• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 96042716052
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

نگهداری بیشتر اشیای کهن کهگیلویه و بویراحمد در انبار!

نگهداری بیشتر اشیای کهن کهگیلویه و بویراحمد در انبار!

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: درحال‌ حاضر، بیشتر اشیای قدیمی و کهن استان به‌دلیل نبودِ فضا و ظرفیت کافی در موزه، در انبار نگهداری می‌شوند و در معرض دید بازدیدکنندگان نیستند.

به گزارش ایسنا، محمود باقری در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های این اداره‌کل برای افتتاح فاز نخست موزه یاسوج افزود: ساختمان این موزه امسال، هم‌زمان با هفته دولت، به‌بهره‌برداری می‌رسد. پروژه ساخت موزه یاسوج از جمله پروژه‌های مهم اداره‌کل میراث‌فرهنگی کهگیلویه‌ و بویراحمد است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه‌ و بویراحمد با بیان اینکه موزه یاسوج در سال 86 در زمینی به‌مساحت 2700 مترمربع کلنگ‌زنی شد، خاطرنشان کرد: این پروژه در پنج طبقه شامل سالن نمایشگاه دائم، نمایشگاه موقت، سالن اجتماعات، آزمایشگاه، کارگاه مرمت، چاپخانه، کتابخانه و رستوران احداث شده است.

باقری از وجود حدود 8000 قلم شیء تاریخی در استان کهگیلویه‌ و بویراحمد خبر داد و تصریح کرد: با افتتاح موزه بزرگ یاسوج مشکل فضای نگهداری این اشیای با ارزش رفع می‌شود.

وی با تاکید بر توجه و تلاش برای تکمیل و بهره‌برداری از چنین پروژه‌هایی ادامه داد: تکمیل و بهره‌برداری از موزه یاسوج امری ضروری و موردنیاز برای استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه‌ و بویراحمد افتتاح و بهره‌برداری موزه بزرگ یاسوج را عاملی مؤثر در توسعه و ارتقای صنعت گردشگری استان، عنوان و بیان کرد:

باقری با تأکید بر تسریع در روند ساخت و تکمیل ساختمان موزه بزرگ یاسوج، اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های انجام‌شده ساختمان موزه یاسوج نیز تا آبان‌ماه سال جاری تکمیل می‌شود و امیدواریم بهره‌برداری از این پروژه بتواند باعث تحول و ارتقای حوزه گردشگری و اقتصادی استان شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha