• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 96032715215
  • منبع : نمایندگی گیلان

فرمانده انتظامی استان گیلان خبر داد:

افزایش 59 درصدی پرونده های ورودی پلیس فتا

افزایش 59 درصدی پرونده های ورودی پلیس فتا

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینكه پرونده های ورودی حوزه فتا در سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 59 درصد افزایش داشته است، گفت: شهروندان در ارتباط، انتشار و اشتراک مطالب، تقوای رسانه ای را رعایت کنند.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا میرحیدری، در نشست با خبرنگاران در تشریح عملكرد پلیس فتا استان گیلان با بیان اینكه پرونده های ورودی حوزه فتا در سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 59 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: هتک حیثیت و نشر اکاذیب با 50درصد، مزاحمت اینترنتی با 21درصد، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی با 16درصد، مهمترین جرائم سایبری استان در سالجاری هستند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینكه برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های شهروندان به نسبت سال گذشته 10 درصد افزایش  داشته است، افزود: كلاهبرداری رایانه ای در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هیچگونه رشدی نداشته است.

وی با تاكید بر اینكه كشف پرونده های اینترنتی 46 درصد افزایش داشته است، گفت: 86درصد متهمانی که به دستگاه قضایی معرفی شده اند را مردان تشكیل می دهند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه میانگین سنی متهمان اینترنی گیلان 18 تا 35 سال 69درصد، 36 تا 45 سال 19درصد، 46 سال به بالا 12درصد است، تصریح کرد: 64 درصد بزهكاران اینترنتی که به دستگاه قضایی معرفی شده اند، دارای تحصیلات عالی دانشگاهی بودند.

سردار میرحیدری با اشاره به اینکه انگیزه متهمان اینترنتی در گیلان 49درصد ضد اخلاقی، 22 درصد متفرقه(شامل سرگرمی، کنجکاوی، اثبات توانایی ها) و 19 درصد انتقام جویی، تسویه حساب ها و رقابت های شغلی، 10 درصد کسب منافع مالی بوده است، متذكرشد: 67 درصد مجرمان شناسایی شده در حوزه فضای سایبر از ابتدای سالجاری تاکنون از اپلیکیشن های اجتماعی موبایلی برای ارتکاب بزه استفاده كردند.

این مقام ارشد انتظامی با یادآوری اینكه شهروندان باید در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آن ها، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند، افزود: شهروندان در ارتباط، انتشار و اشتراک مطالب، تقوای رسانه ای را رعایت کنند.

سردار میرحیدری با اشاره به لزوم استفاده از از نرم افزارهای پیام رسان ایرانی از سوی شهروندان و لزوم وسواس به خرج دادن مردم در دوستی های فضای مجازی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس http://www.cyberpolice.ir/ یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش كنن .


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha