• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96052213565
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۲ مرداد بخوانید؛

تاکید بر شفافیت وضع مالی وزاری پیشنهادی/ چند انتصاب جدید/عراق میانجی می‌شود

تاکید بر شفافیت وضع مالی وزاری پیشنهادی/ چند انتصاب جدید/عراق میانجی می‌شود

درخواست ۱۶۷ نماینده برای شفاف‌کردن وضعیت مالی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، انتصاب عیسی کلانتری برای ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، امضای تفاهم نامه همکاری امنیتی ایران و عراق، برخی نظرات پیرامون کابینه پیشنهادی روحانی، تعیین زمان بررسی صلاحیت هیئت وزیران پیشنهادی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، بیست ودوم مرداد ماه ۱۳۹۶ است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه عملیات‌های بعدی‌مان به نام شهید حججی است گفت: شهید محسن حججی، مظلومانه اما با صلابت، شکوه قامت ملت ایران را در دفاع از ملت سوریه و امنیت ملی کشورمان به نمایش گذاشت.   سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در  بررسی تحولات منطقه، شکست‌های تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق و نیز تشریح توانمندی‌های دفاعی کشور در جهت مقابله با تهدیدات فرارو، افزود: موشک‌های ما آنقدر زیاد است و نرخ تولید موشک‌هایمان آنقدر بالاست که برای ذخیره‌سازی موشک‌هایمان با مشکل جا مواجهیم.

سردار سرلشکر جعفری در مراسم گرامیداشت شهید محسن حججی در مسجد جامع شهر نجف آباد گفت: سپاه پاسداران موفق شده است ۳۰ هزار همچون محسن حججی ها(جوانان مومن و انقلابی) را در خودش سازماندهی کند که در نیروهای مختلف زمینی، دریایی، هوایی و نیروی های قدس و واحدهای مختلف بسیج در سراسر کشور این سازماندهی گسترده صورت گرفته است.

وزیر کشور ایران و عراق تفاهمنامه امنیتی دو کشور را امضا کردند. یادداشت تفاهم همکاری وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی علیه السلام به امضای وزرای کشور ایران و عراق رسید.

درخواست ولیعهد عربستان از عراق برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض؛ وزیر کشور عراق با اشاره به سفر اخیر خود به عربستان و دیدار با ولیعهد این کشور گفت: محمدبن سلمان رسما از من درخواست کرد تا عراق واسطه‌ای بین ایران و عربستان برای کاهش تنش‌ها باشد.

عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست شد. رییس‌ جمهور در حکمی دکتر عیسی کلانتری را به عنوان معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد.

علی‌اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی شد. رییس‌ جمهور در حکمی علی‌اصغر مونسان را به عنوان «معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» منصوب کرد.

۱۶۷ نماینده مجلس نیز  با امضای نامه‌ای، از رییس‌جمهور خواستند تا برای شفافیت وضعیت مالی وزرای پیشنهادی لیست اموال و دارایی‌های آنان به صورت محرمانه در اختیار نمایندگان مجلس قرار گیرد.

برخی نظرات پیرامون کابینه پیشنهادی روحانی

خضری: معرفی کرباسیان به‌عنوان وزیر پیشنهادی گامی رو به جلو در اقتصاد است

تاجگردون: مجلس به اکثر وزرای پیشنهادی رای اعتماد می‌دهد

نگاه مثبت فراکسیون امید به حاتمی، وزیر پیشنهادی دفاع

سعیدی: وزیر آموزش‌وپرورش در سطوح مختلف مدیریتی به استفاده از بانوان باور داشته باشد

دفاع نماینده دیر و کنگان از عملکرد «علی ربیعی»

حاضری: روحانی نگاه اصلاح‌طلبانه در بکارگیری از توانمندی زنان را عملیاتی کرد

ارفع‌نیا: امیدوارم با حضور دکتر لعیا جنیدی برای جامعه حقوقی قدم‌های مثبتی برداشته شود

نماینده کاشمر: وزیر پیشنهادی بهداشت روحیه جهادی و انقلابی دارد

احمد بشیریه: فراجناحی بودن، موجب اقبال جامعه حقوقی به آقای آوایی شده است

تجری: بیشتر وزرای پیشنهادی می توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند

تشکر نماینده اردبیل از رییس‌جمهور برای کاهش میانگین سنی کابینه دولت دوازدهم

دلخوش: تذکرهای زیاد مجلس به خاطر بی‌توجهی برخی وزرا به خانه ملت است

کیانوش‌راد: استفاده از زنان در سطوح میانی مدیریت رویکرد مثبتی است

مطهری: جناحی نبودن وزرای پیشنهادی نقطه مثبتی است

حمایت حزب وحدت و همکاری ملی از کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور

***

رضا نظر آهاری، سفیر ایران در ژاپن روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نقطه عطفی در روابط دو کشور دانست و گفت: به علت تعاملات ایران و ژاپن در زمان جاده ابریشم، ژاپنی‌ها تصور بسیار خوبی از ارتباط با ایران دارند و همیشه از آن دوران به نیکی یاد می‌کنند. وی در خصوص اینکه ژاپن کشوری توسعه یافته است، اظهار کرد: کشور ژاپن شاخص‌های توسعه یافتگی منحصر به فردی برای خود دارد و از شاخص‌های غربی پیروی نمی‌کند و همیشه تلاش داشته که از مشخصه‌ها، فرهنگ و تاریخ خود برای توسعه استفاده کند.

روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به لفاظی‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه کره شمالی و تهدید برای حمله به این کشور نوشت: ترامپ تهدید هسته‌ای واقعی جهان است و نمی‌توان وی را تنها با خیالپردازی کنار زد.

علی لاریجانی در نطق قبل از دستور امروز مجلس شورای اسلامی، با تسلیت شهادت محسن حججی، ‌ همانطور که در جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله قهرمان کمر رژیم صهیونیستی شکست، حججی‌های غیرتمند و قهرمان نیز آخرین بقایای تروریست‌ها را تحویل آمریکا و صهیونیستی‌ها و دست‌نشانده‌های منطقه‌ای آنان می‌دهند. همچنین در پی شهادت مدافع حرم محسن حججی طوماری از سوی نمایندگان مجلس در محکومیت اقدام تروریستی داعش امضا  شد.

یک عضو هیأت رئیسه فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه‌های توسعه گفت: این فراکسیون، نظارت بر تطبیق برنامه‌های وزرای پیشنهادی با سیاست‌های بالادستی و برنامه‌های کلان کشور را در اولویت کاری خود قرار داده است. محمد حسینی افزود: در ایام معرفی وزرا به مجلس کمیسیون ها و فراکسیون های مختلف برنامه های وزرای پیشنهادی را بر اساس اولویت مورد بررسی قرار می‌دهند و فراکسیون ویژه نظارت بر برنامه های توسعه کشور نیز با بهره گیری از کارشناسان خود و با حضور وزراء به دقت برنامه های ارائه شده به مجلس را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس سه‌شنبه هفته جاری صلاحیت هیئت وزیران پیشنهادی را بررسی خواهد کرد.مسعود پزشکیان با اعلام پایان جلسه علنی امروز  مجلس گفت که جلسه بعدی سه‌شنبه ۲۴ مرداد ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود.

رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه ۲ ایران گفت: نباید از ادای کلمه حقوق بشر هراس داشت؛ این موضوع جرم نیست بلکه بد تفسیر کردن حقوق بشر جرم است. سیدمهدی حسینی گفت: حقوق بشر قرار است ایجادکننده جامعه‌ای سالم، ‌ مولد و پیشرو باشد و به واقعیت‌های اصیل جامعه، آگاهی‌ها و رشد جامعه کمک کند نه آنکه جامعه‌ای را به گل فرو نشاند. وی تاکید کرد: احترام به حاکمیت کشورها اصل اساسی مد نظر فعالان حقوق بشر است.

یک حقوقدان با اشاره به اصل شفافیت در خصوص اموال وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور گفت که در کنار اهتمام به اجرای اصل ۱۴۲ قانون اساسی باید بیشتر در انتخاب‌های مان دقت کنیم و افرادی انتخاب شوند که شهوت ثروت نداشته باشند.  حسین میرمحمد صادقی تاکید کرد: قانون بررسی اموال مسئولان دقیق اجرا شود و مردم از نتیجه بررسی‌ها مطلع شوند.

*همچنین می‌توانید اخبار مربوط به بررسی طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا در مجلس شورای اسلامی را اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه یازدهم در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت یازدهم  با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha