• شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 96041708752
  • خبرنگار : 71530

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی خبر داد

برگزاری دوازدهمین «کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد» در شهریورماه

برگزاری دوازدهمین «کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد» در شهریورماه

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشوراز برگزاری «کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد» در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن روشن پژوه در خصوص برگزاری کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد در شهریورماه سال جاری گفت:‌ بی تردید کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد بزرگترین رویداد علمی کشور و از جمله بزرگترین رویدادهای علمی در منطقه است که طی یک دهه گذشته علاوه بر جذب مشارکت جمع کثیری از مسئولان، دست‌اندرکاران، ارائه دهنگان خدمت و فعالان حوزه کنترل و کاهش اعتیاد و حتی عموم مردم را نیز به خود جلب کرده است.

وی در ادامه به برگزاری این همایش در شهریورماه سال 95 اشاره کرد و افزود:‌ در دهمین دوره برگزاری این کنگره در شهریورماه سال 95 شاهد حضور پرشور حدود 2500 نفر از متخصصان ، درمانگران، پژوهشگران و کارشناسان این حوزه و همچنین یازده سخنران مدعو از کشورهای آمریکایی و اروپایی و همکاری گسترده نهادهای داخلی و بین‌المللی،‌ دستگاه‌های دولتی ، سازمانهای مردم‌نهاد و بخش خصوصی بودیم.

به گفت معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور «یازدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد» از 22 تا 24 شهریور 96 توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران و سازمان بهزیستی کشور با مشارکت تمامی کنشگران و ذی مدخلان حوزه‌های مرتبط در سطح ملی و بین‌المللی به همراه پنلهای تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و ... در موضوعات مختلف از جمله علوم پایه، بالینی،‌ انسانی، اجتماعی،‌ حقوق و ... در مرکز همایش های بین‌المللی رازی تهران، برگزار خواهد شد.

روشن پژوه همچنین با اشاره به  همزمانی برگزاری یازدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد با آغازین سال دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و برنامه ششم توسعه، بر ضرورت پرداختن به اعتیاد به عنوان یکی از اولویت های اصلی سلامت و آسیب های اجتماعی کشور تاکید کرد و گفت:  با توجه به لزوم ایجاد بستری مناسب برای گفتمانی سازنده و تعامل بیشتر اندیشمندان در گروه های مختلف و ارتباط موثر آنان با تصمیم گیرندگان، تسهیل و تقویت تبدیل نتایج طرحهای علمی به کاربردهای عملی و در واقع ورود نتایج پژوهش ها از درون گزارش های کتابخوانی به بستر جامعه و اتخاذ تدابیر آینده نگرانه ، «گفتمان اجتماعی، ترجمان دانش و جهت گیری‌های آینده »‌ به عنوان محور اصلی کنگره در سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی افزود:‌ این کنگره فرصت مقتنمی خواهد بود تا صاحب نظران، پژوهشگران و سیاست مداران و دست‌اندرکاران در فضای کاملا علمی نقطه نظرات ارزشمند و تجربیات گرانقدر خود را در موضوعات مختلف به اشتراک گذاشته و در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد مشارکت کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: پنل‌های طراحی شده و فهرست داوران پیشنهادی این کنگره طبق شیوه مربوط پس از تصویب در کمیته فنی در برنامه نهایی کنگره گنجانیده و در کلیه مستندات و اخبار منتشره منعکس خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha