• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 96030301887
  • خبرنگار : 71463

اظهارات صالحی امیری در حاشیه‌ی جلسه هیات دولت

سه پیام مهم انتخابات به روایت یک وزیر

سه پیام مهم انتخابات به روایت یک وزیر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک برگزاری انتخابات گفت: انصاف این است که از رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، خبرنگاران و صداوسیما که تلاش زیادی برای تبیین بحث حماسه انتخابات انجام دادند تشکر کنیم.

به گزارش ایسنا، رضا صالحی امیری صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این انتخابات سه پیام مهم داشت؛ عامل خلق این حماسه مقام معظم رهبری بودند که با طرح مشارکت حداکثری و اینکه همه ایرانیان فارغ از گرایشات پای صندوق‌ها بیایند فراهم کردند که باید قدردان حمایت‌های ایشان باشیم.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که مردم رسالت خود و کار را  تمام کردند و این آغاز کار دولتمردان است که پاسخگوی مطالبات باشند. نکته سوم هم که خیلی مهم است این است که قدرت ملی ایران افزایش پیدا کرد. به هر صورت دنیا در محاسبات قدرت یکی از کانون‌های اصلی قدرت را پشتوانه مردمی دولت‌ها می‌داند. این دولت در این منطقه پرآشوب خاورمیانه جزو قدرتمندترین دولت‌های منطقه است که از پشتوانه کامل مردمی برخوردار است.

وزیر ارشاد با اشاره به شور مردم در انتخابات یادآور شد: ما نتوانستیم از چند میلیون نفر رأی بگیریم که این نشان از  اوج مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارد. درباره دولت آینده هم تقاضا می‌کنم به جای گمانه زنی‌ها و فضاسازی‌ها اجازه دهیم که رییس جمهور به عنوان امین مردم دولتی را تشکیل دهد که پاسخگوی مردم باشد و این کار صرفاً در صلاحیت شخص رییس جمهور است و شخص دیگری حق مداخله در این تصمیم‌گیری را نخواهد داشت و قانون تکلیف آن را مشخص کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر در دولت بعد مسئولیت داشته باشید برنامه شما چیست؟ بیان کرد: ما سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تدوین و مکتوب کرده‌ایم که در کتاب برنامه رییس جمهور هم برنامه فرهنگی آمده و هر کس در این مسئولیت باشد سیاست‌هایی که رییس جمهور به مردم وعده کرده را اجرا خواهد کرد که یکی از آنها واگذاری امور به اصحاب فرهنگ و دیگری گسترش حوزه‌های اتحادیه‌ها و نهادهای صنفی در واقع واگذاری کار به مردم است.

صالحی امیری همچنین تأکید کرد: ما در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و گفتمان ما باید در چارچوب اسلام باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha