• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96041809448
  • خبرنگار : 71443

سفیر قطر در اسپانیا: طرحی برای تقابل مستقیم با ایران وجود دارد

سفیر قطر در اسپانیا: طرحی برای تقابل مستقیم با ایران وجود دارد

سفیر قطر در اسپانیا ضمن هشدار درباره خطر نظامی شدن منطقه به دلیل اختلافات به وجود آمده میان برخی کشورهای عربی گفت: طرحی برای به وجود آوردن تقابل مستقیم با ایران وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری قطر، محمد بن جهام الکواری سفیر قطر در اسپانیا که در اندیشکده سلطنتی مطالعات راهبردی و بین‌المللی در شهر مادرید و در برابر شماری از سیاستمداران، خبرنگاران و تجار اسپانیایی سخنرانی می‌کرد، هشدار داد: بحران کنونی در منطقه می‌تواند به نظامی شدن منطقه خلیج(فارس) منتهی شود. اگر این اتفاق روی دهد آنگاه این موضوع عواقب بدی برای منطقه و جهان به دنبال خواهد داشت.

الکواری از جامعه بین المللی خواست که موضعی قاطع علیه نظامی شدن منطقه اتخاذ کنند و جلوی اقدامات کشورهایی را که سبب بحران کنونی در منطقه شده‌اند و به سیاست کنونی خود ادامه می‌دهند، بگیرند.

سفیر قطر در اسپانیا ادامه داد: تروریسم و موضوع تروریسم به عنوان نوعی سلاح ضد دیگر کشورها و به منظور دامن زدن به اختلافات استفاده می‌شود.

وی درباره روابط قطر با ایران گفت که روابط با تهران متمایز و راهبردی نیست.

سفیر قطر در اسپانیا همچنین درباره روابط کشورش با حماس گفت: قطر روابط ویژه‌ای با این گروه ندارد. قطر نگران اوضاع مردم فلسطین و موضوع صلح خاورمیانه است.

وی درباره دلایل واقعی بحران (در منطقه) گفت: موضع قطر این است که یک سیاست خارجی مستقل داشته باشد و دوحه در سال‌های اخیر به مرکزی برای گفت‌وگو بدل شده و نقش مهمی در میانجیگری‌های بین‌المللی ایفا کرده است.

الکواری در ادامه با اشاره به ناکامی عربستان سعودی و امارات در بحران یمن و گفت: برخی از کشورها می‌خواهند که از قطر به خاطر حمایت از بهار عربی انتقام بگیرند و طرحی برای تقابل مستقیم با ایران وجود دارد. ما با چرخشی خطرناک روبرو هستیم و برخی از کشورها تمایل زیادی به نظامی کردن منطقه دارند که این موضوع تبعاتی جدی و خطرناک برای تمامی کشورهای منطقه خلیج(فارس) و جهان به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha