• دوشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96030100171
  • خبرنگار : 71477

بزرگترین زرادخانه آمریکای لاتین؛

۵۰۰۰ موشک دوش‌پرتاب روسی ونزوئلا، آمریکا را نگران کرده است

۵۰۰۰ موشک دوش‌پرتاب روسی ونزوئلا، آمریکا را نگران کرده است

براساس سند نظامی که خبرگزاری رویترز آن را مشاهده کرده ونزوئلا ۵۰۰۰ موشک دوش‌پرتاب زمین به هوای (منپاد) ساخت روسیه دارد که بزرگترین زرادخانه در آمریکای لاتین و منبع نگرانی مقامات آمریکایی در بحبوبحه افزایش آشوب‌ها در ونزوئلا محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت سوسیالیست ونزوئلا سال‌ها از تهدید حمله "امپریالیست" آمریکا برای توجیه تقویت نظامی خود استفاده کرده است.

بخش اعظم تسلیحات موجود در زرادخانه ونزوئلا از روسیه و در زمان هوگو چاوز، رئیس‌جمهور فقید این کشور به دست آمده است.

این موشک‌ها که نوعی موشک دوش‌پرتاب هستند و می‌توانند توسط افراد استفاده شوند، تهدیدی جدی برای هواپیماهای نظامی و تجاری هستند.

کارشناسان تسلیحاتی می‌گویند، مدت‌ها این نگرانی وجود داشته که این تسلیحات دزدیده و فروخته شوند و یا به نوعی به دست افراد شرور بیفتند. این در حالی است که به دنبال ناآرامی‌های مدنی کنونی در ونزوئلا و تشدید بحران اقتصادی در این کشور این نگرانی‌ها افزایش یافته‌اند.

براساس یکی از اسناد نظامی ونزوئلا که خبرگزاری رویترز آن را رویت کرده است، این کشور آمریکای جنوبی ۵۰۰۰ موشک دوش‌پرتاب زمین به هوا از نوع به "ایگلا – اس" دارد.

این سند کامل‌ترین آمار از حجم زرادخانه تسلیحاتی ونزوئلا را نشان می‌دهد.

این در حالی است که مقامات نظامی و دولت ونزوئلا هنوز در رابطه با این گزارش هیچ اظهارنظری نکرده‌اند.

آمریکا سال‌ها تلاش کرده تا زرادخانه‌های "منپاد" در مناطق بی‌ثبات و ناامن را نابود کند چراکه نگران است که این تسلیحات به دست گروه‌های شبه نظامی بیفتند.

مایک پمپئو، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) پیشتر در جلسه سنا نسبت به این موشک‌های ونزوئلا ابراز نگرانی کرد و گفت: خطر استفاده از این موشک‌ها بسیار جدی و واقعی است. وضعیت در ونزوئلا رو به وخامت است و مادورو هر ثانیه مستأصل‌تر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha