• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 96032916562
  • خبرنگار : 71451

برگزاری جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ دفاع مقدس در همدان

برگزاری جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ دفاع مقدس در همدان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: سوژه‌ها زمانی قابلیت دارند که تبدیل به جریان شوند و خاصیت جریان، سیال بودنش است که این جریان‌سازی به همه گیر بودن و جامع بودن است.

به گزارش ایسنا، سردار مهدی ظفری در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ دفاع مقدس که در سالن جلسات استانداری همدان برگزار شد بیانکرد: ارزش‌هایی در جامعه داریم که نباید بگذاریم به ابزار تبدیل شوند. یکی از همین ارزش‌ها دفاع مقدس است.بر همین اساس تأکید ما در سلسله مراتب اداره کل بر این است که نگذاریم این ارزش‌ها تبدیل به ابزار شود و همه باید برای حفظ ارزش‌ها دست به دست هم دهیم؛ چراکه ابزار شدن ارزش ها برای جامعه بسیار خطر دارد.

وی افزود: هیئت امنایی در سطح ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد که ترکیبی از وزرای دولت یا خود دولت با مجموعه نیروهای مسلح است و براساس تصمیم هیئت امنا، هیئت شورای هماهنگی توسعه و ترویج ارزش های دفاع مقدس در سطح استان تشکیل شد. رسالت و مسئولیت و هماهنگی این شورا به استاندار هر استان داده شده و حکم مسئولیت نیز از طریق هیئت امنا صادر شده است و استاندار به عنوان رئیس شورای هماهنگی ترویج دفاع مقدس در استان است. این شورا قریب 25 عضو ثابت دارد که در واقع مطالب فرهنگی دستگاه‌های دولتی را باید تصمیم‌گیری و به نوعی سیاست‌گذاری کنند.

ظفری با بیان اینکه استان همدان اولین استانی است که شورای هماهنگی را تشکیل داده است، توضیح داد: احکام اعضاء صادر و شرح وظایف هر یک، به آنها داده خواهد شد. این کمیته‌های 7 گانه به این شکل، مجموعه عناصر و عواملی که در جغرافیای استانی است هر کس در راستای اهدافی که مشخص شده باید حافظ این ارزش‌ها باشد.

سردار ظفری گفت: سوژه‌ها زمانی قابلیت دارند که تبدیل به جریان شوند و خاصیت جریان، سیال بودنش است که این جریان‌سازی به همه گیر بودن و جامع بودن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنر ما این است که بعد از انتخابات یک جو آرام را در جامعه حاکم کنیم و راهکارهای رسیدن به رفاقت را فراهم کنیم و در جامعه به سمت همدلی و وفاق برویم و این بتواند راهکاری برای تشکیل شواری هماهنگی ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها باشد. رسالت اساسی ما این است که بتوانیم مرزبندی‌ها را به ویژه بعد از انتخابات برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha