• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96052817300
  • خبرنگار : 71132

حاشیه های چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرا در مجلس

از شجریان و کیارستمی تا محصورین و مخالف نماها در جلسه رأی اعتماد!

از شجریان و کیارستمی تا محصورین و مخالف نماها در جلسه رأی اعتماد!

نطق نماینده اصلاح طلب مردم دماوند در جلسه علنی امروز مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی تا حدی یخ جلسات رای اعتماد را شکست؛ چه این که تاکنون به اذعان بسیاری از نمایندگان مخالفت ها با وزرای پیشنهادی چندان جدی نبوده است.

به گزارش ایسنا، ششمین و هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم صبح و بعد از ظهر امروز (شنبه) در مجلس شورای اسلامی و با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای پیشنهادی برگزار شد.

در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس صلاحیت وزرای پیشنهادی راه و شهرسازی، صنعت، معدن وتجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی، نفت و کشور مورد بررسی قرار گرفت و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نیرو و ورزش به جلسه فردا صبح مجلس موکول شد. همچنین قرار است رای گیری برای وزرای پیشنهادی در جلسه علنی فردا انجام شود.

در جلسه امروز و در جریان سخنرانی محبی‌نیا نماینده میاندوآب در موافقت با وزیر پیشنهادی راه اظهارات وی مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفت. وی در بخشی از سخنانش در حوزه مخالفت با وزیر پیشنهادی راه سخن گفت و در بخش دیگر به دفاع از زنگنه پرداخت که با واکنش نمایندگان و تذکر رئیس مجلس مواجه شد.

ضرورت ارائه لیست اموال وزرا و برخی حاشیه سازی‌ها در این زمینه از جمله تذکرات امروز نمایندگان در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بود.

مهرداد لاهوتی در تذکری در همین رابطه به انتشار شایعاتی در خصوص اموال وزرای پیشنهادی در برخی کانال‌های تلگرامی اشاره کرد که رئیس مجلس در واکنش به آن گفت: ما برای کانال‌ها تصمیم نمی‌گیریم.

مصافحه سامری نماینده خرمشهر با محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه به وساطت چند نماینده در حاشیه جلسه علنی امروز نیز از حواشی جالب توجه ششمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بود.

جلسه بعدازظهر امروز شنبه مجلس شورای اسلامی تحت‌الشعاع اظهارات نماینده ایذه بود که گفت وزارت نفت اقدام به استخدام نمایندگان می‌کند.

وی البته در توضیحات بعدی خود گفت که منظورش استخدام نمایندگان ادوار بوده است.

اظهارات وی تذکرات چندین باره نمایندگان را در پی داشت. رئیس مجلس هم در این رابطه گفت هیچ نماینده‌ای را سراغ ندارد بعد از دوره نمایندگی به استخدام وزارت نفت درآمده باشد.

او به نمایندگان گفت که این روزها مطالب خلاف واقع زیادی در کانال‌ها و سایت‌ها علیه آنها مطرح می‌شود و نباید خودشان چنین القاء کنند که گویی وزارت نفت برای جذب رای نمایندگان اقدام به استخدام آنها می‌کند.

قاسم میرزایی نیکو، نماینده اصلاح طلب مردم دماوند در مجلس نیز در نطق خود در مخالفت باسیدعباس صالحی پای افراد زیادی را به جلسه رای اعتماد باز کرد؛ از سید معمار حسینه ارشاد و بانوی مجسمه مادر در حصر تا شجریان، خالد حسینی، اصغر فرهادی، عباس کیارستمی، محمود دولت آبادی و حتی هادی حیدری و محمد قوچانی.

محمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر نیز در اظهاراتش درباره حضور زنگنه در باشگاه نفت و نیرو سوال کرد که این اظهارات وی برداشت اشتباه لاهوتی نماینده لنگرود را به دنبال داشت که تصور کرده بود منظور وی باشگاه فوتبال نفت است.

او شعری را قرائت کرد و گفت: دانه فلفل سیاه و خال مه‌رویان سیاه هر دو جانسوزند اما این کجا و آن کجا.

بیژن زنگنه وزیر پیشنهادی نفت نیز در جریان دفاع خود از برنامه‌هایش برای تصدی وزارت نفت به اظهارات نماینده ایذه واکنش نشان داد و گفت: یک دغدغه وزرا و هیات رئیسه مجلس این است که بعد از دوره نمایندگی برخی نمایندگان کار ندارند و باید به آنها کار بدهیم. من اگر نماینده ادوار را استخدام کردم به این امر افتخار می‌کنم، اما نمایندگان ادوار عموماً نمی‌توانند در رای اعتماد برای من رای جمع کنند و من آنقدر عقل سیاسی دارم زیرا با نمایندگان مستقر رقیب هستم.

وزیر پیشنهادی نفت همچنین در اظهاراتش از ظریف به خاطر گشایش‌ها در حوزه نفت تشکر کرد و در بخش دیگری گفت: گردنم را هم بزنید از سهم ایران در بازار جهانی نمی‌زنم.

یکی از تذکرات مطرح شده در جلسه امروز مربوط به نحوه مخالفت نمایندگان با وزرای پیشنهادی بود که به گفته کواکبیان مخالفت جدی نبوده است.

او در توضیحاتش این دسته از نمایندگان را مخالف‌نما خواند و از همکارانش خواست به نقد جدی وزرا بپردازند.

جلسه علنی بعدازظهر امروز شنبه مجلس در حالی پایان یافت که ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو و ورزش به فردا یکشنبه موکول شد و رای‌گیری برای صلاحیت وزرا نیز فردا انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha