• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96050402353
  • خبرنگار : 71480

ذوالفقاری: ایران و ترکیه برای مقابله با گروه‌های تروریستی در مرزهای مشترک هم‌نظرند

ذوالفقاری: ایران و ترکیه برای مقابله با گروه‌های تروریستی در مرزهای مشترک هم‌نظرند

معاون امنیتی وزارت کشور با اشاره به اینکه ایران و ترکیه در جریان مقابله با گروه‌های تروریستی در مرزهای مشترک هم‌نظر هستند گفت: همکاری‌های امنیتی دو کشور به تامین امنیت مرزهای غربی کشورمان کمک می‌کند.

حسین ذوالفقاری در گفت و گو با ایسنا ، درباره صورت‌جلسه نتیجه اولین نشست کارگروه مشترک جمهوری ترکیه و جمهوری اسلامی ایران که توسط  معاون امنیتی وزیر کشور ایران و  قائم‌مقام وزیر کشور ترکیه  امضا شد اظهار کرد: این رفت‌و آمدها و نشست‌ها می‌تواند به تبادل‌نظر و نزدیک شدن دیدگاه‌های دو کشور در مسائل کلان از جمله ناامنی‌های منطقه کمک کند زیرا ممکن است کشورهای همسایه به صورت دقیق در جریان اتفاقات نباشند بنابراین این نشست‌ها به همفکری و هم‌نظری دو کشور کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما امیدواریم این نشست‌ها به یک نگاه و اقدام مشترک دو کشور در مسائلی که منطقه و کشورهای اسلامی درگیر آن هستند، منجر شود. این نشست‌ها به کاهش تنش و هماهنگی در اقدامات کمک می‌کند.

ذوالفقاری در پاسخ به این پرسش که آیا همکاری ایران و ترکیه در تامین امنیت مرزی غرب کشور تاثیرگذار است تاکید کرد: قطعا همین‌طور است. خوشبختانه ایران و ترکیه در جریان مقابله با گروه‌های تروریستی در مرزهای مشترک هم‌نظر هستند. چنین نشست‌هایی می‌تواند روند مقابله با گروه‌های تروریستی را سرعت ببخشد. تلاش ما هم این است که ارتباط بین دستگاه‌های امنیتی و نیروهای مرزی دو کشور افزایش یابد تا اطلاعات مربوط به گروه‌های تروریستی در اختیار ایران و ترکیه قرار بگیرد.

معاون امنیتی وزارت کشور در پایان با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی از منابع حاصل از قاچاق مواد مخدر استفاده می کنند گفت: با هماهنگی میان دو کشور می‌توان قاچاق مواد مخدر را مهار کرده و مانع دستیابی تروریست‌ها به منابع مالی حاصل از قاچاق مواد مخدر شد.

در نشست کارگروه مشترک ایران و ترکیه بر موضوعاتی از جمله همکاری عملیاتی و تبادل اطلاعات امنیتی برای مقابله با گروهک‌های تروریستی، مقابله با قاچاق مواد مخدر و روان‌گردان، شناسایی و تحدید منابع مالی گروهک‌های تروریستی، مقابله با پولشویی، مقابله با اقدامات تبلیغاتی گروهک‌های تروریستی،جلوگیری ازمهاجرت‌های غیرقانونی، اتخاذ تدابیر لازم و استقرار نیروهای کافی در پاسگاه‌های مرزی، تبادل اسامی و اطلاعات اعضای دستگیرشده گروهک‌های تروریستی، همکاری برای مقابله با داعش و مقابله با قاچاق انسان توافق شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha