• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 96053018934
  • خبرنگار : 30054

آنچه درباره بیمه آتش‌سوزی لازم است بدانید

آنچه درباره بیمه آتش‌سوزی لازم است بدانید

بیمه آتش‌سوزی بیمه‌ای اختیاری برای منازل و واحدهای تجاری و اداری است. این بیمه جزو بیمه اموال محسوب می‌شود و از بیمه‌گذار در برابر خطراتی همچون آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار محافظت می‌کند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار خسارات اصلی بیمه آتش‌سوزی هستند و تمام بیمه‌های آتش‌سوزی این خطرات را پوشش می‌دهند. این بیمه دارای چند خطر فرعی هم هست که بیمه‌گذار می‌تواند در صورت تمایل در برابر این خطرات هم ایمن باشد.

انواع بیمه آتش‌سوزی

بیمه آتش‌سوزی ساختمان چند نوع مختلف دارد. بسته به نوع کاربری محلی که قرار است بیمه کنید، نوع بیمه آتش‌سوزی تفاوت دارد. برای مثال بیمه آتش‌سوزی منازل با بیمه آتش‌سوزی واحدهای اداری و تجاری تفاوت دارد. علت اصلی این تفاوت در میزان ریسک موجود در هر یک از این محل‌ها است.

بیمه آتش‌سوزی مجتمع مسکونی

بیمه آتش‌سوزی نیز مانند خیلی از اقلام یا خدمات دیگر، اگر به‌ صورت یکجا در تعداد بالا خریداری شود، به‌صرفه‌تر است؛ یعنی اگر برای ساختمان یا مجتمع مسکونی خود به‌صورت یکجا بیمه آتش‌سوزی بخرید، قیمت بیمه برای هر واحد بسیار ارزان‌تر می‌شود.

نکته قابل توجه درباره بیمه آتش‌سوزی که مدیران ساختمان باید به آن توجه کنند این است که در صورت بروز اتفاقی اعم از آتش‌سوزی و صاعقه مدیر ساختمان مسئول است و باید در مراجع قانونی در برابر خسارت وارد شده پاسخگو باشد؛ بنابراین خرید بیمه آتش‌سوزی مجتمع‌ مسکونی امری ضروری به نظر می‌رسد.

استعلام قیمت و خرید بیمه آتش‌سوزی

یک راه ساده برای استعلام قیمت و خرید بیمه آتش‌سوزی استفاده از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه است. با استفاده از اپلیکیشن یا وب‌سایت بیمیتو می‌توان با ورود اطلاعاتی ساده درباره منزل خود، به راحتی قیمت بیمه آتش‌سوزی ایران، البرز، آسیا و... را استعلام گرفت. پس از استعلام قیمت و بررسی شرایط هر یک، می‌توان اقدام به خرید آنلاین بیمه آتش‌سوزی کرد. با استفاده از این روش کاربر قادر است شرایط و قیمت انواع بیمه‌های آتش‌سوزی را با یکدیگر مقایسه کرده و در کمترین زمان ممکن بیمه آتش‌سوزی مورد نظر خود را خریداری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha