• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96051710363
  • خبرنگار : 90089

نماینده مریوان: دولت دوازدهم مشکل بیکاری را با گام‌های اساسی رفع کند

نماینده مردم مریوان در مجلس گفت: از دولت دوازدهم انتظار دارم مشکل اصلی جامعه یعنی «بیکاری» را با گام‌های اساسی از سر راه جوانان بردارد.

به گزارش ایسنا، منصور مرادی در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: کسب رای اعتماد ملت بزرگ ایران در دور دوازدهم ریاست جمهوری پس از مراسم تنفیذ و تحلیف به رییس‌جمهور تبریک گفته و از دولت دوازدهم انتظار دارم این دولت مشکل اصلی جامعه یعنی «بیکاری» را با گام‌های اساسی از سر راه جوانان بردارد.

نماینده مردم مریوان در مجلس رییس‌جمهور را مخاطب سخنانش قرار داد و یادآور شد: اهل سنت به ویژه مردم کردستان در هر دو انتخابات با آراء بالا به شما رای دادند اما متاسفانه در مراسم تحلیف حتی از یک نفر از بزرگان اهل سنت دعوت نشد و جای حضور علما و بزرگان اهل سنت در این مراسم واقعا خالی بود. شما بارها گفته‌اید «شهروند درجه دو» نداریم آیا واقعا چنین است؟ در سخنرانی مراسم هفته وحدت سال گذشته گفتید «شیعه و سنی با یکدیگر فرق ندارند و با یکدیگر برادرند» ما هم همین را می‌گوییم اما دلیل استفاده نکردن از اهل سنت در پست‌های وزارت  و معاون وزیر و مدیرکل وزارتخانه‌ها و استفاده نکردن از سایر نخبگان اهل سنت در تصمیم‌گیری‌های کشوری چیست؟ شما که قبل از انتخابات قول دادید از اهل سنت در بخش‌های مدیریتی استفاده کنید، چرا به وعده خود عمل نمی‌کنید؟

وی ادامه داد: در کردستان خانواده‌ای نداریم که دغدغه بیکاری جوان تحصیل‌کرده نداشته باشد، حل و رفع مشکل بیکاری به دغدغه مردم و نمایندگان تبدیل شده است، زیبنده شما نیست که کردستان که در دو دوره یازدهم و دوازدهم رتبه نخست رای به شما را داده است، در سایر رتبه‌ها  و شاخص‌های توسعه از سایر استان‌های کشور در ردیف‌های پایین‌تر قرار داشته باشد. محرومیت استان کردستان به دلیل موقعیت خاصش با محرومیت سایر استان‌ها به کلی متفاوت است.

نماینده مردم مریوان در مجلس تاکید کرد: حالا نوبت شماست که دِین خود را به این مردم ادا کنید. نیروهای کردستانی لیاقت وزارت را دارند و با اعتماد، به شما رای دادند حالا شما هم به آنان اعتماد کنید. 30 درصد جامعه ایران متشکل از اهل سنت است، چند درصد کابینه از اهل سنت تعیین می‌شود؟ انتظار داریم از نمایندگان ادوار اهل سنت در سمت‌های مدیریتی در مشاوره‌ها استفاده شود. متاسفانه نمایندگان ادوار پس از پایان دوره نمایندگی‌شان در هیچ منصب مدیریتی به کار گرفته نمی‌شوند که این بزرگ‌ترین مشکل جامعه اهل سنت کردستان است.

مرادی خواستار اختصاص بودجه و امکانات دولتی برای اتمام پروژه نیمه کاره جاده مریوان - سنندج و تونل باغان شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha