• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96052414665
  • خبرنگار : 71089

نماینده اپوزیسیون ترکیه "پیشنهاد بی‌شرمانه" اردوغان را رد کرد

نماینده اپوزیسیون ترکیه "پیشنهاد بی‌شرمانه" اردوغان را رد کرد

انیس بربراوغلو، نماینده محبوس حزب "مردم جمهوری‌خواه" اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر احتمال مشارکت قلیچداراوغلو در پرونده جاسوسی که او به خاطرش زندانی است، "بی‌شرمانه" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، انیس بربراوغلو در پیامی مکتوب که از طریق وکلایش منتشر شده اعلام کرد: ممکن است از اجرای عدالت جلوگیری شده و یا تبرئه من به تعویق افتاده باشد اما در هیچ شرایطی من یک مجرم نیستم زیرا جرمی انجام نشده است.

این اظهارات پس از این بیان شد که اردوغان به تازگی اعلام کرد احتمال ارتباط کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه در پرونده جاسوسی و افشای اسرار محرمانه وجود دارد.

اردوغان اعلام کرد: من اخبار جالبی از زندان شنیده‌ام‌. فرد بازداشت شده به هم حزبی‌هایش اعلام کرده اگر من را آزاد نکنید صحبت خواهم کرد.

این نماینده محبوس ترکیه درباره این ادعای اردوغان گفت: می‌توانید محتوای مذاکرات من با کسانی که با من در زندان دیدار می‌کنند را از آنها بپرسید اما من در تمامی این دیدارها به یاد دارم که از روند قضایی پرونده خود صحبت کرده و اعلام کرده‌ام که هرگز امید خود را برای اجرای عدالت از دست نمی‌دهم.

همچنین بولنت تزجان، سخنگوی حزب مردم جمهوری‌خواه با انتقاد از اظهارات اردوغان گفت: این یک توطئه علیه حزب مردم جمهوری‌خواه و رهبر این حزب است.

وی ادامه داد: بربراوغلو هرگز چنین اظهاراتی را بیان نمی‌کند. دوستان ما در راستای حمایت از وی هر روز با او دیدار می‌کنند. پیشنهاد اردوغان به بربراوغلو این است که اگر او اعتراف کند که اگر قلیچدار اوغلو در این پرونده نقش داشته است آزاد خواهد شد.هیچ یک از دوستان ما چنین پیشنهاد غیراخلاقی را قبول نمی‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این حزب آیا روند قضایی علیه این اظهارات آغاز خواهد کرد یا خیر گفت: این حزب با همه حملات وارده از سوی "دیکتاتوری" مبارزه می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha