبان؟؟؟؟؟؟ که سال88به امام حسین توهین کردند؟؟؟؟ که امسال به امام رضاتوهین کردند؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۱۹:۲۳

شما اثبات کردید پختگی سیاسی ، تجربه و مصلحت را دارید و می دانید. انشاءالله عزم این گروه برای آبادانی ایران و گذر از چالش های گذشته و حال به ثمر بنشیند.

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۱۹:۲۴

اين همه تلاش براي كناره گيري ، اينهم يك نوع زندگي است . گردن خود را پل قرار دادن براي بالا رفتن ديگران .

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۰:۵۲

دورد برتو درود

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۰:۵۸

من ترجیح میدم به این بگم تلاش برای پیروزی... دیگه هر کی نظر خودشو داره دیگه

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۱:۱۱

مثل سایرین

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۱:۵۰

مگه قالیبافتون چیکار کرد؟این که لااقل از پول شهرداری بنر نزد و فقط تو صدا سیما تبلیغ کرد

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۱:۵۱

اقای دکتر بدان که برای چه کسی جاده صاف کن شدی

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۷:۵۸

چه ربطی داره تبلیغات که نداشت از اول هم گفت هدفش چیه اینو آقای قالیباف باید جواب بده که این همه هزینه کرد و تبلیغات به راه انداخت و مدعی بود الان آقای رییسی و جناب رییس جمهور آقای روحانی هر دو در یک وضعیت هستن ،هر دو با یک نامزد انصرافی فقط براشون تو استفاده از بیت المال هست استفاده آقای قالیباف کجا ،آقای جهانگیری کجا

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۱۹:۵۴

تابلو بود.ضربه گیر به تمام معنا.طفلک رایی هم نداشت

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۱۹:۵۵

اسحاق خیلی دوست داریم

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۱۹:۵۷

درود رسالتتان را به درستی انجام دادید به امید ادامه راه

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۰:۰۵

درود بر مرد روزهای سخت جناب جهانگیری انشالله رییس جمهور 1400اقای جهانگیری

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۰:۱۶

امیدوارم همواره موفق باشید همه با هم تا 1400با روحانی و تا همیشه با اصلاح طلبان و همه اعتدالگرایانی که دلسوز ایران هستند بدون هیچگونه بداخلاقی تا همیشه با اصلاح طلبانی که آرزویشان صلح است و مرامشان گفتگوی تمدنها تا همیشه با ایرانی اسلامی ، صلح دوست و.موفق امیدوارم روزی بیاد که هیچ ایرانی از بالای دیوار هیچ سفارتی بالا نره و به جای شعار مرگ بر شعار زنده باد آزادی را سر بده موفق باشید

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۰:۲۰

عادلانه و صادقانه نیست کسی که از اول تصمیم برای رییس جمهور شدن ندارد بیاید و نامزد ریاست جمهوری شود. وقت ملتی رو حرام کرد و صرف تبلیغات برای روحانی کرد. از دید خودشان زرنگی کردند ولی وقت مردم حق الناس بود که به ناروا گرفته شد و ناعادلانه روحانی دوبرابر دیگر کاندیداها وقت و تریبون داشت.

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۰:۳۴

برنده اصلی انتخابات واقعا آقای جهانگیری بود من همه مناظره ها دیدم منطقی ترین باسوادترین منصف ترین و محترم ترین کاندید ایشون بودن امیدوارم دوره بعدی ایشون رییس جمهور بشین که کشور شدیدا به درایت و شجاعت و صداقت چنین بزرگوارانی نیاز داره. زنده باد جهانگیری

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۰:۴۵

ممنون از جهانگیری

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۰:۴۶

جهانگیری علی رغم حضورش در عرصه مدیریت از ابتدای جمهوری اسلامی اما عملا چهره ناشناخته ای بود بلطف همین حضورش مردم با مدیری صادق و آگاه به عمق مسائل پیچیده کشور آشنا شدند .

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۱:۱۵

درود بر شما یاور همیشه مومن و همراه

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۱:۵۳

از اولش هم معلوم بود فقط یک کاندید پوششی است .

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۲:۴۲

میموندم فرقی نداشت اخه کی بهش رای میداد

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۳:۲۳

سلام بر تو ای بزرگ مرد با این کار سنجیده و بجا

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۶ ۲۳:۳۴

دکتر جهانگیری عزیز در مناظره ها ب خوبی از مواضع دولت دفاع کردی، درود بر تو.

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۰:۵۲

جهانگیری و قالیباف چقدر شبیه هم عمل کردند خیلی عجیبه!!! نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۱:۳۹

از روز اول مشخص بود

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۷:۳۴

دوستان در مورد رای دادن لطفا تحت تاثیر یک سری جو سازی در فضای مجازی بر علیه آقای روحانی قرار نگیرد چون همان کسانی هستند که در سال 88با و جود بد بختی و فلاکت مردم سر سوزنی دست از حمایت احمدی نژاد برنداشتند پس آنها قطعا دلسوز ما و شما نیستند....

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۰۹:۳۸

درود بر دکتر جهانگیری

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۰:۴۹

سال ۱۴۰۰بیا حتما رییس جمهوری

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۷ ۱۵:۵۶

شجاع و بی باک

avatar
۱۳۹۶-۰۲-۲۸ ۲۲:۵۷

سلام و درود بر شرافتت مرد بزرگ، که درس ادب و نزاکت دادی. درس دین و علم و معرفت دادی. که ادب مرد به از دولت اوست.......