• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96052415230
  • خبرنگار : 71132

/مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/

بیگلری: طرح تحول در وزارت آموزش و پرورش اجرا شود

بیگلری: طرح تحول در وزارت آموزش و پرورش اجرا شود

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای طرح تحول در وزارت آموزش و پرورش شد.

به گزارش ایسنا، محسن بیگلری در جلسه علنی نوبت بعدازظهر امروز مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، اظهار داشت: آموزش و پرورش وضعیت بحرانی دارد و ما معتقدیم که دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم به عنوان وزارتخانه‌های بنیادین به ابرمرد و ژنرال نیاز دارند. آیا آقای بطحایی ژنرال است؟ آیا برنامه‌های ایشان پاسخگوی وضعیت بحرانی آموزش و پرورش است و چه برنامه‌ای برای این شرایط بحرانی پیش‌بینی شده است.

وی خواستار شفاف‌سازی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نسبت به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان شد و گفت: آیا خود را جای معلمانی گذاشته‌اید که حقوق یک میلیون و یک میلیون و نیم می‌گیرند و مستاجر هستند. برنامه شما برای پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت بازنشستگان، معیشت فرهنگیان، وضعیت نیروهای قراردادی و حق‌التدریس و وضعیت مناطق روستایی و مناطق محروم چیست. ۳۰ درصد کلاس‌های مناطق محروم باید منتظر حادثه شین‌آباد دیگری باشند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با شخص بطحایی مخالفتی ندارد، گفت: انتظار نداشته باشید یک نفر به عنوان وزیر آموزش و پرورش مشکلات این دستگاه عریض و طویل را حل کند. لازم است همه اعضای کابینه دوازدهم به آموزش و پرورش کمک کنند. می‌طلبد که در آموزش و پرورش طرح تحولی مشابه آنچه در وزارت بهداشت اجرا شد اجرا شود و حقوق و معیشت فرهنگیان ارتقا یابد.

بیگلری ادامه داد: مدیران مدارس برای پرداخت فیش آب و برق بدهکار هستند و برای کارهای خدماتی مدارس هم مشکل دارند. اکنون ۸۰ درصد نیروی خدماتی در مدارس با کمبود مواجه است.

این نماینده اهل سنت مجلس با انتقاد از عدم حضور اهل تسنن و کردها به عنوان مدیرکل در وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: آقای وزیر باید بگوید که برای ارتقای سطح علمی و جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان و درخشیدن دانش‌آموزان در المپیادهای علمی چه برنامه‌ای دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha