• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۰:۱۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 96022717318

در نقد آثار یک نویسنده عنوان شد

ساده‌نویسی رمز راغب کردن نسل جوان به مطالعه است

ساده‌نویسی رمز راغب کردن نسل جوان به مطالعه است

حسین شرفخانلو در چهل و هشتمین نشست کتاب خانه دانش و فرهنگ زریاب اظهار کرد: در عصری قرار گرفته ایم که به کارگیری انواع نثر متکلف و کلمات غیر رایج، نسل جوان را از مطالعه دور کرده و امروزه ساده نویسی و گزیده نویسی، رمز راغب کردن نسل حاضر به مطالعه است.

به گزارش ایسنا شرفخانلو که در جلسه معرفی و بررسی آثار نویسنده نوجوان مهسا عدالتفر سخن می گفت، افزود: با اینکه نویسنده دو کتاب داستانی اسکناس ارغوانی و ۶ داستان واقعی از سن کمی برخوردار است با این حال به خوبی توانسته است با انتخاب ساده نویسی با مخاطب خود ارتباط برقرار کند.

این نویسنده و منتقد ادبی تاکید کرد: نیاز به ارتقای تکنیک های نگارشی در این آثار به چشم می خورد که این موارد با افزایش مطالعه متون قوی از نویسندگان پیشکسوت داخلی و خارجی می توان آنها را برطرف کرد.

او خاطرنشان کرد: وجود مقدمه ای که با متن کتاب مطابقت داشته باشد از جمله نقاط قوت آثار این نویسنده نوجوان است.

وی همچنین لزوم انجام ویراستاری تخصصی و طراحی روی جلد را از جمله وظایف ناشران بر شمرد و افزود: لازم است به ویراستاری به عنوان یک کار تخصصی نگریسته شده و کار ویراستاری به کسی غیر از نویسنده محول شود.

مهسا عدالت فر از ۱۳ سالگی به نگارش داستان اقدام کرد که حاصل آن تاکنون دو کتاب "اسکناس ارغوانی" با موضوع وسوسه های نفسانی  و "۶ داستان واقعی" با موضوع داستان های فولکلوریک خراسان است.

بر اساس این خبر، آثار مهسا عدالتفر از سوی دفتر مقام معظم رهبری مورد قدردانی قرار گرفته و این نویسنده به عنوان پژوهشگر برگزیده ادبی از سوی آموزش و پرورش خوی انتخاب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha