• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96053018596
  • خبرنگار : 71132

در نامه‌ای خطاب به اژه‌ای،

مطهری: چرا با درخواست محاکمه علنی محصورین مخالفت می‌شود؟

مطهری: چرا با درخواست محاکمه علنی محصورین مخالفت می‌شود؟

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه درباره وضعیت مهدی کروبی خواستار دلیل مخالفت با درخواست محاکمه علنی محصورین شد.

به گزارش ایسنا، در نامه علی مطهری خطاب به محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه‌ قضائیه آمده است:

«با اهداء سلام، در مصاحبه اخیرتان با اشاره به حوادث سال ۸۸ گفته‌اید «یک اقدامی شورای عالی امنیت ملی در سال ۸۹ نسبت به برخی که در رأس قضایا بودند گرفت و این تصمیم منجر به محصور شدن برخی افراد شد و همچنان آن مصوبه به قوت خود باقی است.»

به عرض می‌رسانم آن مصوبه حداکثر در شرایط اضطرار و آشوب موجه بوده و ادامه حصر خانگی پس از آن نیاز به حکم قضائی داشته و الاّ مخالف اصول سی و دوم تا سی و هفتم قانون اساسی است. هیچ گاه شورای عالی امنیت ملی نمی‌تواند جای قوه قضائیه را بگیرد و بدون محاکمه و شنیدن دفاعیات متهم برای او مجازات حصر خانگی تا زمان مرگ تعیین کند. نباید بهانه‌های حقوق بشری به دست آمریکا و سایر دشمنان انقلاب اسلامی داد.

گفته‌اید «نسبت به برخی که در رأس قضایا بودند این تصمیم گرفته شد.» آیا کسان دیگری در رأس قضایا نبودند؟ چرا برای آنها که زمینه فتنه را فراهم کردند و آنها که عکس‌العمل مناسب نشان ندادند چنین تصمیماتی گرفته نشده است؟ اگر بعد از آن مناظره کذایی عکس‌العمل مناسب از طرف‌ نهادهای مسئول نشان داده می‌شد یا بعد از اعتراضات مردمی به جای آنکه از رئیس جمهور ۲۴ میلیونی سخن گفته شود و به جشن ملی توصیه گردد، موضوع را موکول به نظر شورای نگهبان می‌کردند تا به تدریج هیجانات فروکش کند آیا اساساً چنین فتنه‌ای رخ می‌داد؟

مشکل این است که شما یک طرف قضیه را گرفته‌اید و طرف دیگر را رها کرده‌اید و تا چنین است و انصاف دیده نمی‌شود وجدان جامعه آرام نمی‌گیرد. اکنون یکی از محصوران طبق قانون اساسی درخواست محاکمه علنی در دادگاه صالح کرده است، چرا با آن مخالفت می‌کنید؟ آیا این امر شائبه هراس از روشن شدن حقایق را ایجاد نمی‌کند؟

بهتر است به قانون تمکین شود و سنت غلط حصر خانگی در جمهوری اسلامی برچیده شود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۰ ۱۰:۴۹

آقای مطهری انصافا"فرزند خلف آن شهید عزیز هستید.

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۱ ۱۶:۳۲

درودبرتو ازملت مایه نمیگذاری ولی همیشه صدای ملتی

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۰ ۱۱:۲۷

درود بر علی مطهری

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۰ ۱۱:۵۴

خدا رحمت کند پدر بزرگوارتون را

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۰ ۱۲:۳۶

سلام .درودبیکران برآقای علی مطهری .خدارحمت کندپدرشهیدتان را....وان شاالله شما همیشه پایدارومستحکم باشید.

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۰ ۱۲:۲۳

آقای مطهری در صورت محاکمه محصورین آیا رای صادره را تمکین خواهید کرد؟

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۰ ۱۲:۲۸

خخخخخ علی مطهری داره از اونایی که سال 88 کشور و نظام پاچوندن طرفداری میکنه ... راه شهید مطهری این بود.. بازیچه نشو علی جان...

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۰ ۱۲:۳۳

آقایان کروبی و موسوی میروند که به قهرمان تبدیل شوند اگر حصر خانگی باقی بماند. و تاریخ آنها را قضاوت خواهد کرد ولی یه عده ای نمیخواهند از آنها قهرمان ساخته شود

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۰ ۱۲:۴۲

آقای مطهری ، شما بیشتر به دنبال محاکمه احمدی نژاد هستی تا کروبی و موسوی . اگه احمدی نژاد حصر خانگی میشد اینقدر آه و ناله میکردی ؟

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۰ ۱۲:۴۵

درود به فرزند شهید مطهری. حاکمیت قانون از اصول اساسی است که باید در تمام عرصه ها بدون هر گونه استثنا اجرا شود.

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۰ ۱۲:۴۹

واقعا این بنده خدا چرا نمی فهمه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آقای مطهری : جرم آقایان کروبی و موسوی ؛ قانون شکنی و اخلال در نظم عمومی و تشویق به آشوب و خرابکاری بوده اون چیزهائیکه شما میگید بدتر از احمدی نژاد ، اقای روحانی در این دوره زد ولی کسی کاری بهش نداشت ؛ چون مردم رو دعوت به خرابکاری نکرد مطهری جووووووووون ....... بفهم مجید جان ............ بفهم

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۰ ۱۴:۲۶

به خدا نمیفهمه،و به حکم دادگاه هم تن نمیده چون نمیدونه خودشم ابزار و سرکاری فتنه گران شده.

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۰ ۱۲:۵۹

درود بر شهامت، صداقت و بی تعارفی این مرد ...

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۱ ۰۷:۰۴

شما هم سرت به کار خودت باشه و به جای اکثریت حرف مفت نزن

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۰ ۱۵:۰۹

مرگ بر فتنه گر و ضد ولایت فقیه..... آقای مطهری لطف کنید به کار خودتون برسید و به چیزی که به شما مربوط نیست دخالت نکنید......

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۰ ۱۸:۰۷

بفهم .نمایندگان در تمام امور کشور حق و وظیفه دارند اظهار نظر کنند پس نگو آقای مطهری به کار خودت برس . این کار و وظیفه همه نمایندگان است که اظهار نظر کنند. بقیه که نمی‌کنند حد اقل اش کوتاهی است حالا موافق یا مخالف نظر و عقیده خودش است و اگر نظام تحمل می کند !! این را می داند . تو هم بدان .

avatar
۱۳۹۶-۰۶-۰۵ ۱۷:۳۴

کار هر نماینده رسیدگی به احوال همه ملت است یعنی همان کاری که آقای مطهری انجام می‌دهد ولی بقیه نماینده‌ها جرات آن را ندارند.

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۰ ۱۶:۲۷

مشکل ما بیکاری است .فکرمیکنم حصر آنها صدبرابر بهتر ازآزادی وزندگی تحصیل کرده های بیکار باشد.تغدیه هست بهترین بیمارستان وپزشک هست توبهتره دلت بحال من بسوزه نه یک پیرمرد مجرم 99ساله

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۰ ۱۸:۲۱

احسنت

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۰ ۲۱:۳۰

من یک سوال از آقای مطهری دارم اگر به فرض دادگاه حکم به مفسدفی الارض بودن آنها بدهد شما این حکم را قبول میکنید یا اینکه به اعتراض می پردازید

avatar
۱۳۹۶-۰۵-۳۱ ۰۰:۳۷

چون می ترسند