• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 96041306208
  • خبرنگار : 71186

تولید خودروهای پرحاشیه ادامه دارد

تولید خودروهای پرحاشیه ادامه دارد

سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ‌بک، ساینا، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس ۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی تولید می‌شوند.

پیش از این ایسنا با بررسی گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای تولیدی در اردیبهشت ماه امسال گزارش داده بود که حدود ۱۰ مدل از خودروهای سواری داخلی در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارند.

در این شرایط بررسی گزارش جدید ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (خرداد ۱۳۹۶) نشان می‌دهد که تغییری در کیفیت این خودروها صورت نگرفته و برخی از محصولات تولیدی از سوی ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی تولید می‌شوند.

این خودروها شامل سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ‌بک و ساینا (محصولات سایپا)، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس و ام‌وی‌ام ۵۵۰ (محصولات مدیران خودرو)، سمند، پژو پارس و پژو ۴۰۵ (محصولات ایران خودرو) و لیفان ایکس ۶۰ (محصول کرمان خودرو) هستند که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کسب می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

این وضعیت در حالی است که کارشناسان با ادامه تولید خودروهای تک ستاره با سطح کیفی پایین مخالف بوده و معتقد هستند که تولید این خودروها باید متوقف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۴-۱۳ ۰۹:۲۷

مدتهاست تقریبا همین لیست منتشر میشه و من واقعا متعجبم خودرویی مثل ام وی ام 550 که نه تنها با داشتن فاکتورهای مناسب بین المللی فروش خوبی در دنیا داره که در مقایسه با خودروهای وطنی که در این لیست نامی ازشون نیست بسیار هم با کیفیت و ایمن هست.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۱۳ ۱۰:۱۳

شما واردكننده خودرو هستيد كه اينقدر خودروهاي داخلي را مي كوبيد؟!

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۱۳ ۱۱:۱۹

دوست عزیز! تولید داخلی وقتی ارزش داره که اقتصاد رو باز کنیم و تولید داخل بتونه با تولید جهانی رقابت کنه، وگرنه اینکه جنس بی کیفیت واسه مردم محصور خودت تولید کنی و ده برابر قیمت بهشون بفروشی هرجور حساب کنی گناهه. هیچ وقت هم منجر به رشد و توسعه ملی نمیشه. فقط اون شرکت ها سود نقدی می‌برن.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۱۳ ۱۳:۵۰

یه سوال. کدام یک از مسئولین یا مدیران خودروی ملی سوار می‌شوند ؟ با خرید محصولات این شرکتها ایمن بمیرید

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۱۳ ۱۱:۳۱

سلام. البته شاید نسبت به کارایی ماشین گرون باشه ولی این خودروهایی که نام بردید آنقدر هم بد نیستند