• جمعه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۸:۳۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96051308004
  • منبع : نمایندگی خوزستان

امام جمعه موقت اهواز:

عدم‌پرداخت معوقات کارگران در واحدهای تولیدی نگران‌کننده است

عدم‌پرداخت معوقات کارگران در واحدهای تولیدی نگران‌کننده است

ایسنا/خوزستان امام جمعه موقت اهواز با اشاره به تعویق در پرداخت دستمزد کارگران در برخی از واحدهای تولیدی، گفت: این موضوع نگران‌کننده است و مسئولان برای حل مشکل، همت بیشتری کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی در خطبه‌های نمازجمعه امروز (۱۳ مردادماه)، نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و با اشاره به سالروز ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: امروز روز عظیمی است؛ روز پیوند با امام علی بن موسی الرضا(ع).

وی با اشاره به آیه ۲۶ سوره فتح گفت: در این آیه خداوند به یک دو قطبی بزرگ در جهان بشریت اشاره می‌کند و آن جبهه‌بندی کفر و ایمان است. بزرگ‌ترین ویژگی جبهه کفر در این آیه جاهلیت ذکر شده و ویژگی جبهه حق، سکینه و آرامشی است که خداوند بر دل اهل ایمان حاکم می‌کند.

حاجتی اظهار کرد: عبارت «وَأَلْزَمَهُمْ كَلِمَةَ التَّقْوَى» در این آیه ویژگی دیگر جبهه حق است. خداوند جبهه حق را ملزم به رعایت کلمه تقوا کرده است. امام رضا(ع) در سخنی صریح فرمود: «ما کلمه تقوا هستیم.» اگر دلی با امام رضا(ع) و اهل‌بیت(ع) پیوند خورد، به کلمه تقوا ملزم شده است.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه به حدیث سلسله الذهب که امام رضا(ع) در نیشابور بیان فرمودند، اشاره کرد و گفت: مطابق این حدیث کسی که معتقد به «لا إله إلّا الله» باشد در حصن حصین الهی قرار می‌گیرد و از عذاب به دور خواهد بود و رسیدن به این امنیت شروطی دارد که یکی از آنها ولایت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) است.

وی با بیان اینکه دوره بیست ساله امامت امام رضا(ع) بی نظیر و آثار آن در توسعه فرهنگ امامت کم نظیر است، گفت: تقوا و ولایت اهل‌بیت(ع) از هم جدا نشدنی است و بزرگترین وصف برای امام رضا(ع) همین کلمه تقوا است.

حاجتی در خطبه دوم نماز نیز به رعایت تقوا تأکید کرد و با اشاره به مناسبت‎های این هفته، بیان کرد: روز گذشته مراسم بسیار مهم تنفیذ حکم ریاست جمهوری اسلامی برگزار شد؛ تنفیذ در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران جایگاه مهمی دارد. به گونه‌ای که امام خمینی(ره) فرمود: «اگر کسی بخواهد بدون تنفیذ ریاست جمهوری کند، طاغوت است.»

حاجتی با اشاره به سفارش‌های مهم مقام معظم رهبری در متن حکم و سخنرانی ایشان، گفت: رهبر معظم انقلاب توصیه‌های مهمی کردند و فرمودند «قدر امانت را بدانید، با برنامه حرکت کنید، جامعه را دو قطبی نکنید و در تعاملات بین‌المللی از دشمن غفلت نکنید.» همچنین فرمودند «برنامه های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنید و از محرومان غافل نشوید.»

خطیب نماز جمعه اهواز با تأکید بر اینکه مسئولان فرمایشات مقام معظم رهبری و سایه ولی‌فقیه را قدر بدانند، افزود: امروز آینده شماست. امروز آینده امت اسلامی است. حال و آینده متعلق به امام خمینی(ره) است و آنانی که در خط امام راحل قدم برمی‌دارند، پیروز هستند. این وعده‌ای است که امام راحل داد و فرمود: «اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.» پیروزی نیروهای یمن، نیروهای حزب‌الله و تحولات، این سخن را اثبات می‌کنند.

وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها بدانند که مردم ما با تحریم‌ها تسلیم نخواهند شد. تا آخرین نفس در راه ولایت اهل‌بیت(ع) هستیم و آنانی که در درون و برون نفوذی هستند و خط می‌دهند بدانند که این مردم یک لحظه دامان ولایت فقیه را رها نخواهند کرد.

حاجتی در پایان خطبه‌های نماز جمعه گفت: در برخی از مناطق اخبار قطعی آب می‌رسد، مسئولان دقت بیشتری کنند. همچنین معوقات دستمزد کارگران در برخی از واحدهای تولیدی نگران‌کننده است، مسئولان برای حل مشکل همت بیشتری کنند. همچنین موسساتی همچون آرمان و امثال آن که تعطیل یا ورشکسته شدند، استاندار و نمایندگان مردم قدم‌های جدی‌تر بردارند و نگرانی سپرده‌گزاران را برطرف کنند. دستگاه‌های قضایی و نیروی انتظامی برخی از تورهای مسافرتی(با مجوز یا بی مجوز) را که منویات ناشایستی را دنبال می‌کنند، جلوگیری و مدیریت کنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha