• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 96031006337
  • خبرنگار : 71442

شروط معاون سیما برای پخش ربنای شجریان

شروط معاون سیما برای پخش ربنای شجریان

معاون سیما که صبح امروز در پشت صحنه یک سریال طنز حاضر شده بود، با پرسش خبرنگار ایسنا درباره‌ی پخش ربنای محمدرضا شجریان از تلویزیون مواجه شد که به نظر می‌رسد پاسخ وی، وضعیت پخش این اثر را پیچیده‌تر کرد.

مرتضی میرباقری در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان صداوسیما در قبال پخش دعای ربنای محمدرضا شجریان رویکرد جدیدی اتخاذ کرده است؟ گفت: پخش نشدن این دعا از صداوسیما منعی بوده که خودشان باعث آن شده است. اگر از سوی ایشان احترام به انقلاب، احترام به آزادی،‌ امنیت و حاکمیت ابراز شود، هیچ منعی برای پخش این دعا وجود ندارد.

او یادآور شد: بارها گفته‌ام ایشان به دلیل شرکت در جریان فتنه ۸۸ اشتباهات فاحشی انجام دادند که واقعا پیشنهاد ما به هنرمندان این است که در مسائلی که امنیت کشورشان را به خطر می‌اندازد و می‌تواند خیانت در کشور را ایجاد کند، نباید حضور پیدا کنند و بازی بخورند؛ چراکه هنرمند آدم سیاسی نیست. هنرمند باید در کار اصلی خودش قرار بگیرد؛ بنابراین زمانی که این مسائل اتفاق می‌افتد، باعث می‌شود آن رسالت اساسی که یک هنرمند موظف به انجام آن است، لطمه ببیند و این کار در آن سال مورد لطمه قرار گرفت.

معاون سیما متذکر شد: شما در کشوری با سابقه فرهنگی بزرگ هستید که امنیت فوق‌العاده‌ای در آن حاکم است و انتخاباتی در آن برگزار شده که حتی ترقه‌ای در آن منفجر نشده است. هنرمندان باید قدردان انقلابی که در این کشور ایجاد شده، باشند؛ قدردان امنیتی که توسط حاکمیت برای مردم ایجاد شده است. نمی‌توان حاکمیت را زیر سوال برد و به گونه‌ای صحبت کرد که به حاکمیت لطمه بخورد؛‌ حاکمیتی که آزادی و امنیت ایجاد کرده است. بر این اساس ممکن است ناشی‌گری‌هایی از سوی برخی افراد مطرح شود که حاکمیت می‌تواند این ناشی‌گری‌ها را ببخشد. اگر این مسیر درست طی شود ما هیچ مشکلی برای پخش ربنا نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۲۸

کجا رفت شعار سیاست ما عین دیانت ماست!؟

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۸:۲۹

ربط سوالت به موضوع؟!؟ دولت مردان مسایل فقر و کارتون خوابی و ... بیخیال شدن چسبیدن به ربنای شجریان بسه چاپلوسی

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۵:۴۵

ما همچنان حمایت میکنیم ازاستاداواز ایران واین توجیهات واسه به هیچ وجه قابل قبول نیست

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۶:۲۱

چه دیدگاه ارباب و رعیتی داره ایشون...عزیزم اون حاکمیت رو مردم ایجاد کردن و بهش بها دادن و بهش این حق و نمایندگی رو دادن پس منتی نیست اگه امنیت ایجاد میکنه.. وظیفه شو انجام داده.از کی برای انجام وظیف سر مردم منتی میگذارن..همون مردم اگه نخوان شما یه روزم سر پستت نیستی

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۶:۲۳

مردمی که شما امنیتشون میگی تضمین کردی اونم با این ادبیات، هموناها میخوان که صدای این هنرمند باشه..گرچه توی این شرایط تنها چیزی که برای استاد اهمیت نداره همین پخش شدن‌ها و نشدن هاست...شما برو خوش باش

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۷:۴۴

چرا افرادی مانند میرباقری مرتباً از فتنه 88 صحبت می کنند ولی اجازه نمی دهند این مطلب بطور کاملاً شفاف در همان صدا و سیما به بحث گذاشته شود. جناب آقای میرباقری آیا واقعاً شما مطمئن هستید که افرادی مانند آقای شجریان فتنه 88 را بوجود آوردند؟!!!! آیا شما قبول ندارید که در دنیای سیاست همه گونه کاری برای جلب نظر مردم عادی انجام می گیرد. نمونه بارز آنرا در همین چند روز پیش در انتخابات ریاست جمهوری شاهد بودم. چه تهمت ها که زده شد. چه شایعه هایی که در بین مردم عادی منتشر شد، چه دروغ هایی که گفته شد. ...

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۷:۴۹

من تعجب میکنم واقعا!! این حق حاکمیت و مردم به شما دادند. چطوری میشه نادیده گرفت این حق مسلم جامعه رو؟؟

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۷:۵۳

حداقل آهنگهای تتلو را پخش کنید . . .

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۷:۵۹

«اگر از سوی ایشان احترام به انقلاب، احترام به آزادی،‌ امنیت و حاکمیت ابراز شود، هیچ منعی برای پخش این دعا وجود ندارد» دقیقا نمونه بارز سلب احترام به آزادیست که از یک هنرمند خواسته شده است. صدا و سیما هم اگر ربنا را پخش نکند اهمیتی ندارد بلکه صدای ربنای استاد شجریان از تمام خانه‌های ایران پخش خواهد شد و فقط مسئولین صدا و سیما جایگاه خود را در بین مردم از دست خواهند داد.

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۸:۰۱

عجب بابا! پس تحریم حکومتی شجریان به خاطر این است که ایشان با آزادی مخالفت کرده!

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۸:۴۵

با این شروطی که ایشون مد نظرشون هست فکر کنم کلا توی صدا و سیما کمتر از ده نفر باقی می مونه و باقی افراد نقش پررنگی در بوجود آمدن فتنه ۸۸ (ناخوآگاه یاد خس و خاشاک افتادم) ایفا کردند. تا زمانی که نگاه افراد صاحب پست آبشاری( از بالا به پایین) هست، نباید انتظار معجزه داشت

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۹:۲۵

خخخخخخخخ اينو ببين شرط هم ميزاره پخش نكنين فداي سرمون من فكر ميكنم صدا و سيما ام كه روز به روز شمار بينندهاش كمتر ميشه و مردم هم از روي ناچاري برنامه هاي كشورهاي همسايرو ترجيح ميدن از اين اتفاق بدش نمياد و كلا به همون ٩٦٪‏ آقايون تو انتخابات قانع هست !

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۹:۴۰

همه شما تمام قد از احمدی نژاد دفاع کردید و تمام امکانات کشور را در اختیار او گذاشتید.چند سال بعد او را جریان انحرافی نامیدید.او علیرغم توصیه مقام معظم رهبری در انتخابات شرکت کرد و الحمدالله رد صلاحیت شد ،آیا شما بابت این لطمات بزرگ به انقلاب و کشور از مردم عذرخواهی کردید؟

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۱۹:۴۲

ببخشیدا من نمی دونم چرا بعضیا شدند کاسه داغتر از اش والا خود شجریان این قدراصرار نداره که ریناش پخش بشه وچیزی نمیگه نمی دونم بقیه چه گیری ددادند پخش بشه من احساس میکنم که بعضیا به دلایل سیاسی اصرار دارند که صدای ایشون پخش بشه.

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۲۰:۰۸

سخنان آقای مرتضی میرباقری توهین به ملت ایران است. این مردم و ملت ایران بودند که انقلاب را بحصول نشاندند. حال شما منت انقلابی که بواسطه ی آن شما به پست و مقامی رسیدید را بر سر خود مردمی که انقلاب کرده اند می گذارید؟!

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۲۰:۳۵

ربنای استاد شجریان رو که پخش نمیکنید ! اون ربنای ورژن استاد تتلو تتلیتیان رو پخش کنید قبل افطار لااقل روحمون شاد شه.

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۲۰:۱۵

استاد شجریان در قلب مردم ایران زنده و آزاده است

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۲۰:۴۸

این بنده خدا که برای هنر مندان تعیین تکلیف!!ایجادمیکند که هنرمند سیاسی نیست،خودش چکاره است؟

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۰ ۲۱:۲۰

به نظرم خود شجریان اگر میسر بشه برای پخشش خیلی بهتره

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۱ ۰۰:۳۶

ريزش برگِ تماشاگرِ اين ثانيه ها/ باغبانيِ تو را / محصول است/

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۲ ۲۲:۵۱

کسی که میره با شبکه های ضد انقلاب گفتگو می کنه علیه اسلام حرف می زنه درست نیست صداش از صداوسیما پخش بشه البته به نظر من.

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۱۳ ۰۱:۰۳

صدا و سیما میداند که شجریان این پیشنهاد را قبول نمیکند این حرف را گفته است(صدا و سیما سنگ بزرگ زیر پای دولت روحانی انداخته تا کاری نکند.)