• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96052515504
  • خبرنگار : 71402

گابریل: سیاست سختگیرانه آلمان علیه ترکیه موفق بود

گابریل: سیاست سختگیرانه آلمان علیه ترکیه موفق بود

وزیر امور خارجه آلمان اقدام دولت برلین برای وارد آوردن "فشار اقتصادی" بر ترکیه را ستود. آلمان سیاستش در قبال ترکیه را در واکنش به زندانی کردن روزنامه‌نگاران و فعالان آلمانی بازنگری کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان سه شنبه تصمیم دولت برلین در بازنگری سیاستش در قبال ترکیه را ستود و به لس آنجلس تایمز گفت رویکرد سختگیرانه آلمان و فشار اقتصادی در حال جواب دادن است.

اظهارات گابریل پس از آن مطرح شد که دولت ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه رسما لیست سیاهی شامل نام ۶۸۰ شرکت آلمانی که آنکارا آنها را به ارتباط با سازمان‌های تروریستی متهم می‌کرد، رد کرد. در میان این شرکت‌ها نام شرکت خودروسازی "دایملر" و شرکت شیمیایی "بسف" به چشم می‌خورد.

گابریل سه‌شنبه به روزنامه "کولنر اشتات-آنسایگر" گفت: بحث گسترده‌ای در جامعه ترکیه وجود دارد و اردوغان مجبور شد تا بپذیرد که تهیه چنین لیست سیاهی اشتباه بود.  

ماه ژوئیه گابریل به تشریح سیاست جدید دولت آلمان در قبال ترکیه پرداخت. در بخشی از آن، به کسب و کارهای آلمان توصیه شد تا از سرمایه‌گذاری و تجارت با ترکیه اجتناب کنند. این اقدامات موجب شد تا آنکارا به سرعت درباره آن لیست سیاه تغییر موضع دهد و برلین را مطمئن سازد که هیچکدام از شرکت‌های آلمانی تحت نظر قرار ندارند.

با این حال رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان اذعان کرد که تدابیر سختگیرانه کشورش از جمله هشدارها درباره سفر به ترکیه بدون تبعات نبوده است. او گفت، قطعا این هشدارها به انسان‌هایی که نباید، از جمله به صاحبان هتل‌ها، رستوران‌ها و گارسون‌ها در غرب ترکیه که عمدتا مشتری‌های اروپایی و خصوصا آلمانی دارند، آسیب زده است. با این وجود، او گفت که باید از شهروندان کشورش حفاظت می‌شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha