• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96031006339
  • خبرنگار : 71429

صدور حکم دادگاه بدوی برای فرد دستگیر شده مرتبط با تیم مذاکرات هسته‌ای

صدور حکم دادگاه بدوی برای فرد دستگیر شده مرتبط با تیم مذاکرات هسته‌ای

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه پرونده فرد دستگیر شده مرتبط با تیم مذاکرات هسته‌ای به کجا رسید، آیا این پرونده منتهی به صدور حکم شده است؟ گفت: در دادگاه بدوی حکم صادر شده است، اجمالا حبس در آن هست، ولی قابل اعتراض است و بعد از ابلاغ و تجدیدنظر خواهی، اگر حکم تایید شد، جزییات را اعلام می‌کنم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به صدها هزار فارغ التحصیل بیکار رشته حقوق، چه زمانی توقف تعیین ظرفیت پذیرش در وکالت از سوی نمایندگان دستگاه قضایی اعلام می شود، گفت: اگر مدعی هستید کار خلاف قانونی انجام می شود، از طریق صلاحیت دیوان عدالت اداری اقدام کنید. اگر فکر می‌کنید کاری است که جرم است به قوه قضاییه منعکس کنید. این موضوع ابعاد گوناگونی دارد. اگر کسی مدعی است می تواند ادعای خود را به مرجع صالح اعلام کند.

خبرنگاری در ادامه چنین گفت که سئوال من مربوط به قسمتی از اظهارات شما در حاشیه سمینار حفاظت اطلاعات قوه قضاییه است که از شما پرسیدند در مناظره سوم یکی از آقایان گفته معوقات بانکی مربوط به دولت قبل است آیا در این دولت معوقه ای نداشتیم که شما گفتید متاسفانه اگر یک جمله را از زبان برخی آقایان امروزی بگیرند چیزی ندارند و آن جمله دولت قبل است. چقدر لازم بود که در ایام انتخابات به این موضوع بپردازید، نمی شد این موضوع را برای نشست امروز می گذاشتید؛ زیرا موضع یکی از کاندیداها این بود و  مطرح می کرد که شما چقدر دولت قبل می‌کنید؟ آیا استقلال قوا را از زیر سئوال نمی‌برید؟

محسنی اژه‌ای پاسخ داد: چه ربطی به استقلال قوا دارد، من یک وقتی گفتم این ساعت نود ثانیه جلو و یا عقب است و شاید کار دولت قبل باشد، من آن زمان نگفتم بلکه قبل تر و بعدتر هم آن را گفتم و  ربطی به استقلال قوه ندارد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص تهدید رییس‌جمهور توسط یک نفر در شبکه توئیتر و اینکه آیا قوه قضاییه خواسته‌ای برای مقابله با این تهمت ها و توهین ها دارد یا خیر؟ گفت: تهدید و توهین جرم است و اگر چنانچه توهین و یا تهدید به سبب سمت صاحب سمت باشد، رسیدگی به آن وظیفه مدعی‌العموم است و در غیر این صورت نیازمند  شاکی خصوصی است. لذا اگر کسی به رییس جمهور به عنوان رئیس‌جمهور و سمت او توهین کند مدعی‌العموم باید وارد شود و حتما باید وی را تحت تعقیب قرار دهد و چنانچه شناسایی وی سخت باشد می‌تواند از وزارت اطلاعات کمک بگیرد که نمونه‌های فراوانی داشتیم که با همکاری با وزارت اطلاعات فرد توهین کننده به رئیس‌جمهور تحت تعقیب قرار گرفت، شناسایی شد و حکم هم برایش صادر شد یا در مواردی شناسایی شده هستند مثل روزنامه یا سایت.

خبرنگار دیگری مدعی شد چندی قبل به نقل از شما اعلام شده بود که آقای روحانی به ما گفته اگر برادرم را دستگیر کنید من اعلام جنگ می کنم، آیا این موضوع صحت دارد؟ که سخنگوی قوه قضاییه گفت: من اسم از هیچ فردی نبردم و از آن اطلاع ندارم.

سخنگوی قوه‌قضاییه در پاسخ به این سئوال که‌ آیا شکایت‌هایی علیه نامزدهای انتخابات واصل شده یا خیر؟ گفت: همانطور که گفتم از خود نامزدها هم مطالبی رسیده که برخی جنبه عمومی دارد و مدعی‌العموم وارد می شود و برخی نیاز به شاکی خصوصی دارد و اگر شکایت نکنند قابل پیگیری نیست.

وی افزود: نسبت به مطالبی که از طرف شورای نگهبان است آنچه که از طرف ناظرین آمده پرونده تشکیل شده و جرم است اما سخنگوی محترم شورای نگهبان بعد از تایید صحت انتخابات گفتند که مواردی است که به دستگاه قضایی ارجاع می دهیم اما هنوز ارجاع نشده شاید امروز بیاید ولی به هر حال هر چه از طرف شورای نگهبان ارجاع شود، رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha