• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 96041205639
  • خبرنگار : 71577

واعظی در کنگره پستی آسیا و اقیانوسیه:

شرکت ملی پست مواضع حاکمیتی خود را حفظ کرده است

شرکت ملی پست مواضع حاکمیتی خود را حفظ کرده است

محمود واعظی گفت: طرح دولت الکترونیک فرصت مناسبی برای شرکت ملی پست فراهم آورده است تا از طریق ارائه خدمات مبتنی بر فن آوری اطلاعات نقش خود را به عنوان پل ارتباطی دولت با شهروندان ایفا کند.

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه اجلاس پستی آسیا و اقیانوسیه در تهران با بیان اینکه در حال حاضر آحاد اقشار جوامع از درآمد و سبک زندگی متفاوتی برخوردارند، گفت: به کارگیری فناوری‌های نوین در زنگی روزمره اکثر فعالیت‌ها را به سمت هوشمندسازی و الکترونیکی شدن سوق داده است که بخش پستی ما نیز نمی‌تواند از این مقوله مستثنی باشد. بخش پست یکی از مولفه‌های کلیدی در توسعه اقتصادی است که باید با جهان در حال تغییر سازگار شود.

محمود واعظی با بیان اینکه از تغییرات تکنولوژیکی باید برای خدمات رسانی بهتر استفاده کرد، گفت: دولت‌ها تعاملات خود را با شهروندانشان از طریق طرح دولت الکترونیک متحول کرده‌اند که این امر فرصت مناسبی برای بخش پستی است تا از طریق ارائه خدمات شمار مبتنی بر فناوری اطلاعات نقش خود را به عنوان پل ارتباطی با شهروندان انجام دهند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری خصوصی‌سازی در حوزه خدمات پستی اظهار کرد: آزادسازی و خصوصی‌سازی در حال حاضر در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه پستی انجام شده است که ایران نیز در این اتفاق سهیم است، اما در ایران ساختار جدید شرکت پست به عنوان یک شرکت ملی مواضع حاکمیتی خود را حفظ کرده است و در جایی که بخش خصوصی به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی تمایلی به ارائه خدمات نداشته باشد، خود به ارائه سرویس می‌پردازد.

واعظی همچنین با اشاره به نتایج اجلاس پستی استانبول ادامه داد: سه مقوله نوآوری، یکپارچه‌سازی و توسعه سطح دسترسی به خدمات، در ابعاد سه گانه فیزیکی، مالی و الکترونیکی در این کنگره نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با ابراز امیدواری از فراهم آوردن روحیه همکاری در این اجلاس تعامل میان ذینفعان در امر ارائه سرویس‌های پستی را خواستار شد.

گفتنی است ایران برای دومین بار است که میزبان اجلاس پستی آسیا و اقیانوسیه است که صبح امروز (دوشنبه ۱۲ تیر) در تهران افتتاح و برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha