• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96032916533
  • منبع : نمایندگی سمنان

افزایش امیدها به آغاز فرآیند مهاجرت معکوس به روستاهای سمنان

افزایش امیدها به آغاز فرآیند مهاجرت معکوس به روستاهای سمنان

ایسنا/سمنان رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های حمایتی و توسعه‌محور این مجموعه از روستاییان استان از افزایش امیدها برای مهاجرت معکوس به شماری از روستاهای این استان خبرداد.

سرهنگ جبار دوستمحمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به شعار سال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: بسیج سازندگی استان در همین راستا با مشارکت برخی دستگاه‌های اجرایی استان برنامه جامعی برای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در شماری از روستاهای این استان به اجرا در می‌آورد.

وی از شناسایی 59 روستای این استان برای اجرایی شدن این طرح ملی خبر داد و افزود: این روستاها در سه دهستان بزرگ استان که از ظرفیت‌های مناسبی برخوردارند انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه این روستاها در سه شهرستان شرقی استان انتخاب شدند، اضافه کرد: این 59 روستا در سه‌دهستان خارتوران، فرومد و قهاب رستاق که در شهرستان‌های میامی، شاهرود و دامغان قرار دارند، واقع شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه این طرح در سال جاری اجرایی می‌شود ادامه داد: اعتبارات مورد نیاز برای این طرح بزرگ پیش‌بینی شده است.

سرهنگ دوست محمدیان با بیان اینکه نیمی از اعتبارات این پروژه‌ها از سوی بسیج سازندگی سپاه و نیم دیگر آن از سوی دستگاه‌های دولتی تامین می‌شود خاطرنشان کرد: قرار است که در این طرح چندین طرح عمرانی و تولیدی در این بیش از 50 روستای استان اجرایی و از محل آن ضمن افزایش تولید و اشتغال در این مناطق روستایی به ارتقاء اقتصاد کشاورزی در استان کمک شود تا از رهگذر آن زمینه و بستر برای افزایش مهاجرت معکوس از حاشیه شهرها به روستاها فراهم شود.

وی یادآور شد: برای اجرایی شدن این پروژه‌های عمرانی، تولیدی و خدماتی اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال از سوی دستگاه‌های مجری طرح هزینه خواهد شد که 50درصد آن از سوی بسیج سازندگی و 50 درصد دیگر از سوی دستگاه‌های اجرایی استان تامین و هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن 55 پروژه عمرانی و تولیدی در این مناطق روستایی برنامه‌ریزی شده است، گفت: خوشبختانه فرآیند اجرای کار در استان شروع شده و توافقات و هماهنگی‌های لازم با چندین دستگاه اجرایی استان برای عملیاتی شدن پروژه‌ها نیز انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان اضافه کرد: این طرح در سال‌های آتی در دیگر روستاهای مستعد استان نیز اجرایی خواهد شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha