• شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96050703854
  • خبرنگار : 30057

آغاز رقابت تیم‌های دانش‌آموزی المپیاد کامپیوتر از فردا

آغاز رقابت تیم‌های دانش‌آموزی المپیاد کامپیوتر از فردا

رییس کمیته علمی بیست و نهمین دوره المپیاد کامپیوتر ۲۰۱۷ با بیان اینکه امروز آزمون تمرینی این رقابت برگزار می‌شود،گفت: تیم‌های دانش آموزی حاضر، از فردا یکشنبه ۸ مرداد ماه در هتل‌های اوین و پارسیان آزادی به رقابت خواهند پرداخت.

دکتر علی شریفی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از اجرای تمرینی المپیاد کامپیوتر ۲۰۱۷ خبر داد و گفت: آزمون تمرینی المپیاد کامپیوتر ۲۰۱۷ امروز شنبه ۷ مرداد ماه برگزار می‌شود و در آن دانش‌آموزان به ۴ مساله پاسخ خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه آزمون تمرینی شبیه آزمون اصلی المپیاد کامپیوتر خواهد بود، اظهار کرد: پاسخ به این سئوالات هیچ امتیازی برای شرکت‌کنندگان نخواهد  داشت.

شریفی زاده با تاکید بر اینکه آزمون اصلی رقابت در المپیاد کامپیوتر از فردا یکشنبه ۸ مرداد برگزار خواهد شد، ادامه داد: تیم‌های شرکت کننده در این رقابت جهانی در مدت ۵ ساعت به آزمون اول پاسخ خواهند داد.

وی زمان برگزاری آزمون دوم بیست و نهمین دوره المپیاد کامپیوتر را سه‎شنبه ۱۰ مرداد ماه اعلام و خاطر نشان کرد: در هر دور از رقابت تیم‌های دانش آموزی شرکت کننده به ۳ سوال پاسخ خواهند داد.

رییس کمیته علمی بیست و نهمین دوره المپیاد کامپیوتر ۲۰۱۷ با اشاره به ارزیابی پاسخ هر تیم در این رقابت‌ها یادآور شد: ارزیابی پاسخ‌ها به صورت اتوماتیک خواهد بود به این صورت که یک دقیقه بعد از ارسال پاسخ، امتیاز تیم محاسبه و اعلام خواهد شد.

به گفته وی هر تیم در طی آزمون برای هر مساله ۵۰ بار می‌تواند تلاش کند به این معنا که اگر برنامه‌ای نوشته و ارسال شد و امتیاز پاسخ کم بود دانش آموزان تا ۵۰ بار می‌توانند پاسخ خود را اصلاح کنند.

شریفی زاده با تاکید بر اینکه امتیاز هردانش آموز بر اساس پاسخ‌های آنها به ۶ مساله است، یادآور شد: هر مساله ۱۰۰ امتیاز دارد و در مجموع امتیاز کامل در المپیاد کامپیوتر ۶۰۰ امتیاز تعیین شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس قوانین برگزاری این المپیاد، به یک دوازدهم تیم‌ها مدال طلا، دو سوم تیم‌ها مدال نقره و سه دوازدهم حائز مدال برنز خواهند شد و بر این اساس نیمی از تیم‌های دانش آموزی مدال دریافت خواهند کرد.

رییس کمیته علمی بیست و نهمین المپیاد ۲۰۱۷ افزود: رقابت این دوره از المپیاد کامپیوتر از ساعت ۹ صبح فردا یکشنبه ۸ مردادماه در محوطه هتل‌های اوین و پارسیان آزادی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، المپیاد جهانی کامپیوتر کامپیوتر (International Olympiad in Informatics ) یا IOI یک رقابت برنامه نویسی رقابتی سالانه برای دانش آموزان دبیرستانی ست. اولین IOI در پراوتس بلغارستان در سال  ۱۹۸۹ برگزار شد. المپیاد ۲۰۱۷ کامپیوتر در ایران برگزار می‌شود و در آن ۳۲۰ دانش آموز از ۸۴ کشور دنیا حضور دارند.

 در المپیاد ۲۰۱۷،  هر کشور یک تیم ۴ نفره را راهی این مسابقات کرده و جمهوری اسلامی ایران به دلیل میزبانی با دو تیم شرکت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha