• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۸:۴۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 96033017743
  • خبرنگار : 71432

از ابلاغ افزایش نرخ کرایه حمل و نقل به شهرداری تا ماجرای بوی بد مرموز در خاش

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

"ماجرای یک بوی بد مرموز در خاش، دیجیتال شدن سیستم بیسیم اورژانس تهران، وجود ۱۶۰۰ متقاضی «فرزندخواندگی» در کشور، خدمات "پرستاری در منزل" قانونی شد، گزارش دفتر بازرسی سازمان محیط زیست درباره "هیرکان" فصل‌الخطاب است، گلایه حقانی از جابجایی اجباری کارمندان شهرداری و افزایش نرخ کرایه حمل و نقل به شهرداری تهران ابلاغ شد" از مهمترین خبرهای امروز اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه است.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز بیش از ۵۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

ماجرای یک بوی بد مرموز در خاش

غلامرضا اربابی  مدیرکل بحران استان سیستان و بلوچستان درباره ماجرای بوی بد در شهرستان خاش اظهار کرد: حوالی ۳ بامداد امروز بوی بدی در بخش‌های مختلفی از شهرستان خاش استشمام شد که در پی آن ۵۲ نفر از شهروندان این شهر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کردند که تاکنون برابر آخرین آمارها، ۳۵ نفر از آنان ترخیص شده و مابقی که عمدتا دارای سابقه بیماری تنفسی بودند، در بیمارستان بستری هستند.

اربابی با بیان اینکه از حوالی ساعت ۷ صبح امروز این بو از شهرستان خاش رفع شد و تاکنون چنین بویی استمشام نشده است، درباره منشاء این بو گفت: در جلسه صبح امروز، منشاء و دلایل احتمالی ایجاد این بو مورد بررسی قرار گرفته و از کارشناسان و دستگاه‌های مختلف درخواست کردیم تا نظر کارشناسی خود در این خصوص را اعلام کنند.

سرپرست اورژانس کشور تاکید کرد

دیجیتال شدن سیستم بیسیم اورژانس تهران/ پایتخت، دارای بدترین پایگاه‌های اورژانس

کولیوند سرپرست اورژانس کشور در پاسخ به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه پلاسکو و حادثه تروریستی تهران، گفت: در هر دو به عنوان اورژانس در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیدیم و بهترین خدمات را ارائه دادیم.

کولیوند در خصوص قدیمی بودن سیستم بی سیم اورژانس تهران که توسط حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران به آن اشاره شده بود گفت: تمامی بیسیم‌های اورژانس تهران دیجیتال شده و نرم افزار آن به روز رسانی شده است. امیدواریم مدلی همانند اسنپ را برای پزشکان و پرستاران برای افزایش سرعت عملکرد ایجاد کنیم.

گزارش دفتر بازرسی سازمان محیط زیست درباره "هیرکان" فصل‌الخطاب است

مجید خرازیان مقدم مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آبهای داخلی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشریح روند رهاسازی حیات وحش به طبیعت، گفت: علی رغم وجود نظرات متعدد کارشناسان درباره مرگ هیرکان(پلنگ رهاسازی شده در پارک ملی گلستان)، گزارش نهایی دفتر بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست برای ما فصل‌الخطاب می‌باشد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اولویت سازمان حفاظت محیط زیست هم در ستاد مرکزی و هم در استان‌ها این است که حیوان وحشی که به هر دلیل از طبیعت جدا شده در صورت داشتن شرایط مساعد به طبیعت بازگردد.

ضوابط و شرایط شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله وزارت آموزش و پرورش روز جمعه، سوم شهریورماه برگزار می‌شود. ثبت‌نام در این آزمون از عصر روز گذشته شروع شده و تا پنجم تیرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، متقاضیان شرکت در این آزمون باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی (اعم از داشتن حداقل ۲۰ سال سن و حداکثر  ۳۵ سال سن برای دارندگان مدرک فوق دیپلم و لیسانس و حداکثر ۴۰ سال برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر) از شرایط و ضوابط اختصاصی شرکت در آزمون استخدامی نیز برخوردار باشند.

رییس سازمان بهزیستی خبر داد

وجود ۱۶۰۰ متقاضی «فرزندخواندگی» در کشور/تنها ۲۰ درصد کودکان شرایط واگذاری به خانواده را دارند

انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در برابر ۱۶۰۰ متقاضی فرزندخواندگی، ۹۰۰ شیرخوار در کل کشور داریم گفت: از این میزان بر اساس آمار ما،  ۲۰ تا ۲۵ درصد این کودکان فاقد سرپرست هستند که ما برایشان شناسنامه می‌گیریم و زمینه واگذاری شان را فراهم می کنیم و مابقی باید به صورت «امین موقت» به خانواده ها سپرده شوند.

وزیر رفاه خبر داد

افزایش ۵ برابری حداقل پرداختی به مددجویان/آغاز شناسایی نیازمندان

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش حداقل پرداختی به مددجویان گفت: تا پایان دولت دوازدهم این میزان به پنج برابر می رسد. همچنین شناسایی خانوارهای نیازمند به صورت پایلوت آغاز شده است و باید تاکید کنیم سیاست های حمایتی مقطعی نیست و ادامه می یابد و جزو سیاست های دائمی دولت دوازدهم است.

ربیعی با بیان اینکه نامنویسی در سامانه رفاهی و احصای آمار پشت نوبتی ها از جمله روش های مستقیم شناسایی مددجویان نیازمند هستند گفت: هدف ما از حمایت، توانمندسازی است به نحوی که افراد با بدست آوردن توانمندی بتوانند از پوشش حمایتی خارج شوند. در همین راستا سال گذشته ۱۲درصد معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی از چرخه حمایتی به دلیل توانمند شدن خارج شدند.

عرصه برای پرستارنماها تنگ شد؛

خدمات "پرستاری در منزل" قانونی شد/توصیه‌های مهم وزارت بهداشت به متقاضیان این خدمات

محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزیر بهداشت ضمن تشریح چهار اقدام اساسی وزارت بهداشت دولت یازدهم در عرصه پرستاری، تاکید کرد که عرصه مشروع و قانونی برای ارایه خدمات پرستاری علاوه بر بالین، در سطح جامعه باز شده و به این ترتیب عرصه برای پرستارنماها و سودجودیان این حوزه تنگ خواهد شد.     

وی ضمن اشاره به تصویب تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل توسط هیات وزیران، گفت: با حضور دکتر هاشمی در وزارت بهداشت، چهار گام اساسی در حوزه پرستاری برداشته که در حقیقت چهار پایه اصلی برای پرستاری جامعه‌نگر است؛ به این ترتیب هم عرصه‌ای برای مردم باز شد که خدمات جدید، علمی و قانونی را دریافت کنند و هم فضایی جدید برای پرستاران - چه پرستاران شاغل و چه بیکار – فراهم شد تا علاوه بر محیط‌های بیمارستانی، در سطح جامعه نیز بتوانند بر اساس مقررات دقیقی حضور یابند و ارایه خدمت داشته باشند.

آغاز طرح امدادرسانی تابستانه هلال احمر از فردا

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از آغاز طرح امداد و نجات تابستانه هلال احمر، از فردا خبر داد و گفت: در این طرح ۷۴۵ پایگاه موقت و سیار،  ۵۳۵ پایگاه ثابت و مجموعا ۱۲۸۰ پایگاه به کار گرفته شده‌اند.

چمران خبر داد

افزایش نرخ کرایه حمل و نقل به شهرداری تهران ابلاغ شد

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران از ابلاغ افزایش حدودا ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران خبر داد.

گلایه حقانی از جابجایی اجباری کارمندان شهرداری

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر از برخوردهای حذفی و جابجایی اجباری برخی کارمندان و کارشناسان شهرداری گلایه کرد.

محمد حقانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در سیصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر با بیان اینکه از ابتدای ماه رمضان برنامه‌ای در شبکه دو برای ارائه دستاوردهای شهرداری بر روی آنتن رفته که صرفا تبلیغاتی است ادامه داد: با اینکه هزینه هنگفتی پرداخت شده اما جذابیتی ندارد و آنقدر برنامه یکنواخت است که به دور از شان و شخصیت شهرداری تهران است.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

درسی از دو حادثه متفاوت «پلاسکو» و «گرنفل»

ماجرای یک بوی بد مرموز در خاش

از افزایش فرانشیز بستری به خواسته وزارت بهداشت تا تعرفه‌های بخش دولتی و خصوصی

ضوابط و شرایط شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

ورزش خطر افسردگی پس از زایمان را کاهش می‌دهد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha