• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 96052918094
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

ارتقای کیفیت آموزشی راه برون رفت آموزش و پرورش از مشکلات کنونی است 

مدرسه-دانش آموز-معلم-کلاس درس

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: توجه به ارتقای کیفیت آموزشی و مدیریت بهبود مستمر در این حوزه به عنوان یک اصل اساسی در آموزش و پرورش می‌تواند راهگشای بسیاری از گره‌ها و مشکلات باشد. 

به گزارش ایسنا، احمد ناصری در کارگاه هنرآموزان رشته‌های زراعی و باغی مراکز فنی و حرفه‌ای و کار دانش سراسر کشور در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین و توجه جدی بر امر ارتقای کیفیت آموزشی است تا زمینه تحول جدی در این حوزه فراهم آید که در دولت یازدهم وزاری قبلی و فعلی و وزیر آینده آموزش و پرورش بر این سیاست محوری در نظام تعلیم و تربیت به عنوان یک استراتژی و حرکت راهبردی تاکید دارند. 

وی گفت: ما به غیر از اعمال سیاست کیفی‌سازی آموزشی راه دیگری نداریم و باید هدف‌گذاری‌ها بر ارتقای کیفیت آموزشی و در ادبیات مدیریت بر بهبود مستمر فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی باشد که زمینه‌ساز تحولاتی اساسی خواهد بود. 

ناصری بیان کرد: ما در سال تحصیلی 96-95 شعارمان را ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی با نوآوری و مشارکت گروهی قرار دادیم که نتایج آن را در سال تحصیلی جاری به خوبی می‌بینیم. 

وی بر ضرورت بهبود وضعیت آموزشی با توانمندی گروه‌های تخصصی در حوزه آموزشی نظیر انجمن علمی معلمان به عنوان یک تشکل حرفه‌ای غیردولتی و همچنین گروه‌های آموزشی عنوان کرد و گفت: ما هرچه قدر در برگزاری سمینارهای علمی، دوره‌های آموزشی و تهیه امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری اقداماتی را انجام دهیم قطعا به جهش آموزشی و پرورشی کمک خواهد شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل امر نظارت بر حوزه آموزشی را یادآور شد و گفت: مدیر مدرسه در جایگاه رهبر آموزشی و به عنوان یک معلم حرفه‌ای باید نقش و جایگاه خود را به خوبی انجام دهد چرا که محوریت مدرسه با یک مدیر توانمند می‌تواند زمینه‌ساز تحولات جدی باشد. 

ناصری ادامه داد: در این زمینه ایجاد وحدت رویه در اقدامات و فعالیت‌ها در کنار توجه جدی به تنوع فعالیت‌ها با خلاقیت و ابتکار و استقبال از ایده‌های نو و مبادله تجربیات به خوبی در این کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی اتفاق می‌افتد که قطعا همه آنها به ارتقای جایگاه مدرسه و بهبود کیفیت مدیریت آموزشگاهی و توانمندسازی در این حوزه منجر خواهد شد.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت نظام تعلیم و تربیت در استان اردبیل گفت: استان اردبیل از 19 ناحیه و منطقه آموزشی تشکیل شده که با جمعیتی بالغ بر 19 هزار نفر پرسنل تلاشگر و 230 هزار نفر دانش‌آموز و نوآموز در 3 هزار و 395 واحد آموزشی در قالب 12 هزار کلاس درس برنامه‌های آموزشی و پرورشی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در هزار و 500 روستای استان فضای آموزشی حتی به اندازه کلاس برای یک یا دونفر از دانش‌آموزان مهیا شده است، گفت: در 35 مدرسه استان ما دانش‌آموزان محدود یک تا سه نفر داریم. 

ناصری به پوشش تحصیلی 99 درصدی در دوره ابتدایی اشاره کرد و گفت: 60 درصد دانش‌آموزان استان اردبیل در دوره ابتدایی و مابقی در متوسطه اول و دوم تحصیل می‌کنند. 

وی به فعالیت 201 هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار دانش اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود فضای آموزشی در اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد 40 درصد مدارس استان دونوبته اداره می‌شود که این شرایط از میانگین کشوری که حدود 10 درصد است آمار بالایی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.