• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 96042615088
  • منبع : نمایندگی گیلان

مداخله بهزیستی گیلان در 594 مورد کودک آزاری‌ طی سال گذشته

مداخله بهزیستی گیلان در 594 مورد کودک آزاری‌ طی سال گذشته

ایسنا/گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان به 13 هزار و 800 مورد مداخله در اورژانس بهزیستی گیلان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از این تعداد 594 مورد کودک آزاری، 406 مورد همسر آزاری، 231 مورد خودکشی و 18 مورد سالمند آزاری بوده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پارسی در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی، گفت: شعار امسال سازمان بهزیستی «بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی» است که از۲۴ الی ۳۰ تیر ماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه توسعه ششم دولت سازمان بهزیستی را مکلف کرده همه شهرهای دارای جمعیت بالای ۵۰ هزار نفری استان به اورژانس اجتماعی مجهز شوند.

پارسی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان رودسر و لنگرود راه اندازی کردیم، ادامه داد: تاکنون 9 مراکز اورژانس اجتماعی در گیلان فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی گیلان اضافه کرد: در پنج شهرستان آستانه اشرفیه، صومعه سرا، ماسال، شفت و رضوانشهر مراکز اورژانس اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

پارسی به 13 هزار و 800 مورد مداخله در اورژانس بهزیستی گیلان در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: از این تعداد 594 مورد کودک آزاری،406 مورد همسر آزاری، 231 مورد خودکشی و 18 مورد سالمند آزاری بوده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه پیشگیری از طلاق به بهزیستی سپرده شده است، اظهار کرد: از طرف دادگاه پرونده 8 هزار و 900 زوج به بهزیستی ارجاع داده شد و تحت مشاوره قرار دادیم که در این راستا بالغ بر 12 درصد به سازش منجر شد.

وی تصریح کرد: 15 هزار کودک در کشور به علت بیماری‌های ژنتیکی با معلولیت متولد می‌شوند که مشاوره ژنتیک از اقدامات مهم زوجین است.

پارسی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 31 هزار دانش آموز مقطع متوسطه، پیش‌دانشگاهی و دانشجویان آموزش‌های لازم پیش از ازدواج را فرا گرفتند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه کلیه ازدواج‌هایی که رخ می‌دهد، زوجین باید تحت غربالگری ژنتیک قرار گیرند، گفت: 736 مورد مشاوره ژنتیک انجام شد. هم‌چنین هزینه‌های مربوط به اقشاری که بضاعت مالی ندارند را بهزیستی تأمین می‌کند.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha