• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96042111962
  • خبرنگار : 71402

افزایش فشارها بر نواز شریف برای استعفا

افزایش فشارها بر نواز شریف برای استعفا

در پی حکم هیات تحقیقاتی درباره دارایی‌های نواز شریف، درخواست‌ها برای استعفای نخست‌وزیر پاکستان بالا گرفته و او برای حفظ حیات سیاسی‌اش تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، پس از آن یک کمیته تحقیقاتی از طرف دادگاه عالی پاکستان فاش کرد که نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان عمدا دارایی‌هایش را از دید مقام‌های مالیاتی پنهان کرده و دارایی‌هایی دارد که نمی‌تواند آنها را توجیه کند، با فشارهایی برای کناره‌گیری مواجه شده است.

سیاستمداران اپوزیسیون پاکستان سه‌شنبه از نواز شریف خواستند استعفا کند. عمران خان، رهبر حزب اپوزیسیون تحریک انصاف پاکستان گفت نخست‌وزیر پاکستان "صلاحیت اخلاقی" برای انجام وظیفه را از دست داده و باید فورا استعفا دهد. یک دیپلمات غربی هم به فایننشال تایمز گفت ممکن است نهایتا نواز شریف را وادار به کناره‌گیری کنند.

یکی از قانونگذاران پاکستانی از حزب حاکم "لیگ مسلمانان پاکستان شاخه نواز" گفت موضعی که شریف و حامیان نزدیک او اتخاذ کردند با "جریان اصلی" پاکستان همخوانی ندارد. با این حال او گفت که هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر طغیان حزبی وجود ندارد.

تیم تحقیقات مشترک که از سوی دادگاه عالی پاکستان برای بررسی اتهامات فساد علیه نواز شریف در پی افشای اسناد پاناما تشکیل شد، دو ماه را صرف بررسی ثروت خانواده نواز شریف کرد و روز دوشنبه یافته‌هایش را به دادگاه ارائه داد. دختر بزرگ نواز شریف در توئیتی با اشاره به دادگاه عالی پاکستان نوشت: یافته تیم تحقیقات مشترک بی‌پایه و اساس است. نه تنها تمام تناقض‌ها به چالش‌ کشیده می‌شود بلکه هر مغایرتی باید در دادگاه از بین برود.

در این گزارش این مساله مطرح شده که شغل نواز شریف به تنهایی نمی‌تواند ثروت خانواده وی را توضیح دهد که یکی از آنها شامل آپارتمان‌هایی در لندن است. در این گزارش به اداره حسابرسی ملی پاکستان که یک آژانس ضد فساد است تاکید شده تا پرونده‌ای علیه نواز شریف تشکیل دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha