• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96051508884
  • خبرنگار : 71429

در همایش بین‌المللی حقوق بشر اسلامی تاکید شد

بت حقوق بشر غربی باید شکسته شود

بت حقوق بشر غربی باید شکسته شود

در همایش بین المللی حقوق بشر اسلامی که صبح امروز در ستاد حقوق بشر قوه قضاییه برگزار شد بر رهایی از سلطه حقوق بشر غربی تاکید شد.

به گزارش ایسنا، حکیمه بی ریا استاد دانشگاه در این همایش با ارایه مقاله «حقوق بشر اسلامی از امکان تا ضرورت» گفت: پیش نیاز نظام حقوق بشر اسلامی رهایی از سلطه حقوق بشر غربی است.

وی بیان کرد: تحریم‌ها علیه ایران به بهانه حقوق بشر اعمال می‌شود که مستلزم این است ما بت حقوق بشر غربی را بشکنیم.

در ادامه، پروین سلیحی همسر شهید لبافی‌نژاد گفت: جوامع غربی برای اینکه بتوانند در حیطه استکباری خود نظم ایجاد کنند و افراد را با ظلم و ستم شان هماهنگ کنند برای خود اعلامیه هایی مطرح می کنند و آنچه که باعث شده تا امروز آنها ظلم و ستم کنند، ناشی از ضعف ما بوده است.

حجت الاسلام شیخ احمد نماینده کشور عربستان نیز با بیان اینکه در عربستان سعودی هیچ انتخاباتی ندارند، گفت: از لحاظ آزادی بیان محدود هستیم. شیعیان عربستانی در شرق این کشور مستقر هستند. حدود دو الی سه میلیون جمعیت شیعه در عربستان داریم  که آنها در فشار مستمر قرار دارند و محدودیت‌های زیادی دارند.

شیخ احمد با اشاره به دستگیری شیخ نمر گفت: دادگاه‌های ما در عربستان مستقل نیستند و کل کارهای قضایی در عربستان زیر نظر  وزارت کشور انجام می‌شود. شیخ نمر حق ندارد از طرف خود یک وکیل معرفی کند. برای حدود بیست نفر حکم اعدام صادر شده و قاضی دخالتی در آن ندارد؛ در واقع حقوق بشر ابزاری برای اهداف سیاسی شده است، مردم عربستان امیدی به سازمان های حقوق بشر ندارند.

شیخ احمد اضافه کرد: رژیم آل سعود 23 نفر را به شهادت رساند. دوستان ما برای جلوگیری از ستم آل سعود بیانیه دادند، ولی فایده ای ندارد و کارش را ادامه می دهد و تهدید می کند و انسان ها را می کشد.

در ادامه این همایش، دکتر یوسف نماینده‌ای از کشور یمن گفت: بهتر است عربستان را سعودی بنامیم زیرا عربستان نسل ما را زیر سوال برده و نماینده ما عرب ها نیستند و ما از نسل محمد (ص) هستیم.

وی افزود: اسم حقوق بشر شایسته سازمان ملل نیست و باید حقوق بشر دروغین بنایم، حقوق بشری که با پول آل سعود خریدنی است.

یوسف افزود: دلایل مختلفی برای بیماری وبا وجود دارد. 120 هزار نفر در  سال گذشته مبتلا به این بیماری شدند که قادر به درمان‌شان نیستیم. در ماه‌های گذشته این تعداد به 400 هزار نفر رسیده است و دو هزار نفر بر اثر این بیماری از دنیا رفتند.

وی تاکید کرد: محاصره یمن و نقش سعودی ها در بیماری بسیار تاثیرگذار است و به همین دلیل امکان درمان بیماری وجود ندارد.

در ادامه این همایش صادق الشریفی نماینده دیگر از کشور یمن گفت: یمن هیچ جنگی با همسایگان خود ندارد و اکثر یمنی‌ها شیعه هستند. یمن به علت موقعیت استراتژیک و اقتصادی خوبی که دارد بقیه درصدد استفاده از آن هستند. از اهداف جنگ در یمن محروم کردن ملت یمن از انواع آزادی هاست. تمامیت یمن مورد حمله و جنگ قرار گرفته و با اسلحه های انگلیس و آمریکا به یمن حمله می‌شود. این کشورها که مدعی حقوق بشر هستند اسلحه‌های خود را برای حمله به یمن استفاده کرده اند.

وی افزود: بیمارستان‌های وابسته به مراکز بین‌المللی در برابر این تهاجمات سکوت کرده‌اند و بان کی مون به یمن سفر می کند که عربستان  را از لیست سیاه کودکان خارج کند.

در ادامه ابومحمد نماینده کشور بحرین در این همایش گفت: بحرین سعی می‌کند که با حقوق بشر بازی کند. 120 هزار اجنبی قادر به دریافت تابعیت بحرینی و دریافت خدمات هستند که باعث تغییر در جمعیت بحرین شده است. این تابعیت‌ها غیر قانونی است و باعث می شود که بومیان بحرینی در اقلیت مطلق قرار گیرند و هیچ چیزی از بحرین باقی نماند. مخالفت با این سیاست سیستماتیک بحرین به این دلیل است که ساکنان اصلی بحرین در صف دریافت خدمات رفاهی و اجتماعی هستند.

وی افزود: در تمامی کشورها دولت‌ها به مردم خود اعتماد دارند ولی این موضوع در بحرین برعکس است. افرادی که تابعیت کسب کردند برای خود مجتمع ساخته و از بحرینی ها خود را بالاتر می بینند و حکومت هم در خودبرتربینی به آنها کمک می کند.

خانم شاکری از مبارزان بحرین و فعالان حقوق بشر و همسر ابومحمد گفت: با آغاز بیداری اسلامی جنبش های مردم بحرین شکل قوی تری گرفت. از سال 2011 تاکنون بیش از 11 هزار بازداشت خودسرانه داشتیم که  از این تعداد بیشترین بازداشتی ها از طفل ها بود و 4 هزار نفر در زندان‌های بحرین مورد شکنجه قرار گرفتند.

وی افزود: تجمع‌های مسالمت آمیز بحرینی‌ها سرکوب شد. متاسفانه نخست وزیر بحرین عموی حاکم بحرین است که 45 سال است تغییری نکرده است و از سه سال گذشته تاکنون هیچ تجمعی اعم از  مسالمت آمیز و غیر مسالمت آمیز برگزار نشده و  حق اجرا هم ندارند.

در ادامه کریمی  مسئول یکی از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه جنایات شیمیایی در سردشت، گفت: در قرآن به موضوع کرامت انسان‌ها و تقوا اشاره شده است که ملاک اصلی برتری انسانهاست. نگاهی به کارها و اقدامات حضرت رسول اکرم (ص) در زمان آغاز اسلام حکایت از حقوق بشر واقعی دارد.

کریمی افزود: بر اساس اعلام منابع رسمی حدود 8 هزار نفر به دلیل بمباران شیمیایی شهید شدند. بعد از بمباران شیمیایی تعدادی از مصدومان را به اروپا فرستادیم و اروپایی‌ها فهمیدند که عراق از چه سلاحی استفاده کرده است، اما متاسفانه در برابر این موضوع سکوت کردند و باعث شدند تا صدام بیش از پیش وقیح شده و جنایت بیشتری انجام دهد.

وجیهه نقوی نماینده مردم پاکستان در این همایش گفت: اگر می‌خواهیم حقوق بشر را به طور کامل بفهمیم باید ببینیم که اسلام درباره حقوق بشر چه گفته است. اسلام امنیت را اولین اصل حقوق بشر می‌داند و امروز می‌بینیم که آن چیزی که غربی‌ها درباره‌اش حرف می‌زنند به عنوان حقوق بشر خالی از مفهوم امنیت است.

وی گفت: ما باید حقیقت حقوق بشر اسلامی را به جهانیان نشان بدهیم تا بفهمند که امروز در زیر یک چتر پوشالی به اسم حقوق بشر قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به افزایش خشونت علیه زنان در پاکستان گفت: وقتی درباره حقوق زنان حرف می‌زنند در اصل فقط حقوق زن را محدود به موضوع کشف حجاب می‌کنند. غربی‌ها به هیچ کدام از جنبه‌های مختلف زندگی زنان توجهی نکرده و اصلا برایشان مهم نیست و فقط بر روی موضوع کشف حجاب متمرکز شده‌اند و کشف حجاب را دروازه پذیرش حقوق بشر می‌شناسند.

در ادامه این همایش جمال حسین نماینده کشور میانمار با اشاره به نسل کشی مسلمانان در میانمار گفت: میانمار مورد مظلومیت واقع شده و کشت و کشتار در آنجا وجود دارد و از آن چیزی که در برخی رسانه‌ها مطرح می شود ۶۰ درصد واقعی است و میزان کشته‌ها چندین برابر است.

وی افزود: تندروهای میانماری به نام گروه ۶۶۹ نوعی داعش اند که در آن کشور اقدام به کشتار مسلمانان و به خصوص شیعیان می‌کند. این گروه جنایتکار فراموش کردند که در مقابل غیرمسلمانان باید با شیعیان متحد شوند.

در ادامه مونا شریعتی نماینده‌ای از عراق از جنایات صدام و اینکه هم مردم عراق و هم مسلمانان از دست جنایات او رنج برده اند سخن گفت و افزود: با اینکه صدام رفته ولی اثراتش هست و سرکرده های بعثی ها ماندند و با حمایت اسراییل و آمریکا داعش را تشکیل دادند.

دختر شهید لاجوردی نیز گفت: امروز با سیاست‌های دوگانه غرب در موضوعات مختلف روبرو هستیم. عوامل وجود تروریست در جهان قابل تامل و بررسی است. منافقین در کشور ما در دهه 60 جنایات زیادی را مرتکب شدند. جنایات داعش گوشه‌ی از جنایات منافقین است. منافقین رکورددار ترورهای وحشیانه در جهان هستند و 17 هزار شهید ترور را توسط منافقین داریم که به ثبت رسیده است.

دختر شهید لاجوردی ادامه داد: ترور دانشمندان هسته‌ای همه بدست منافقین بود. امروز سوال ما این است سازمانی که خود روزی مدعی مبارزه با امپریالیسم بوده چگونه است که در روزهای اخیر در همایشی که در پاریس برگزار می کند سعی می کند حمایت های خود را از آمریکا اعلام کند. روشن است که منافقین با آل سعود و داعش به وحدت رسیده‌اند برای مقابله با اسلام ناب محمدی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha