• شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 96042413264
  • خبرنگار : 71473

رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

آرامش در بازار طلا حاکم است/ قیمت‌ها حبابی نیست

آرامش در بازار طلا حاکم است/ قیمت‌ها حبابی نیست

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تحلیل بازار طلا و جواهر در هفته گذشته عنوان کرد: بازار طلا و سکه در شرایط آرامی قرار دارد و وضعیت عرضه و تقاضا متعادل است.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا گفت:‌ در هفته گذشته قیمت جهانی طلا تا اوایل هفته تغییر محسوسی نداشت، ولی دو روز آخر هفته با ۱۱ دلار افزایش همراه شد و این افزایش در حالی بود که قیمت ارز تغییر چندانی پیدا نکرده بود.

وی ادامه داد:‌ قیمت ارز در هفته قبلی افزایش پیدا کرده و در هفته گذشته ثابت مانده بود و تغییری نداشت. این روزها با توجه به کم نوسان بودن قیمت ارز و نوسان کمی که قیمت طلا داشت نوسان قیمت سکه در بازار داخلی در هفته گذشته هم بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان نوسان داشت و تغییر محسوسی نداشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: قیمت سکه در اوایل هفته گذشته یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان بود و در آخر هفته به طور متوسط یک میلیون و ۲۱۲ هزار تومان داد و ستد شده است. در مجموع می‌توان گفت هفته آرامی را برای طلا و سکه داشتیم.

کشتی آرای اضافه کرد:‌ قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نوسانی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان داشته و شاهد تغییر محسوسی نبودیم، زیرا  قیمت ارز و طلای جهانی تغییر و نوسان چندانی در هفته گذشته نداشته است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شد در هفته‌های پس از ماه مبارک رمضان در بازار داخلی افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت شود اما این اتفاق نیفتاد و تقاضا در هفته‌های اخیر به شکل معمول بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: انتظاری که مبنی بر افزایش تقاضا وجود داشت رخ نداد و افزایش قیمت چندانی نداشتیم. فعلا هیچ حبابی روی سکه ایجاد نشده است به دلیل اینکه عرضه و تقاضا در وضعیت تعادل قرار دارد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۴-۲۴ ۱۲:۲۴

جناب کشتی آرای، رییس محترم اتحادیه طلا و جواهر تهران؛ لطفا بفرمائید موقعی که با اونس طلای 1229 دلار و دلار 3780 تومانی، ارزندگی سکه حداکثر 1115000 (یک میلیون و صد و پانزده هزار) تومان می‌شود، چطور بنظر جنابعالی میتوان گفت که قیمت 1210000 تومان، دارای حباب نیست ؟! اتفاقا شما بهتر از همه میدانید که حباب سکه طی یک ماه گذشته، بسیار متورم تر از قبل شده و به هیچ وجه قابل دفاع و توجیه نیست، اما عجیب است که اینگونه از حباب فاحش سکه، دفاع کرده و عملا آن را انکار می کنید! لطفا پاسخ مستدل و قانع کننده با محاسبه و فرمول، ارائه فرمایید. ممنون