• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 96050201225
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

ضرورت ترویج مهارت در روستاهای خراسان جنوبی

ضرورت ترویج مهارت در روستاهای خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ترویج مهارت در روستاهای خراسان‌جنوبی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدباقر عبادی»، امروز 2 مرداد، در بازدید از مرکز فنی‌ و حرفه‌ای شهرستان خوسف گفت: آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای می‌تواند دریای بیکرانی از اشتغال ایجاد کند.

وی با بیان این‌که سازمان فنی و حرفه‌ای کار بسیار مهم و حیاتی را در کشور انجام می‌دهد، افزود: آمارها نشان می‌دهد ۴۹ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند و این در حالی است که رئیس فنی‌ و حرفه‌ای کشور اعلام کرده است که در برخی رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای حتی یک فرد بیکار نیز وجود ندارد.

وی با بیان این‌که فنی‌ و حرفه‌ای در میان مردم مظلوم است و مردم با این سازمان آشنا نیستند، اظهار کرد: در کشورهای دیگر بیشتر روی سازمان فنی‌ و حرفه‌ای تمرکز دارند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در کشور ما افراد از نظر فرهنگی از عزت اجتماعی بهره‌مند نیستند، تصریح کرد: در کشور ما افراد برای به دست آوردن عزت اجتماعی به سمت دانشگاه‌ها رفتند.

عبادی با بیان این‌که مردم باید بیشتر با سازمان فنی‌ و حرفه‌ای آشنا شوند، اظهار کرد: هم‌اکنون روستاهای ما دچار خشکسالی و مشکل در کشاورزی هستند.

وی افزود: در این راستا بهترین راه این است که صنایع‌دستی در روستاها رونق پیدا کند و مردم بیشتر به سمت صنایع‌دستی بروند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که باید به فکر جایگزین در بخش کشاورزی باشیم، تصریح کرد: یکی از این جایگزینی‌ها توسعه فنی‌وحرفه‌ای و آموزش صنایع‌دستی است.

عبادی با بیان این‌که آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای می‌تواند دریای بیکرانی از اشتغال ایجاد کند، افزود: چون صنایع بزرگ دیربازده هستند و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ می‌خواهد اما صنایع‌دستی اینگونه نیست.

وی یادآور شد: کار خوبی که دولت در زمینه اشتغال انجام داد، لایحه اشتغال برای روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و اختصاص یک میلیارد و نیم دلار برای اشتغال مردم بود که به تصویب مجلس رسید .

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عمده این موارد برای شهرها  و روستاهای محروم است و این مصوبه بسیار خوبی است که انجام شد.

عبادی با بیان این‌که آنچه که به سرعت می‌تواند بحث بحران اشتغال را رفع کند، بحث صنایع‌دستی است، تصریح کرد: در این راستا طرحی برای توسعه صنایع‌دستی ارائه شد و امتیازات خوبی برای فرش صنایع‌دستی ایجاد شد.

وی با اشاره به مصوبه دیگر مجلس در خصوص افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی اظهار کرد: این امر نیز افزایش قابل توجهی داشت.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید عزت اجتماعی فنی‌ و حرفه‌ای را رونق دهیم، یادآور شد:  امید است فنی‌ و حرفه‌ای، مهارت جایگاه خود را در کشور افزایش دهد، چون مهارت، بسیار مهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha