• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96052213307
  • خبرنگار : 90089

تشکر نماینده اردبیل از رییس‌جمهور برای کاهش میانگین سنی کابینه دولت دوازدهم

تشکر نماینده اردبیل از رییس‌جمهور برای کاهش میانگین سنی کابینه دولت دوازدهم

نماینده مردم اردبیل در مجلس با گلایه از رییس‌جمهور به دلیل استفاده نکردن از زنان و اقلیت‌های مذهبی، از وی به دلیل کاهش سن کابینه تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، محمد فیضی در نطق میان‌دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت  و تبریک شهید حججی، گفت:  قدرت و شهامت جوانان مومن و انقلابی که برای حفظ ارزش‌ها و سرزمین‌های اسلامی، سینه سپر می‌کنند باعث ریشه‌کنی شجره خبیثه وهابیت و تروریسم از جهان اسلام خواهد بود.

وی با گلایه از رییس‌جمهور در استفاده از زنان و اقلیت‌های مذهبی در کابینه دولت دوازدهم، گفت: حداقل خواهان به کارگیری این عزیزان در سطح معاونت دستگاه‌ها هستم. از بعد کاهش میانگین سنی کابینه تشکر می‌کنم به ویژه معرفی اولین وزیر دهه شصتی.

با حمایت از وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: افزون بر پدیدآورندگان انقلاب اسلامی و افرادی که در آن دوران حضور داشتند، امروز شاهدیم فردی متولد بعد انقلاب که میراث‌دار انقلاب است، به سمت وزارت ارتباطات معرفی شده است، اما متأسفانه بعد از  معرفی، حرف و حدیث‌های بی‌اساس شنیده می‌شود، چراکه در طول این مدت آذری جهرمی را جوانی متخصص، پرانرژی، صبور، با تجربه و کاملا همسو با جناب آقای روحانی دیده‌ام و شایعه‌ها پیرامون وی هدفدار و تخریبی‌ هستند و می‌توان با برنامه‌های وی از فرصت‌های انقلاب دیجیتال بهره جست و با کارآفرینی و اشتغال در این حوزه کارهای اساسی انجام داد.

وی از  موافقت وزارت بهداشت و درمان برای  تکمیل بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل طی دو نامه و ارجاع این نامه‌ها برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد ابراز خرسندی کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تنظیم قرارداد مالی خط اعتباری بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا را نیازمند مطرح شدن این مسئله در شورای عالی اقتصاد و تصویب آن در این شورا شد و افزود: امیدوارم با همکاری  رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت اقتصاد شاهد اولین حرکت توسعه‌ای وزیر اقتصاد و دارایی جدید باشیم.

فیضی خواستار توسعه مناطق آزاد تجاری صنعتی شد و افزود: فرصت رشد و توسعه برای مناطق مرزی فقط و فقط با توسعه مناطق آزاد تجاری اتفاق می افتد اما متاسفانه  صدا و سیما که گاه و بی‌گاه برنامه‌هایی را جهت تخریب مناطق آزاد تجاری به نمایش می‌گذارد و از همه مزایای این مناطق چشم پوشی کرده و معایب آن را برجسته می‌کند. صدا و سیما کمر همت بسته تا تنهاترین فرصت رشد مرزنشینان غیور را از آنان بگیرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس متذکر شد:  عدم کارایی یک منطقه آزاد تجاری نباید به تمامی مناطق تعمیم یابد؛ چراکه مناطق آزاد تجاری و ویژه جزو تعهدات دولت در بسیاری از مناطق مرزی است و حدود ۸ میلیون نفر ایرانی انتظار تصویب این لایحه را دارند، لذا از دولت و کمیسیون اقتصادی تقاضا دارم که بعد از تشکیل کابینه در اولین فرصت لایحه را به صحن علنی مجلس ارسال کند. برنامه شب گذشته تلویزیون واقعا یک طرفه بود و نیازمند تدبیر بیشتری داشت. توسعه مناطق آزاد در برنامه ششم توسعه تاکید شده و در تصویب این لایحه مورد انتظار است.

وی اصلی‌ترین مشکل مردم را اشتغال و  معیشتی دانست و افزود: توجه سازمان برنامه و بودجه را به ماده ۳۲ بند (ب) احکام دائمی برنامه های توسعه کشور جلب می کنم، چراکه مجلس به تکلیف خود عمل کرده و مصوبه و فرصت لازم را برای دولت فراهم کرده است. توسعه متوازن زمانی اتفاق می افتد که نگاه ملی به توسعه جای خود را به نگاه منطقه‌ای و آمایش سرزمینی دهد. در این قانون به منظور تسهیل و تشویق سرمایه گذاری صنعتی و معدنی دولت باید اقداماتی را انجام دهد و شهرستان‌هایی که نرخ بیکاری آنها بالاتر از نرخ بیکاری کشور است به عنوان مناطق غیر برخوردار از اشتغال تعریف می شود. این مناطق با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، وزارت کار و تصویب هیأت وزیران تعیین می شود و  در این قانون دولت موظف است مشوق های لازم جهت ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، اعتبارات مورد نیاز را در لوایح بودجه پیش بینی کند و انتظار می رود در سال ۱۳۹۷ اولین اقدام ضروری عملیاتی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: دولت موظف است معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در مناطق غیربرخوردار از اشتغال را به میزان معافیت‌های منظور شده در مناطق آزاد تجاری اعمال کند، توسعه واحد و تولید کالاهای جدید نیز مشمول این حکم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha