• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96031006335
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

شهردار منطقه 5 اصفهان:

جلفا با نظر میراث فرهنگی نوسازی می‌شود

جلفا با نظر میراث فرهنگی نوسازی می‌شود

ایسنا/اصفهان شهردار منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: در منطقه و محدوده جلفای اصفهان همه حرکات با نظر و هماهنگی میراث فرهنگی انجام شده است و هیچ اقدامی بدون در نظر نگرفتن مباحث میراثی پیش نرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حمیدرضا فرهنگ در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح پروژه‌های منطقه 5 اظهار کرد: پارکینگ طبقاتی محتشم کاشانی یکی از پارکینگ‌های مهم منطقه محسوب می‌شود زیرا موجب بار ترافیکی خیابان‌های شریعتی و حکیم نظامی که کاربری آن‌ها منطقه پزشکی است، کاهش می‌دهد.

وی افزود: این پارکینگ در زمینی  به مساحت 1265 متر مربع و با زیربنای هشت هزار و 600 متر مربع در هفت طبقه احداث شده است و 260 جای پارک دارد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به افتتاح خیابان 11 محرم گفت: این خیابان در مرکز بافت حسین آباد احداث شده است و طول آن چهار کیلومتر است، همچنین مجتمع تجاری در خیابان کشاورزی با زمینی 800 متری و زیربنای 4 هزار متر مربع از دیگر پروژه‌های منطقه پنج است که امروز افتتاح می‌شود. در چند روز آینده پروژه‌های شاخصی از جمله تعرض کامل پل فلزی، مبلمان شهری خیابان چهارباغ بالا و ایستگاه پمپاژ آب سپاهان شهر نیز به بهره برداری خواهد رسید.

فرهنگ در خصوص منطقه جلفا گفت: این منطقه از شهر اصفهان یک منطقه خاص است و در فاز اول پروژه احیای این منطقه قدیمی، سنگفرش‌های کوچه سنگتراش‌ها و کوچه کلیسا ترمیم و نوسازی شده است.

وی ادامه داد: این طرح در فاز دوم وارد میدان جلفا  و کفسازی میدان ترمیم می‌شود، اما در خصوص مغازه‌ها و نوسازی آن شورای خلیفه گری و میراث فرهنگی نیز صاحب نظر هستند اما مجوز نوسازی در این منطقه از سوی شهرداری صادر می‌شود.

شهردار منطقه پنج اصفهان تاکید کرد: در منطقه و محدوده جلفای اصفهان همه حرکات با نظر و هماهنگی میراث فرهنگی انجام شده است و هیچ اقدامی بدون در نظر نگرفتن مباحث میراثی پیش نرفته؛ در فاز دوم این طرح از میدان جلفا تا پشت مجتمع تجاری مریم ترمیم خواهیم شد. هزینه‌ترمیم و احیای این منطفه تاکنون سه میلیارد و 500 میلیون تومان بوده، اما چون منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است ساماندهی باید درست صورت گیرد.

فرهنگ در خصوص زیباسازی بصری این منطقه نیز گفت: دست ما در این زمینه به دلیل تنوع کاربری چندان باز نیست و نمی‌توانیم تابلوهای یکدست ایجاد کنیم، با این وجود سعی داریم که با مشوق‌هایی کاربری‌های تجاری منطقه‌های حساسی مثل خاقانی و جلفا و محدوده‌های مهم‌تر را مدیریت کنیم اما در این زمینه نمی‌توانیم اجباری  داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha