• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 96051107396
  • خبرنگار : 71541

اجرای مصوبه تعرفه جدید اینترنت متوقف شد!

اجرای مصوبه تعرفه جدید اینترنت متوقف شد!

اجرای مصوبه تعرفه‌های جدید اینترنت موسوم به تعرفه‌های اتصال محور که در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تصویب رسیده اما هنوز ابلاغ نشده بود، به دستور وزیر ارتباطات متوقف شد.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - امروز در صفحه اینستاگرام خود با توجه به اعتراض کاربران به تعرفه های جدید اینترنت ثابت، از توقف اجرای پیشنهاد مطرح شده خبر داد و  اعلام کرد: با توجه به اینکه پیشنهاد مطرح شده در خصوص تعرفه‌های اینترنت ثابت مبتنی بر اتصال مورد استقبال کاربران قرار نگرفته و این مصوبه هنوز مراحل اداری و ابلاغ را طی نکرده و اجرایی هم نشده است، قرار شد اجرای آن متوقف شود و دستور دادم کمیته بررسی تعرفه ها مجددا پیشنهادی با رعایت منافع و مصالح کاربران تهیه و ارائه نماید.

پیش از این محمد جواد آذری جهرمی - مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت -  هم در صفحه اینستاگرامش اعلام کرده با توجه به اعتراضات و نیز اینکه اطلاع دارم که تمام تلاش صورت گرفته برای مصوبه جدید، رضایت مردم بوده است، با ارسال نامه ای از دکتر واعظی خواستم مصوبه جدید تعرفه تا بررسی بیشتر متوقف گردد. امیدوارم موافقت نمایند.

اخیرا صادق عباسی شاهکوه - معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - درباره تعرفه های جدید اینترنت موسوم به تعرفه های اتصال محور که در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تصویب رسیده است، گفته بود: برای گذر از سرویس های حجمی به سرویس های اتصال محور در بخش دسترسی ثابت دو گام در نظر گرفته شده است، تعرفه های اعلام شده قدم اول محسوب می شود.  

وی با اشاره به اینکه در همین گام، تعرفه های اعلام شده تا ۳۰ درصد نسبت به تعرفه های فعلی کاهش دارد، گفته بود: این تعرفه ها همچنین حداقل سرعت را برای دسترسی به شبکه ملی اطلاعات تعریف کرده که افزایش کیفیت را نیز به دنبال دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۵-۱۱ ۲۰:۵۱

هر کاری بکنید شرکت های آی اس پی سر مردم کلاه میگذارند چون کنترلی بر آنها نیست . تازه این تعرفه های جدید دستشان را باز تر میکند تو جیب مردم.

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۱۱ ۲۲:۵۸

آقای شاهکوه! قربونت برم این چه طرحی بود که از خودتون در آوردین؟! کجاش مردم راضین؟! نکنه رفتین از اونایی که هیچی از کامپیوتر خبر ندارن پرسیدین؟! آخه کجای دنیا به اینترنت 10 GB میگه اینترنت نامحدود؟ میدونم که نامحدود واقعی نداریم ولی تو کشورهای دیگه برای موبایل حداقل ماهانه 50 GB میذارن چه برسه به اینترنت کابلی که قطعا بیشتره. الان من دارم با سیستم مخابرات ماهانه ۶۳۰۰۰ تومان میدم بابت سرعت 8 mbps و حجم 24 GB. واقعا هم هر وقت دانلود حجم بیشتر از 500 MB داشتم بهم همون سرعت 8 جواب داده. تو این طرح جدید حساب کردم دیدم با توجه به تفکیک ترافیک داخلی و بین الملل باید ماهانه تقریبا دو برابر سرویس فعلی یعنی ۱۲۰۰۰۰ تومان پرداخت کنم. البته بازم اینترنت افتضاحه ولی هر چی هست بهتر از این طرح جدیده ... این کجاش به نفع مردمه! من از هرکس که واقعا با اینترنت کار میکنه پرس و جو کردم و بهش تعرفه های جدید رو گفتم ۴ تا شاخ درآورد. بابا یه سرچ تو اینترنت به سادگی نشون میده که کشورهای دیگه به چه صورت اینترنت نامحدود دارن. اگه حوصلشو ندارین من بهتون میگم: سرعت بالا، شرایط پایدار اینترنت (یعنی قطع و وصلی نداره، افت کیفیت نداره)، حجم ترافیکی که میگیرن حداقل 50 GB!!! نه 10 گیگ. من واقعا از آقای واعظی انتظار نداشتم چنین طرحی بخواد مطرح کنه، حالا جای شکرش باقیه که جلوشو گرفتن. خواهشا پیگیرش هم نباشید مگر اینکه واقعا بخواید مثل کشورهای دیگه سرویس معقول ارائه بدید. آخه با 10 GB‌ ماهانه چجوری میشه فیلم دید و دانلود کرد!!! مردم دنیا با 10 GB میرن سراغ سرویسهای Youtube‌ و Netflix؟! نه واقعا اینجوری فکر میکنید که هی شما آقای شاهکوه توی حرفهای اخیرتون میاید و ایران با دنیا مقایسه میکنید!!! بابا این مردم میفهمن، شعور دارن، اینترنت دارن، فامیل خارج کشور دارن، میرن پرس و جو می‌کنن. اینقدر این مردم رو ساده در نظر نگیرید. من نخواستم واژه های بدتر بکار ببرم که نظرم منتشر نشه ولی واقعا بعد این همه صحبتهایی که آقای واعظی کرد اصلا انتظار چنین طرحی نداشتم. واقعا بهم برخورد!!! نه فقط من که تمامی اطرافیان هم همین حس پیدا کردن. یه سر به سایت zoomit و نظر کاربران ذیل خبرهای مرتبط با این موضوع بیندازید تا ببینید که چقدر مردم احساس بدی نسبت به شما پیدا کرده اند.

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۱۱ ۲۲:۵۹

چقدر سراغ وبسایتهای ایرانی برای دانلود فیلم میرن؟! بابا قبول کنید دارید راه اشتباه میرید؟! میخواید مردم از رفتن به سایتهای فیلمی که سانسور شده منع کنید؟! خب نمیشه؟! اومدین ترافیک بین الملل دوبرابر کردین که چی؟! که مردم نرن؟! که مردم تشویق شن از وبسایتهای ایرانی استفاده کنن؟! مگر سر ماهواره که اینقدر به مردم فشار آوردن و هنوز هم میارن آخر به کجا رسید؟! بالای ۹۰٪ مردم تهران ماهواره دارن ولی هنوز ماهواره جنس قاچاقه!!! خیلی مضحکه!!! این خودش تشویق به خلاف قانونه!!! تعداد بسیاری از آدمهایی که اهل تکنولوژي و لپ‌تاپ و موبایل هستند دارن از فیلترشکن استفاده میکنن بعد شماها هی دائم در حال فیلترین. Waze، Youtube و ... . الان اینا فیلتر شدن مردم استفاده نمیکنن؟! به خدا کاربرهای waze از وقتی فیلتر شد، بیشتر شده. تمام طبقه دانشگاهی دارن از Youtube به عنوان یه منبع آموزشی استفاده میکنن بعد شما گیر دادین به اون چند درصد فیلمی که محتوای غیر داره!!! دست بردارین از این کارهای صلبی بی منطق. یه ذره منطقی باشید. ۴۰ ساله از عمر این نظام گذشته و هنوز درس نگرفتین. واقعا متاسفم. البته میدونم که این تیکه های آخر حرفم مربوط به فیلترینگ کاملا مرتبط با وزارت ارتباطات نیست و مربوط به دادستانی است ولی بالاخره طرح جدید تعرفه رو شما مطرح کردین و دارین امضا میکنین و من هیچ دلیلی در این طرح ندیدم جز اینکه روتون نشده بگید اینترنت گرون میشه. خواستید اینجوری عنوان کنید که بار روانی کمتری داشته باشه یا اینکه خواستید جلوی استفاده از فیلترشکن و استفاده از سرویسهایی چون Youtube رو بگیرید ...