• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96052817211
  • خبرنگار : 71184

/موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی/

نماینده رامیان: عرصه فرهنگ باید به کسی سپرده شود که خود اهل فرهنگ و مدارا باشد

نماینده رامیان: عرصه فرهنگ باید به کسی سپرده شود که خود اهل فرهنگ و مدارا باشد

نماینده رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ نیاز به کسی ندارد که فقط مدیر باشد بلکه نیازمند کسی است که خود هم اهل فرهنگ و مدارا باشد و باید به کسی سپرده شود که فرهنگ را بشناسد.

به گزارش ایسنا، علیرضا ابراهیمی که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه علنی امروز شنبه مجلس سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: ما نیاز به روشنفکر دینی و فرهنگی در عرصه وزارت ارشاد داریم. کسی که بتواند با اهل فرهنگ به گفت‌وگو و مدارا بنشیند و دکتر صالحی به عنوان یک روشنفکر تمام عیار دینی این صلاحیت را دارد.

وی افزود: امروز به کسی نیاز است تا بتواند فرهنگ را ترمیم کند و برای طرح‌های دشمن که به دنبال فاصله انداختن بین دین و زندگی مردم و اسلامیت و جمهوریت است برنامه داشته باشد و دکتر صالحی مدیری است که نفوذ کلام دارد و اصول را قبول دارد و فرهنگ را می‌فهمد و دیپلماسی دارد و می تواند ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های امروزی را پاسداری کند.

وی ادامه داد: جامعه ایرانی توسعه یافته متکی بر اصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است و با تاکید بر آزادی دینی و مردم سالاری استوار است و حمایت از هنرمندان و تشکل‌های صنفی و پاسداری  از ارزش‌های این جامعه ایرانی به خوبی در برنامه های دکتر صالحی دیده می شود و امروز نیاز به چنین فردی داریم.

نماینده رامیان و آزادشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عملکرد صالحی در بخش کتاب و نشر گفت: کتاب پیش از ورود ایشان دچار مشکلاتی بود و ایشان توانست با ورود مناسب و واگذاری امور اجرایی کتاب و نمایشگاه به اهالی نشر و فرهنگ آرامش را در این جامعه وارد کند و در زمینه تمرکز زدایی و سپردن امور به اهالی فرهنگ سابقه درخشانی از خود به جای گذاشت.

ابراهیمی در پایان تصریح کرد: صالحی را فردی کاردان می دانیم که امیدواریم با اراده نمایندگان و حضور در وزارت ارشاد بتواند زمینه ساز حرکت فرهنگی در جامعه اسلامی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha