• چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۲۳:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96031709779
  • خبرنگار : 71526

ابراز همدردی وزیر خارجه افغانستان با مردم ایران در پی حادثه تروریستی روز چهارشنبه

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه و رئیس جمعیت اسلامی افغانستان با صدور پیامی حمله تروریستی روز چهارشنبه به مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام خمینی (ره) در تهران را در ایام ماه مبارک رمضان محکوم کرد و گفت که مردم افغانستان درد و رنج خانواده قربانیان را درک می کنند و در اندوه آنان شریک هستند.

به گزارش ایسنا، ربانی در این پیام، مراتب همدردی خود را به دولت و مردم ایران به ویژه خانواده های قربانیان حادثه تروریستی امروز در تهران ابراز کرده و برای زخمی های این رویداد شفای عاجل مسالت کرده است.


وزیر امور خارجه افغانستان در پیام خود آورده است: مردم افغانستان که از دو دهه بدین سو قربانی اصلی جنایات گروه های تروریستی اند، درد و اندوه مردم ایران به ویژه خانواده های قربانیان را درک کرده و خود را شریک اندوه آنان می دانند.
رئیس حزب جمعیت اسلامی افغانستان اضافه کرده است: گروه های افراطی تروریستی از هیچ فرهنگ و آیینی نمایندگی نمی کنند و هیچ برنامه و هدفی جز کشتار و ریختن خون انسان ها ندارند.


ربانی تصریح کرده است: «ما باور داریم که برای پیروزی بر تروریسم و ریشه کن کردن گروه های افراط گرای خشونت طلب به عنوان تهدید صلح و امنیت جهانی، نیاز است تا همه کشورها و سازمان های بین المللی، به ویژه جوامع اسلامی به گونه ای مشترک و هماهنگ در راستای منزوی ساختن حامیان این گروه ها عمل کنند.»

حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز یک تیم ۴ نفره تروریستی از راه دفتر ملاقات های مردمی نمایندگان قصد داشتند که وارد ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی شوند.
با آغاز درگیری، یکی از تروریست ها خود را منفجر کرد و سه تن دیگر نیز اسلامی به هلاکت رسیدند.
همچنین یک تیم تروریستی ۲ نفره دیگر همزمان به حرم مطهر امام خمینی(ره) رفته بود که با هوشیاری ماموران حفاظت حرم، یک نفر بلافاصله از پا درآمد و دیگری اقدام به انفجار کمربند انتحاری خود کرد و به هلاکت رسید.
۱۳ تن از شهروندان ایران در این حمله تروریستی جان خود را از دست دادند و ۴۳ تن دیگر زخمی شدند.
گروهک تروریستی و تکفیری داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha