• یکشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96040401703
  • خبرنگار : 71467

کاسپین وارد مرحله سوم شد

آغاز پرداخت سپرده‌های تا ۵۰میلیون فرشتگان+اسامی شعب

آغاز پرداخت سپرده‌های تا ۵۰میلیون فرشتگان+اسامی شعب

دور سوم از تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان از امروز آغاز شده و دارندگان حساب‌های تا سقف ۵۰ میلیون تومان می‌توانند برای رسیدگی به وضعیت وجوه خود به ۸۰ شعبه‌ دارای مجوز موسسه کاسپین مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، در جریان ارزیابی و کارشناسی اموال و دارایی‌های تعاونی فرشتگان رسیدگی به وضعیت سپرده‌گذارن آن از ۲۸ اردیبهشت ماه به طور مرحله‌ای آغاز شد. در اولویت اول سپرده‌های تا سقف ۱۰ میلیون تومان قرار گرفت و تا هشتم خردادماه فرصت مراجعه به ۲۰شعبه که مجوز تاسیس آن برای کاسپین صادر شده بود فراهم شد. در مرحله دوم از ۹ خرداد تا ۲۳ این ماه مرحله دوم اجرا شده و سپرده گذاران تا سقف ۲۰ میلیون تومان می‌توانستند به شعب مراجعه کنند. با  اتمام این تاریخ همانطور که قبلا اعلام شده بود مرحله دیگر با افزایش سقف سپرده در دستور کار قرار گرفت.

بر این اساس از امروز (یکشنبه) همزمان با چهارم تیرماه مجموع سپرده‌گذارانی که دارای مبالغی تا سقف ۵۰ میلیون تومان هستند شرایط مشخص کردن وضعیت حساب‌های خود را دارا خواهند بود.

فرشتگان که پیش از این انحلال آن اعلام و به همراه هفت تعاونی منحل شده دیگر  در مجموعه کاسپین قرار گرفته بود دارای هیچ شعبه دارای مجوزی نبود. اما در جریان تعیین تکلیف وضعیت تعاونی‌های زیرمجموعه‌های کاسپین، مجوز تاسیس ۲۰ شعبه برای آن صادر شد و سپرده‌گذاران فرشتگان می‌توانستند برای مشخص شدن وضعیت خود به آنها مراجعه کنند.   با توجه به کمبود شعب در نقاط مختلف کشور و مسائلی که برای سپردگذاران ایجاد کرد در ادامه مجوز ۶۰ شعبه دیگر از سوی بانک مرکزی صادر شده است و در مرحله جدید سپرده گذاران می‌تواننددر آنها به امور خود رسیدگی کنند. این شعب در اغلب نقاط کشور وجود دارد ولی عمدتا تمرکز آنها در تهران، مشهد و نواحی شمالی کشور است.

باید یادآور شد که تعاونی فرشتگان حدود ۵۰۰ هزار سپرده گذار دارد که از تعداد تا ۴۰۰ هزار  نفر دارای سپرده کمتر از ۲۰ میلیون تومان هستند. بنابر اساس آخرین آمار تا پایان مرحله دوم کمتر از ۳۰ میلیارد تومان به مجموعه سپردگذاران زیر ۲۰ میلیون تومان پرداخت شده بود. از جمله دلایل این عدم پرداخت کامل به کمبود شعب برا ی مراجعه و از سوی دیگر برخی تحرکات که مانع از ورود سپرده گذاران خرد برای دریافت مبالغ خود می شد، می‌توان اشاره کرد.

روند پرداخت به سپردگان فرشتگان به گونه‌ای است که تا ۹۰ درصد پرداخت انجام  می‌شود که سپرده‌گذار می‌تواند آن را از کاسپین خارج کرده و یا در آن سپرده گذاری کند. ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز به آینده و زمانی که کار ارزیابی و فروش املاک به پایان برسد موکول خواهد شد. این در حالی است که در فرایند پرداخت اصل پول سپرده گذاران تسویه شده و سود سپرده‌ها از تاریخ اول شهریور ۱۳۹۴ که فرشتگان منحل شده است، پرداخت نمی‌شود.

در کنار ۲۰ شعبه قبلی، سپرده‌گذاران فرشتگان می توانند به ۶۰ شعبه جدید آن نیز مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۴ ۱۲:۱۳

خجالت بکشید. مثلا ما انقلاب کردیم که دروغ و خدعه را از این کشور دور کنیم. ما به اعتبار مجوز رسمی بانک مرکزی مربوط به موسسه کاسپین و با اعتماد به مصاحبه اقای سیف مبنی برصیانت بانک مرکزی از سپرده ها به شرط سپرده گذاری در موسسات مجاز در شعبه ای با تابلوی کاسپین سپرده گذاری کردیم و دارای قرارداد به مهر وامضا کاسپین و دفترچه کاسپین هستیم و بسیاری از ما اسم تعاونی فرشتگان را بعدها و درهنگام بروز مشکلات از زبان اقای سیف شنیدیم. با توجه به تایید موسسه کاسپین و حتی بانک مرکزی جهت سپرده گذاری درشعب کاسپین به کدام دلیل عقلی و مدرک مستند ما را سپرده گذار فرشتگان می خوانید؟ مگر فراموش کرده اید که ناظر بانک مرکزی دراردیبهشت 94 رسما انحلال این موسسه را اعلام کرد و گفت دیگر فرشتگانی وجود ندارد و این تعاونی در موسسه ارمان ایرانیان ادغام شده است؟ تعاونی منحل شده طبق قانون حق عقد قرارداد ندارد و در این صورت کلاهبردار محسوب می‌شود. حال اگر درسال 95 حتی برفرض این موسسه منحله یا غیرمنحله تحت تابلوی کاسپین و با مهر وامضای کاسپین با مردم قرارداد سپرده گذاری بسته باشد کلاهبردار محسوب شده و با توجه به تایید موسسه کاسپین و بانک مرکزی در پاسخ به استعلامهای مردم، این دو نهاد و به خصوص بانک مرکزی شریک اصلی کلاهبرداری و ضامن پرداخت سود و سپرده مردم طبق قرارداد رسمی دردست مردم می باشد و حتی مقدار سود مورد توافق هیچ تاثیری در اصالت قرارداد ندارد. چرا شما که ادعای حمایت از مردم را دارید همین مطلب را جهت روشنگری در سایت خود انتشار نمی دهید؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۴ ۱۶:۲۰

سلام ما که رفتیم از پول خبری نبود. شعبه ها پول ندارند و اگر می شود خبرنگاری فرستاده شود تا صحت گفته های ما و بانک مرکزی مشخص شود.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۲:۴۲

به خدا ظلم از این آشکارتر نمیشه. بعد مسولین کشور میگن چرا آمریکا داریی ایران رو بلوکه کرده و نمیده. شما که پول مردم خودتونو دزدیدین نمیدین پس از یک دشمن انتظار دارین پول کشور رو بده؟

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۸ ۱۹:۰۰

آقا فقط بلدید حرفهای دروغ مسئولان را بنویسد. چرا نمینویسین چگونه پرداخت می‌کنند؟ 50 درصد از سپرده مردم را حذف کردن بدون هیچ دلیلی و نصف سپرده و سود آن را می‌دهند. این چه قانونی است؟ کسانی که قبلا گرفتند و رفتند و کسانی که اقساط وام با سود بالا دادن تکلیفشان چیست؟ آقا بکبار هم برای تهیه خبرتان از طرف ذینفع هم گزارش بگیرید و بعد نظر هر دوطرف دعوا رو بنویسید

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۱۱ ۲۳:۴۵

اصلا شعبه ها باز نیستند. امروز یازدهم تیرماه در شهر رشت هیچ شعبه ای باز نیست و هیچکس پاسخگو نیست. تا الان هم هیچ پولی پرداخت نشده است و تمام شعبه ها از جمله سرپرستی حدودا 45 روز هست که تعطیل است .... والله خجالت داره. کدوم مرحله پرداخت آغاز شده؟ کجا آغاز شده؟ روی تمام برگه های سپرده ها و دفترچه های ما مهر کاسپین داره. آخه این مسئولین چرا خجالت نمی‌کشند؟ چرا اینقدر خدا نشناس هستند...