• شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96041003895
  • خبرنگار : 71516

ضمن تردید در صحت گزارش؛

مسکو گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره حمله "خان شیخون" را جانبدارانه خواند

مسکو گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره حمله "خان شیخون" را جانبدارانه خواند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در گزارش هیئت سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی درباره حمله خان شیخون سوریه به بیانیه‌های استناد شده که در صحت آن تردید وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سیریانیوز، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: ما بعد از اطلاع از این سند باید تأکید کنیم که این گزارش بر بیانیه‌هایی تکیه کرده که در آن تردید زیادی وجود دارد. این گزارش با استناد به اطلاعات نهادهای غیردولتی مثل "کلاه‌خود سفید" تهیه شده و در محل حادثه انجام نشده بلکه در یک کشور مجاور انجام شده است.

در این بیانیه آمده است: کارشناسان سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی از خان شیخون بازدید نکرده‌اند. برای همین جای تعجب نیست که  این گزارش جانبدارانه است و نشان می‌دهد که در این سازمان با انگیزه‌های سیاسی فعالیت می‌کند.

مسکو نسبت به اظهارات نیکی هیلی،سفیر آمریکا در شورای امنیت که گفته بود کارشناسان این سازمان "واقعیت مهمی" را کشف کرده‌اند، ابراز تعجب کرد.

سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی روز پنجشنبه استفاده از گاز سارین در حمله به خان شیخون ادلب را تأیید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: روسیه تصمیم دارد این گزارش را به طور مفصل بررسی و موضع خود را در نشست ویژه دفتر اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی که پنجم ژوئیه برگزار می‌شود، اعلام کند.

وزارت خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که کارشناسان نه تنها از خان شیخون بلکه از پایگاه الشعیرات که آمریکا مدعی است ارتش سوریه انبار سلاح‌های شیمیایی را در آنجا نگهداری می‌کند، بازدید کند.

در همین راستا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره گزارش این سازمان گفت: بازپرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نمی‌دانند گاز سارین چگونه به شهرک خان شیخون رسیده است.

وی گفت: سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی ۲۹ ژوئن گزارشی را در میان اعضای این سازمان منتشر کرد که در آن اعلام کرده که مطمئن نیست گاز سارین در داخل بمب بوده و از هواپیما شلیک شده است. آن‌ها بعد از ماه‌ها تلاش برای تشدید اوضاع اکنون نمی‌دانند گاز سارین چگونه به آنجا رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha